ΚΑΝΝΕΣ 2013 / ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πρώτα πλάνα: Ο Αλεξάντερ Πέιν πάει Κάννες μέσω Νεμπράσκα!

2013-05-15 11:31:02

Πρώτα πλάνα: Ο Αλεξάντερ Πέιν πάει Κάννες μέσω Νεμπράσκα!




O Αλεξάντερ Πέιν, 11 χρόνια μετά το «Σχετικά με τον Σμιτ» περνάει ξανά από τις Κάννες με τελικό προορισμό τη «Νεμπράσκα»!


Από την Ανθή Νταουσάνη

O Αλεξάντερ Πέιν, 11 χρόνια μετά το «Σχετικά με τον Σμιτ» περνάει ξανά από τις Κάννες με τελικό προορισμό τη «Νεμπράσκα»! Μια από τις πιο αναμενόμενες ταινίες στο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ, μια «πικρή κωμωδία», όπως ο ίδιος ο σκηνοθέτης τη χαρακτηρίζει, στο ύφος των road movies που τον έχουν αναδείξει στο παρελθόν. Το πρώτο ασπρόμαυρο κλιπάκι από την ταινία όπου πρωταγωνιστούν ο 76χρονος Μπρους Ντερν των μεγάλων β’ ρόλων (αρχική επιλογή για το ρόλο ήταν ο Τζιν Χάκμαν) κι ο κωμικός - σταρ του SNL- Γουίλ Φόρτε.

Ο πρώτος στο ρόλο ιδιόρυθμου πρώην αλκοολικού ηλικιωμένου κι ο δεύτερος ως αποξενωμένος γιος του. Οι δυο τους θα διασχίσουν τις εκτάσεις των μεσοδυτικών πολιτειών ως τη Νεμπράσκα, όταν ο πατέρας, πεπεισμένος ότι έχει κερδίσει ένα μεγάλο ποσό σε τοπική λοταρία, ζητάει από το γιο του να τον συνοδεύσει μέχρι εκεί για να διεκδικήσουν τα κέρδη του. Σε αυτό το νοσταλγικό ταξίδι οι δυο τους περνούν από έρημους δρόμους, κωμοπόλεις - φαντάσματα, μοτέλ, βενζινάδικα σαν από πίνακες του Χόπερ και μπαρ στο πουθενά, στους πιο άγνωστους στους ταξιδιώτες δρόμους της Αμερικής.

Περνώντας από μέρη που έζησε στο παρελθόν ο ήρωας συναντάει παλιούς φίλους ή λιγότερο φίλους, ενώ ανακαλεί μνήμες που τον στοιχειώνουν. Το ταξίδι εξελίσσεται σα μια πορεία προς την αυτογνωσία, με πατέρα και γιο να επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους – η μαεστρία του Πέιν εγγυάται στιγμές χαμηλότονης πάντα δραματικής έντασης. Δείτε τα πρώτα πλάνα με το πρωταγωνιστικό δίδυμο να συναντάει σε ένα μπαρ τον Στέισι Κιτς, ως πικρόχολο παλιό γνώριμο του Ντερν και καθόλου χαρούμενο που τον ξαναβλέπει.

Μια ιστορία στα μέτρα του Πέιν, ενός δημιουργού που βγάζει διαμαντάκια μέσα από καταστάσεις καθημερινότητας, ενδιαφέροντες, αλλά όχι υψηλού προφίλ χαρακτήρες και τελικά απλές αφηγήσεις με τη χαρακτηριστική και γοητευτικά ειλικρινή έλλειψη φιλοδοξίας στις παραγωγές που υπογράφει.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ