ΚΑΝΝΕΣ 2013 / ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο Τζέιμς Φράνκο υπερασπίζεται τον «Υπέροχο Γκάτσμπυ»

2013-05-16 18:29:25

Ο Τζέιμς Φράνκο υπερασπίζεται τον «Υπέροχο Γκάτσμπυ»




... και αποκαλεί «υποκριτές» όσους κριτικούς γκρίνιαξαν για την απόκλιση της ταινίας από το βιβλίο


Από τη Δάφνη Δημοπούλου και τη Χριστίνα Λιάπη

Ο αεικίνητος και πολυπράγμων Τζέιμς Φράνκο («Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Εξέγερση», τριλογία «Spider-Man») καταπιάστηκε με μια ακόμη τέχνη του σινεμά, αυτή της κριτικής κινηματογράφου. Αυτή τη φορά επικεντρώθηκε στην ταινία του Μπαζ Λούρμαν, «Ο Υπέροχος Γκάτσμπυ», που τράβηξε όλα τα φώτα και τη λάμψη της νότιο-γαλλικής ακτής καθώς μεταφέρθηκε χθες, σε παγκόσμια πρεμιέρα, από τις σελίδες του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ στη μεγαλοπρεπή μεγάλη οθόνη του Παλέ σηματοδοτώντας την έναρξη του Φεστιβάλ.   

«[Οι κριτικοί] που ρήμαξαν την ταινία με το επιχείρημα ότι δεν είναι πιστή στο βιβλίο είναι υποκριτές» δήλωσε ο Φράνκο. «Αυτοί οι άνθρωποι κερδίζουν το ψωμί τους με αναγνώσεις και κριτικές κειμένων προκειμένου να αναπτύξουν θεωρίες για τα ποικίλα επίπεδα της αποτελεσματικότητας [της ταινίας], ή απλώς προκειμένου να κερδίσουν το ψωμί τους. Η ταινία του Λούρμαν είναι ακριβώς αυτό: η ανάγνωση και προσαρμογή ενός κειμένου – η κριτική του αν θέλετε. Θα αντιτασσόταν κανείς σε παραγωγή του «Άμλετ» στο διάστημα; Όχι τόσο φαίνεται, όσο ενίστανται στην προσαρμογή του Γκάτσμπυ».

Όσον αφορά την επιλογή του Λούρμαν να τοποθετήσει την ιστορία στο πλαίσιο της αφήγησης του Νικ σε ψυχίατρο κλινικής αποτοξίνωσης, ο Φράνκο έγραψε: «ο Νικ, όντωας έξω από την ιστορία, δεν έχει προσωπική επένδυση σε αυτήν. Το να τον βάλεις σε ένα τέτοιο ίδρυμα κάνει την εμμονή του με τον Γκάτσμπι ακόμα πιο περίπλοκη. Αλλά ίσως η λογική του Λούρμαν είναι ότι αυτή η σύγχυση είναι ενδιαφέρουσα και ποιος μπορεί να τον κατηγορήσει για αυτό. Ή ίσως απλώς να αγαπούσε τον Γκάτσμπι και θα μπορούσαν να ζήσουν ο ένας στο πλάι του άλλου, όπως ο Τόμπι και ο Λίο κάνουν στην πραγματική ζωή. Αυτό ακούγεται σαν καλή ταινία, επίσης. Αλλά υποθέτω ότι έχει γίνει -  είναι η τηλεοπτική σειρά "Entoutage".»

Όσο για την χρήση αναχρονιστικής μουσικής και του 3D, ο Φράνκο εξήγησε ότι είναι μια απαραίτητη αλλαγή για την ίδια την ταινία. «Η τζαζ μουσική της δεκαετίας του '20 ήταν σκληρή και επικίνδυνη, αλλά αν την είχε χρησιμοποιήσει σήμερα, θα ήταν σαν κάτι από μουσείο - άσχετο με ό,τι έχει να κάνει με το μέινστριμ ή την υψηλή κουλτούρα. Έχουν ειπωθεί πράγματα και για το 3D, αλλά ειλικρινά δεν υφίσταται θέμα. Λειτουργεί [...] και το αντιμετωπίζεις γιατί θέλεις να το κάνεις. Είναι διασκεδαστικό. »

Αυτά είπε ο Φράνκο – που βρίσκεται στις Κάννες για την προβολή της δικής του ταινίας «Καθώς Ψυχορραγώ» - φανερά ενοχλημένος από την αρνητική ανταπόκριση της πλειοψηφίας των κριτικών απέναντι στο εγχείρημα του Λούρμαν να αποδώσει στη μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ «Ο Υπέροχος Γκάτσμπυ», ένα έργο που άφησε εποχή στην ιστορία της λογοτεχνίας.

«Ο Υπέροχος Γκάτσμπυ» κυκλοφορεί από σήμερα στις κινηματογραφικές αίθουσες – και τρισδιάστατος για τους τολμηρούς. Αν μη τι άλλο, υπόσχεται ένα ταξίδι στον κόσμο του θρυλικού αυτού λογοτεχνικού ήρωα, του εκκεντρικού ‘Γκάτσμπυ’, με πολύ μουσική και πολλή, πολλή σαμπάνια!

Διαβάστε εδώ την άποψη του cinemagazine.gr για την ταινία και δείτε εδώ το On Camera με τον Ορέστη Ανδρεαδάκη σχετικά με την ταινία.

 

Loading the player ...
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ