ΚΑΝΝΕΣ 2013 / ΤΑΙΝΙΕΣ

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την Εβδομάδα Κριτικής στις Κάννες

2013-04-26 15:46:55

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την Εβδομάδα Κριτικής στις Κάννες




Διαβάστε περισσότερα για τις ταινίες που θα προβληθούν στο παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, που θα πραγματοποιηθεί από τις 15 ως τις 26 Μαΐου.


Από τη Χριστίνα Λιάπη

Το παράλληλο τμήμα Εβδομάδα της Κριτικής, που ιδρύθηκε το 1962 και διοργανώνεται από την Ένωση των Κριτικών Κινηματογράφου Γαλλίας, είναι το παλαιότερο παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών. Προβάλλει πρώτες και δεύτερες ταινίες σκηνοθετών από όλο το κόσμο και, μέσα από το εκλεκτικό του πρόγραμμα (μόλις επτά ταινίες στο διαγωνιστικό τμήμα), στοχεύει στην ανακάλυψη νέων ταλέντων, όπως το έχει κάνει στο παρελθόν με σκηνοθέτες όπως ο Μπερνάντο Μπερτολούτσι, ο Κεν Λόουτς και ο Γουόνγκ Καρ Γουάι.

Αυτές είναι οι ταινίες που έχουν μέχρι στιγμής ανακοινωθεί από την φετινή, 52η έκδοση του τμήματος.

«Suzanne» (Σουζάν) της Κατέλ Κιγεβερέ (ταινία έναρξης)

Η πρώτη της ταινία, «Un Poison Violent», προβλήθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών πριν από τρία χρόνια και τώρα η Κατέλ Κιβεγιερέ επιστρέφει στις Κάννες με την «βιογραφία μιας άγνωστης», σύμφωνα με την σκηνοθέτη, μια ιστορία για την «δύναμη του τυχαίου στις ζωές μας.» Όταν η Σουζάν γίνει μητέρα, θα βυθιστεί στο έγκλημα εξαιτίας της αγάπης της για έναν κακοποιό και θα εγκαταλείψει τον πατέρα και την αδερφή της με τους οποίους ζούσε ως τότε.
(Γαλλία)

«Salvo» (Σάλβο) των Φάμπιο Γκρατσαντόνια και Αντόνιο Πιάτσα

Παλέρμο. Ένας δολοφόνος της τοπικής μαφίας ερωτεύεται την αδερφή του άντρα που μόλις έχει σκοτώσει. Έτσι, οι ζωές τους συνδέονται και αλλάζουν ριζικά. Το γαλλο-ιταλικό ρομαντικό δράμα είναι ντεμπούτο και για τους δύο σκηνοθέτες, που έχουν πάρει μέρος και στο Torino Film Lab με το σενάριό τους.
(Ιταλία, Γαλλία)

«The Lunchbox» (Το Γεύμα) του Ρίτες Μπάτρα

Το φετινό Φεστιβάλ Καννών θα παρουσιάσει ειδικό αφιέρωμα στον ινδικό κινηματογράφο, άρα η Εβδομάδα Κριτικής δεν θα μπορούσε παρά να συμπεριλάβει μια ταινία από τη συγκεκριμένη χώρα. Στην καρδιά της Μουμπάι, ένα λάθος στην διαδικασία παράδοσης ενός πακέτου με έτοιμο γεύμα επηρεάζει τη μοίρα ενός άνδρα και μιας γυναίκας, όταν αρχίζουν να ανταλλάσσουν σημειώματα με τα πακέτα αυτά, στη ρομαντική αυτή κωμωδία του πρωτοεμφανιζόμενου Ρίτες Μπάτρα.
(Ινδία, Γαλλία, Γερμανία)

«For Those in Peril» (Για Όσους Είναι Σε Κίνδυνο) του Πολ Ράιτ

Η μόνη αγγλόφωνη ταινία του διαγωνιστικού τμήματος (και η πρώτη μεγάλου μήκους για τον σκηνοθέτη της) τοποθετείται στην Σκωτία και έχει ως πρωταγωνιστή τον μοναδικό επιζώντα ενός δυστυχήματος, ο οποίος αντιμετωπίζεται καχύποπτα και εχθρικά από τους κατοίκους της μικρής κοινότητας όπου ζει και αποφασίζει να διαπιστώσει αν όντως οι υπόλοιποι άνδρες έχουν πεθάνει. Σύμφωνα με τον διευθυντή του τμήματος, Σαρλ Τεσόν, η ταινία συνδυάζει «τη μεθυστική ωμότητα της πραγματικότητας στην ονειρική δύναμη του παραμυθιού».
(Μεγάλη Βρετανία)

«Le Démantèlement» (Η Κατεδάφιση) του Σεμπαστιάν Πιλότ

Δεύτερη ταινία για τον Καναδό Πιλότ (η πρώτη του, με τίτλο «Ο Πωλητής», είχε κάνει πρεμιέρα στο Σάντανς) με την ιστορία του Γκάμπι, ενός αγρότη που αποφασίζει να πουλήσει τη φάρμα του για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των δύο κόρων του, οι οποίες ζουν μακριά του.
(Καναδάς)

«Nos Héros Sont Morts Ce Soit» (Οι Ήρωές Μας Είναι Νεκροί Απόψε) του Νταβίντ Περό

Μετά από τρεις μικρού μήκους ταινίες, ο Νταβίντ Περό θα παρουσιάσει την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το ασπρόμαυρο «Nos Héros Sont Morts Ce Soit» που διαδραματίζεται στο κόσμο του κατς στις αρχές της δεκαετίας του '60 και μοιάζει με μίξη «του σινεμά του Γουόνγκ Καρ Γουάι και του Ζακ Μπεκέρ» - ή τουλάχιστον έτσι την περιγράφει η ομάδα επιλογής του τμήματος.
(Γαλλία)

«Los Dueños» (Οι Ιδιοκτήτες) των Αγκουστίν Τοσκάνο και Ιεζεκιήλ Ραντούσκι

«Ένα παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, αστείο, δίκαια ζυγισμένο, σε φόντο διαυγούς σκληρότητας»: έτσι περιέγραψε ο Τεσόν την αργεντίνικη ταινία, ντεμπούτο για τους δύο σκηνοθέτες, με πρωταγωνιστές μια ομάδα εργαζόμενων σε αγροικία που καταλαμβάνουν το σπίτι όταν τα αφεντικά τους λείπουν και προσποιούνται ότι είναι εκείνοι τα αφεντικά. Μέχρι που η Πία, η κόρη του ιδιοκτήτη, φτάσει στο σπίτι, θέλοντας να περάσει εκεί λίγες μέρες πριν το γάμο του πατέρα της.
(Αργεντινή)

«The Major» (Ο Ταγματάρχης) του Γιούρι Μπάικοφ

Η δεύτερη ταινία του Ρώσου Μπάικοφ τον φέρνει στις Κάννες για πρώτη φορά είναι μια καταγγελία της διαφθοράς στη χώρα του σκηνοθέτη, μέσα από την ιστορία ενός διοικητή της αστυνομίας που σκοτώνει σε τροχαίο ατύχημα ένα παιδί και προσπαθεί να συγκαλύψει το έγκλημά του.
(Ρωσία)

Ειδικές Προβολές

«Les Rencontres d' Après Minuit» (Οι Συναντήσεις του Απογεύματος) του Γιαν Γκονζάλεζ

Ερίκ Καντονά, Μπεατρίς Νταλ, Νιλς Σνάιντερ απαρτίζουν το καστ του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Γιαν Γκονζάλεζ αλλά λίγα είναι γνωστά για την ιστορία, πέρα από το γεγονός ότι περιστρέφεται γύρω από ένα ζευγάρι, την τραβεστί νταντά που απασχολούν και ένα όργιο...
(Γαλλία)

«Ain't Them Bodies Saints» του Ντέιβιντ Λόουερι

Μετά την πολυσυζητημένη πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Σάντανς, η ταινία του Λόουερι περνά τον Ατλαντικό για την προβολή της στην Εβδομάδα Κριτικής ως Ειδική Προβολή. Έχοντας κερδίσει συγκρίσεις με ταινίες όπως το «Μπόνι και Κλάιντ», η τραγική ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δύο παράνομους (Κέισι Άφλεκ, Ρούνεϊ Μάρα, Μπεν Φόστερ), που βραβεύτηκε για την φωτογραφία της στο Σάντανς, κατά πάσα πιθανότητα θα πρωταγωνιστήσει για πολλούς ακόμη μήνες σε φεστιβάλ ανά τον κόσμο και ίσως πρωταγωνιστήσει όταν έρθει η ώρα για τις βραβεύσεις.
(ΗΠΑ)

Μικρού Μήκους

«Vikingar» - Μαγκαλί Μαζιστρί (Γαλλία, Ισλανδία)
«Agit Pop» - Νικολά Παριζέ (Γαλλία)
«Pátio» - Αλί Μουρίτιμπα (Βραζιλία)
«Come and Play» - Ντάρια Μπέλοβα (Γερμανία)
«The Opportunist» - Ντέιβιντ Λάσιτερ (Η.Π.Α.)
«Pleasure» - Νίντζα Τίμπεργκ (Σουηδία)
«Océan» - Εμανουέλ Λαμπορί (Γαλλία)
«Tau Seru» - Ροντ Ράτζεν (Ινδία, Αυστραλία)
«La Lampe au Beurre» - Γιακ Χου Γουέι (Κίνα, Γαλλία)
«Breathe Μe» - Χαν Γιουν-γιανγκ (Νότια Κορέα)

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του τμήματος, Σαρλ Τεσόν, σχολιάζει την επιλογή των ταινιών:

Το Φεστιβάλ των Καννών θα πραγματοποιηθεί από τις 15 ως τις 26 Μαΐου – μείνετε συντονισμένοι στο cinemagazine.gr για καθημερινές ανταποκρίσεις. Διαβάστε εδώ τα σχετικά με το διαγωνιστικό τμήμα, το παράλληλο τμήμα Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών και την κριτική επιτροπή.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ