15:24
26/5

«Έμαθα σινεμά κινηματογραφώντας στρίπερ και βαμπίρ»

Όλοι οι μεγάλοι ήταν κάποτε μικροί. Και όλοι οι σπουδαίοι κινηματογραφιστές που θαυμάζουμε από κάπου ξεκίνησαν. Ο συνεργάτης του Αλεξάντερ Πέιν, ο ελληνικής καταγωγής υποψήφιος για Όσκαρ διευθυντής φωτογραφίας, Φαίδων Παπαμιχαήλ, θυμάται τα πρώτα του βήματα σε ένα χορταστικό βίντεο - μίνι ντοκιμαντέρ.

Όλοι οι μεγάλοι ήταν κάποτε μικροί. Και όλοι οι σπουδαίοι κινηματογραφιστές που θαυμάζουμε από κάπου ξεκίνησαν.

Ο συνεργάτης του Αλεξάντερ Πέιν («Nebraska», «Πλαγίως», «Οι Απόγονοι»), ο ελληνικής καταγωγής υποψήφιος για Όσκαρ διευθυντής φωτογραφίας, Φαίδων Παπαμιχαήλ, που διεκδίκησε πρόσφατα το Όσκαρ Διεύθυνσης Φωτογραφίας για το «Nebraska», θυμάται τα πρώτα του βήματα σε ένα χορταστικό βίντεο - μίνι ντοκιμαντέρ που φέρει την υπογραφή του Αλέξανδρου Μαραγκού και κυκλοφορεί από τη Momentum.

Ο ίδιος ο Παπαμιχαήλ, που μίλησε στο cinemagazine.gr για την δουλειά και καριέρα του (διαβάστε τη συνέντευξή του εδώ και εδώ), θυμάται την πρώτη του επαφή με τη φωτογραφία και τη «μύησή» του στο σινεμά με την ταινία «Stripped To Kill II: Live Girls» του Ρότζερ Κόρμαν.

Ως γιος του σκηνογράφου Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, στενού φίλου και συνεργάτη του σπουδαίου σκηνοθέτη Τζον Κασαβέτη, ο Παπαμιχαήλ σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Μόναχο και αρχικά στράφηκε στο φωτορεπορτάζ, πριν καταλήξει στο Λος Άντζελες και την δουλειά για τον βασιλιά των b-movies, Ρότζερ Κόρμαν.

Στο βίντεο, ο Παπαμιχαήλ περιγράφει το φωτογραφικό του ύφος, τα κάδρα του, την οπτική του, αλλά και την καριέρα του - από τα βιντεοκλίπ και τα διαφημιστικά, ως τις «μεγάλες» συνεργασίες του με σκηνοθέτες όπως ο Πέιν, ο Βιμ Βέντερς («The Million Dollar Hotel»), ο Τζέιμς Μάνγκολντ («Walk the Line») και ο Τζορτζ Κλούνεϊ («Αι Ειδοί του Μαρτίου», «Μνημείων Άνδρες»)

Οι στιλιστικές του προτιμήσεις και το καλλιτεχνικό όραμα που αποτυπώνει στο φακό του, αποτυπώνονται μέσα από πολλές στιγμές της δουλειάς του στο σινεμά - αξίζει να του αφιερώσετε 20 λεπτά: