Τα παράλληλα τμήματα του Φεστιβάλ Καννών ανακοινώνουν τα βραβεία τους
2013-05-25 20:47:59
Η μεγάλη απονομή των βραβείων του Φεστιβάλ Καννών θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26/5 το βράδυ, κάποια βραβεία όμως, των παράλληλων τμημάτων του Φεστιβάλ, ήδη ανακοινώθηκαν.
Η μεγάλη απονομή των βραβείων του Φεστιβάλ Καννών θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26/5 το βράδυ, τα βραβεία, όμως, των παράλληλων τμημάτων του Φεστιβάλ ήδη ανακοινώθηκαν.
Ένα Κάποιο Βλέμμα
«L'Image Manquante»
To «L'Image Manquante» («Η Χαμένη Εικόνα») του Ρίτι Παν απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα, απόφαση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έκπληξη, αφού το ιδιόμορφο αυτοβιογραφικό αυτό ντοκιμαντέρ είχε αποσπάσει επαίνους αλλά δεν είχε ακουστεί ανάμεσα στα φαβορί.
Η ταινία του διάσημου (για τη δουλειά του στον χώρο του ντοκιμαντέρ αλλά και για τις έρευνές του για τη ματωμένη ιστορία της Καμπότζης) σκηνοθέτη είναι μια ιδιαίτερα προσωπική, αλλά και ευφάνταστα κινηματογραφημένη, μαρτυρία για την παιδική του ηλικία, την οικογένειά του και τη φρίκη που έφερε ο Πολ Ποτ στην Καμπότζη.
Το Βραβείο της Επιτροπής απέσπασε το «Ομάρ» του Χάνι Αμπού-Ασάντ, εκείνο της Καλύτερης Σκηνοθεσίας το ρισκέ σεξουαλικό θρίλερ «L'Inconnu du Lac» («Ο Άγνωστος της Λίμνης») του Αλέν Γκιροντί, ενώ το βραβείο Μέλλοντος πήρε το «Fruitvale Station» («Σταθμός Φρουτβέιλ») του Ράιαν Κούγκλερ, που, όπως έχουμε ξαναγράψει, ήταν ο μεγάλος νικητής και στο πιο πρόσφατο Φεστιβάλ Σάντανς.
Τέλος, το βραβείο Ταλέντου κέρδισε το καστ της ταινίας «La Jaula de Oro» («Κελί από Χρυσάφι») του Ντιέγκο Κεμάδα-Ντίεζ.
Το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών
Ο Γκιγιόμ Γκαλιέν κυριάρχησε στην απονομή των βραβείων του παράλληλου τμήματος Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών, αποσπώντας δύο βραβεία για την ταινία του «Les Garçons et Guillaume, à table» («Αγόρια και Γκιγιόμ, Στο Τραπέζι», κεντρική φωτογραφία).
Η ταινία, που κέρδισε τα βραβεία του Art Cinema και της Ένωσης Συγγραφέων και Συνθετών, βασίζεται στην αυτοβιογραφική παράσταση του Γκαλιέν (είχε παρουσιαστεί και στην Ελλάδα με τον τίτλο «Γκιγιόμ Γλυκιά Μου»), που εξιστορεί μέρος της παιδικής του ηλικίας, όταν όλοι γύρω του, συμπεριλαμβανομένης και της μητέρας του, υποθέτουν ότι είναι γκέι.
«Tip Top»
Η ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής απονεμήθηκε στο κωμικό θρίλερ «Tip Top» του Σερζ Μποζόν με πρωταγωνίστριες την Ιζαμπέλ Ιπέρ και τη Σαντρίν Κιμπερλέν, οι οποίες ερευνούν το φόνο ενός πληροφοριοδότη (νίκη που επιβράβευσε με τον καλύτερο τρόπο την απόφαση των υπεύθυνων του τμήματος να τολμήσουν την επιλογή πέντε κωμωδιών φέτος), ενώ καλύτερη ευρωπαϊκή ταινία αναδείχθηκε το «The Selfish Giant» («Ο Εγωιστής Γίγαντας») της Κλίο Μπάρναρντ.
Το τμήμα άνοιξε με την προβολή του «The Congress» του Άρι Φόλμαν και έριξε την αυλαία του με το «Henri» της Γιολάντ Μορό.
Η Εβδομάδα Κριτικής
«Σάλβο»
Δύο βραβεία απέσπασε και η μεγάλη νικήτρια του τμήματος Εβδομάδα Κριτικής, το «Σάλβο» των Φάμπιο Γκρασαντόνια και Αντόνιο Πιάτσα. Η ταινία που εξιστορεί μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε έναν εκτελεστή και την αδερφή ενός από τα θύματά του, απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο και το βραβείο France 4 Revelation (το τελευταίο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 4.000 ευρώ) και «συμβολίζει την αναγέννηση του ιταλικού σινεμά», σύμφωνα με τον διευθυντή του τμήματος, Σαρλ Τεσόν. «Δεν είναι ούτε μια καταγγελία της Μαφίας όπως το "Γόμορα" ούτε μια ταινία είδους όπως εκείνες του Κουέντιν Ταραντίνο. Αναμιγνύει το ρεαλισμό με το φιλμ νουάρ.»
«Los Dueños»
Ειδική Μνεία απέσπασε η αργεντίνικη ταινία «Los Dueños» («Οι Ιδιοκτήτες») των Αγκουστίν Τοσκάνο και Εζεκιήλ Ραντάσκι, ενώ η καναδική ταινία «Le Demantelement» («Η Αποσυναρμολόγηση») του Σεμπαστιάν Πιλότ κέρδισε το βραβείο της Ένωσης Συγγραφέων και Συνθετών.
Το βραβείο Découverte (Ανακάλυψη) απονεμήθηκε στη μικρού μήκους ταινίας «Come and Play» («Έλα να Παίξουμε») της Ρωσίδας Ντάρια Μπέλοβα και το βραβείο Canal+ στην ταινία «Pleasure» («Ευχαρίστηση») της Σουηδής Νίνια Τάιμπεργκ.
Από τις μικρού μήκους βραβεύτηκε τα «Gambozinos» του Ζοάο Νικολάου και Ειδική Μνεία απονεμήθηκε στο «About a Month» του Αντρέ Νοβάις Ολιβέιρα.
Cinéfondation
Το κεντρικό βραβείο της Cinéfondation (στο οποίο προβάλλονται σπουδαστικές ή φοιτητικές ταινίες) κέρδισε το «Needle» («Σύριγγα») της Αναΐτα Γκαζβινίζαντεχ, η οποία σπουδάζει στο School of Art Institute του Σικάγο. Η ταινία, που κέρδισε για την σκηνοθέτη της 15.000 ευρώ χρηματικό έπαθλο, καθώς και τη δέσμευση του Φεστιβάλ να προβάλλει την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, ακολουθεί ένα νεαρό κορίτσι που αποφασίζει να τρυπήσει τα αυτιά της.
Το δεύτερο βραβείο δόθηκε στο «Waiting for the Thaw» («Περιμένοντας το Λιώσιμο των Πάγων») της Βελγίδας Σάρα Χιρτ, ενώ το τρίτο βραβείο μοιράστηκαν τα «In the Fishbowl» («Στη Γυάλα») του Ρουμάνου Τούντορ Κρίστιαν Γιουργκίου και το «Pandas» («Πάντα») του Τσέχου Μάτους Βιζάρ.
Οι νικήτριες ταινίες επελέγησαν από 18 συνολικά ταινίες από μια κριτική επιτροπή, πρόεδρος της οποίας ήταν η σκηνοθέτης Τζέιν Κάμπιον.
Οι κριτικοί επιλέγουν την «Αντέλ»
«La Vie d'Adele»
Τέλος, το «La Vie d'Adele» («Η Ζωή της Αντέλ») του Αμπντελατίφ Κεσίς επιβεβαίωσε το στάτους της ως ένα από τα φαβορί για την αυριανή απονομή του Χρυσού Φοίνικα, αποσπώντας τον τίτλο της Καλύτερης Ταινίας του διαγωνιστικού τμήματος από τη Διεθνή Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI).
Πρωταγωνίστρια της τρίωρης ταινίας είναι η νεαρή Αντέλ (Αντέλ Εξαρχόπουλος), η οποία ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητά της μέσα από τη σχέση της με μια άλλη κοπέλα, την Έμμα (Λεά Σεντού).
Η Ένωση Κριτικών ξεχώρισε το «Manuscripts Don't Burn» («Τα Χειρόγραφα Δεν Καίγονται») του Μοχάμεντ Ρασούλοφ, που γυρίστηκε κρυφά στο Ιράν εξαιτίας των περιορισμών που έχει επιβάλει η κυβέρνηση στο σκηνοθέτη. Η ιστορία ακολουθεί έναν πρώην πολιτικό κρατούμενο που γράφει το χρονικό της φυλάκισής του, παρόλο που παρακολουθείται διαρκώς.
Το «Blue Ruin» («Μπλε Χαλάσματα») του Τζέρεμι Σόλνιερ, μια ιστορία εκδίκησης με κεντρικό ήρωα έναν άστεγο, ήταν η ταινία που βράβευσαν οι κριτικοί από το τμήμα Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών.