ΚΑΝΝΕΣ 2013 / ΤΑΙΝΙΕΣ

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για το διαγωνιστικό πρόγραμμα του 66ου Φεστιβάλ Καννών

2013-04-30 09:59:22

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για το διαγωνιστικό πρόγραμμα του 66ου Φεστιβάλ Καννών




Με την προχθεσινή προσθήκη-έκπληξη της καινούργιας ταινίας του Τζιμ Τζάρμους στην κούρσα για την διεκδίκηση του φετινού Χρυσού Φοίνικα, ήρθε η ώρα να ρίξουμε μια αναλυτική ματιά στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του 66ου Φεστιβάλ Καννών και στις είκοσι συνολικά συμμετοχές του.


Από τον Λουκά Κατσίκα

Προτού ρίξετε μια ματιά στις παρακάτω ταινίες και αρχίσετε να στοιχηματίζετε από τώρα για το ποια θα εγκαταλείψει με τον Χρυσό Φοίνικα, να σημειώσουμε ότι το φετινό Φεστιβάλ Καννών θα διεξαχθεί από τις 15 μέχρι τις 26 Μάη, με πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και μέλη τους Ανγκ Λι, Νικόλ Κίντμαν, Κρίστοφ Βαλτς, Ντανιέλ Οτέιγ, Κρίστιαν Μουνγκίου, Λιν Ράμσεϊ, Ναόμι Καβάσε και Βίντια Μπατάν.

Το www.cinemagazine.gr θα βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει τη γνώμη του για τις ταινίες και για όλα τα ζουμερά παραλειπόμενα της διοργάνωσης.

LE PASSÉ (Το Παρελθόν) του Ασγκάρ Φαραντί (Γαλλία)
Με τους Μπερενίς Μπεζό, Ταχάρ Ραχίμ, Αλί Μοσάφα, Πολίν Μπιρλέ

Μετά από τη Χρυσή Άρκτο και το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας που κέρδισε προ διετίας χάρη στην ταινία «Ένας Χωρισμός», ο Ασγκάρ Φαραντί βάζει φέτος με το «Παρελθόν» πλώρη και για έναν Χρυσό Φοίνικα.

Το δυνατό νέο δράμα του, το οποίο γυρίστηκε με γαλλική χρηματοδότηση, αφορά στην περίπτωση ενός άντρα ο οποίος ταξιδεύει από την Τεχεράνη στο Παρίσι προκειμένου να τακτοποιήσει τις λεπτομέρειες του διαζυγίου του με την γαλλικής καταγωγής σύζυγό του. Εκεί προσπαθεί να επέμβει στην γεμάτη ένταση σχέση που επικρατεί ανάμεσα σε αυτήν και στη νεαρή κόρη της, αφήνοντας στην πορεία να έρθει στην επιφάνεια ένα δυσάρεστο μυστικό που βρισκόταν για χρόνια θαμμένο.

NEBRASKA (Νεμπράσκα) του Αλεξάντερ Πέιν (ΗΠΑ)
Με τους Μπρους Ντερν, Μπομπ Οντενκερκ, Γουϊλ Φόρτε, Στέισι Κιτς

Η πρώτη εμφάνιση του ελληνοαμερικανικής καταγωγής σκηνοθέτη στο διαγωνιστικό πρόγραμμα των Καννών συνέβη το 2002 με τη γλυκόπικρη ταινία δρόμου «Σχετικά με τον Σμιντ». Μια δεκαετία αργότερα, ο Πέιν χαμογελά και πάλι προς τη μεριά του Χρυσού Φοίνικα, επιστρέφοντας στο φεστιβάλ με μια ακόμη βαθύτατα ανθρώπινη ταινία δρόμου.

Ο βασικός επιβάτης της αυτή τη φορά είναι ένας πικρόχολος και αλκοολικός ηλικιωμένος άντρας, ο οποίος ζητά από τον αποξενωμένο γιο του να τον συνοδέψει μέχρι τη Νεμπράσκα προκειμένου να εισπράξει εκεί το ποσό που υποτίθεται ότι έχει κερδίσει σε μια κλήρωση. Αυτό που πραγματοποιεί στην πορεία είναι μια διαδρομή νοσταλγίας μα και πικρής παραδοχής για όσα χάθηκαν και για όσα δεν θα ξαναβρεθούν ποτέ στη ζωή του.

Πιστό στο τρυφερό, ανθρωποκεντρικό και ήρεμα συγκινητικό σινεμά στο οποίο έχει συνηθίσει τους θεατές του ο Αλεξάντερ Πέιν, το καινούργιο του φιλμ μοιάζει και πάλι αφοπλιστικό, μια εντύπωση την οποία ενισχύει ακόμη περισσότερο η παρουσία του παλαίμαχου Μπρους Ντερν στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

VENUS IN FUR (Αφροδίτη Με Γούνα) του Ρομάν Πολάνσκι (Γαλλία)
Με τους Εμανουέλ Σενιέ, Ματιέ Αμαλρίκ

Δύο χρόνια μετά την τελευταία κινηματογραφική εμφάνισή του με τον «Θεό της Σφαγής», ο 79χρονος Πολάνσκι σκηνοθετεί ξανά μετά από καιρό την σύζυγό του σε μια διασκευή του ομότιτλου (και βραβευμένου με Τόνι) θεατρικού έργου που έγραψε ο Ντέιβιντ Άιβς.

Σύμφωνα με την πλοκή του, ένας σκηνοθέτης προσπαθεί να ανεβάσει στο σανίδι μια παράσταση που θα στηρίζεται στο ερωτικό μυθιστόρημα του Λεοπόλδου φον Ζάχερ-Μαζόχ «Η Αφροδίτη με τη Γούνα», δυσκολεύεται ωστόσο να βρει ταιριαστή πρωταγωνίστρια για το σχέδιό του. Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που εμφανίζεται η Βάντα, επηρεάζοντας καταλυτικά τα παρασκήνια της παράστασης με την εκρηκτική της προσωπικότητα.

UN CHATEAU EN ITALIE (Ένα Κάστρο στην Ιταλία) της Βαλερία Μπρούνι Τεντέσκι (Γαλλία)
Με τους Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Λουί Γκαρέλ, Ξαβιέ Μποβουά

Μια οικογένεια αστών στην Ιταλία, οι ιστορίες των μελών της, η σταδιακή παρακμή που την οδηγεί στο να πουλήσει το πολυτελές της οίκημα. Με αυτά ασχολείται η 48χρονη ηθοποιός Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι (αδελφή της Κάρλα Μπρούνι, για όσους δεν το γνωρίζουν) στην τρίτη σκηνοθετική της δουλειά για την οποία συνεργάζεται σεναριακά με την επίσης συνάδελφό της ηθοποιό, Νοεμί Λβοβσκί, ενώ έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους κρατά και ο σύντροφός της στην ζωή, Λουί Γκαρέλ.

Το «Un Chateau en Italie» αποτελεί τη μοναδική γυναικεία παρουσία σε ολόκληρο το φετινό διαγωνιστικό πρόγραμμα, μια θέση που όλοι πόνταραν αρχικά ότι θα έπαιρνε η σπουδαία Κλερ Ντενί με το φιλμ της «The Bastards», προτού καταλήξει στο παράλληλο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα».

MICHAEL KOHLHAAS (Μάικλ Κόλας) του Αρνό Ντεπαλιέρ (Γαλλία)
Με τους Μαντς Μίκελσεν, Ντενί Λαβάν, Μπρούνο Γκανζ, Σερζί Λοπέζ, Μελουσίν Μαγιάνς

Πενήντα ενός ετών, ο γαλλικής καταγωγής σκηνοθέτης επιστρατεύει τον περσινό βραβευμένο των Καννών, για την ερμηνεία του στο «Κυνήγι», Μαντς Μίκελσεν σε μια φιλόδοξη διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος που έγραψε ο Χάινριχ φον Κλάιστ το 1811 και το οποίο ταξιδεύει πίσω στον 16ο αιώνα και στην ιστορία ενός εμπόρου αλόγων, ο οποίος καταφεύγει σε εξτρεμιστικές πράξεις προκειμένου να διορθώσει μια αδικία που έγινε εις βάρος του και να τιμωρήσει τους ιθύνοντες.

JIMMY P. (PSYCHOTHERAPY OF A PLAINS INDIAN, Τζίμι Π. Ψυχοθεραπεία Ενός Ινδιάνου) του Αρνό Ντεπλεσάν (ΗΠΑ)
Με τους Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Ματιέ Αμαλρίκ, Ελια Μπάσκιν, Τζίνα ΜακΚι

Αγγλόφωνο ντεμπούτο για έναν από τους λίγους πραγματικά συναρπαστικούς σκηνοθέτες του μοντέρνου Γαλλικού σινεμά, το «Jimmy P.», που συνοδεύεται από τον ασυνήθιστο υπότιτλο «Psychotherapy of a Plains Indian», επαναφέρει τον Ντεπλεσάν στην ίδια φεστιβαλική κατηγορία που βρέθηκε τελευταία φορά το 2008, με την «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία».

Ουσιαστική βάση για την καινούργια του ταινία είναι μια μελέτη του ψυχαναλυτή Ζορζ Ντεβερό (τον υποδύεται στο φιλμ ο Ματιέ Αμαλρίκ), την οποία ενέπνευσε η σχέση του γιατρού με έναν πρώην στρατιώτη του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, διαγνωσμένο με σχιζοφρένεια. Σημειώνουμε από τώρα τον Μπενίσιο Ντελ Τόρο ως ένα από τα φαβορί για το φετινό βραβείο αντρικής ερμηνείας.

BORGMAN (Μπόργκμαν) του Αλεξ βαν Βάρμερνταμ (Ολλανδία)
Με τους Γιαν Βίγβετ, Χάντεγουιτς Μίνις, Ζέροεν Πέρσεβάλ, Αλεξ βαν Βάρμερνταμ

Πολύ πιθανόν ένας από τους κρυμμένους άσσους του τωρινού διαγωνιστικού προγράμματος, το ψυχολογικό θρίλερ του Άλεξ βαν Βάρμερνταμ, δημιουργού μερικών ιδιαίτερα ασυνήθιστων κωμωδιών όπως το «Abel» (1986) ή το «Οber» (2006), αφηγείται την περίπτωση ενός μυστηριώδους άντρα ο οποίος εισβάλλει στη φαινομενικά τακτοποιημένη ζωή ενός ζευγαριού με σκοπό να την καταλύσει. Όπως μας αφήνει να καταλάβουμε, ωστόσο, το εξαιρετικά ενδιαφέρον teaser που κυκλοφόρησε για την ταινία, υπάρχουν πολλά περισσότερα στη θεματική ατζέντα του σεναριογράφου και σκηνοθέτη της αινιγματικής αυτής παραβολής.

INSIDE LLEWYN DAVIS (Στο Μυαλό του Λιούιν Ντέιβις) των Τζόελ και Ιθαν Κοέν (ΗΠΑ)
Με τους Όσκαρ Αϊζακ, Κάρεϊ Μάλιγκαν, Τζον Γκούντμαν, Φ. Μάρεϊ Αμπραχαμ, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ

Αντλώντας μέρος του υλικού τους από το βιβλίο «The Mayor of MacDougal Street», μια βιογραφική ματιά στη ζωή του Ντέιβ Βαν Ρονκ, ενός φολκ τραγουδοποιού που μεσουράνησε στην δεκαετία του ’60 και στάθηκε πηγή έμπνευσης για ανθρώπους όπως ο Μπομπ Ντίλαν και η Τζόαν Μπαέζ, οι αδελφοί Κοέν σκαρφίζονται (για την πολλοστή εμφάνισή τους στο διαγωνιστικό των Καννών) την ιστορία ενός μουσικού που προσπαθεί να υψώσει καλλιτεχνικό ανάστημα μέσα από τα μποέμικα καφέ του Γκρίνουιτς Βίλατζ των 60s.

Οπωσδήποτε όχι μια τυπική βιογραφική ταινία, το «Inside Llewyn Davis» είναι διαποτισμένο με εκκεντρικούς δεύτερους χαρακτήρες, υποδόρια ειρωνεία και μαύρο-γνώριμα χαρακτηριστικά του έργου των δυο δαιμόνιων αδελφών.

THE IMMIGRANT (Ο Μετανάστης)του Τζέιμς Γκρέι
Με τους Τζέρεμι Ρενιέ, Γιοακίν Φίνιξ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Νταγκμάρα Ντόμιντζικ

Με τρεις ιδιαίτερα καλές ταινίες στη μέχρι τώρα φιλμογραφία του (τη «Μικρή Οδησσό», το «Σε Επικίνδυνη Τροχιά» και το «Δύο Εραστές») αλλά και μια μερική αποτυχία (το αστυνομικό δράμα «Η Νύχτα μάς Ανήκει»), ο Τζέιμς Γκρέι επιστρέφει για ακόμη μια φορά στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών με αυτό που μάλλον αποτελεί την πιο φιλόδοξη δημιουργία του: ένα δράμα εποχής πάνω στις προσπάθειες μιας πολωνικής καταγωγής μετανάστριας να επιβιώσει στη Νέα Υόρκη των αρχών του ’20 με τη βοήθεια ενός επαγγελματία μάγου και να βρει εκεί τα ίχνη της χαμένης αδερφής της.

HELI (Χέλι) του Αμάτ Εσκαλάντε (Μεξικό)
Με τους Αρμάντο Εσπίτια, Λίντα Γκονζάλες, Χουάν Εδουάρδο Παλάσιος, Αντρέα Βεργκαρα

Γνώριμος των ανά τον κόσμο φεστιβάλ χάρη στα ρεαλιστικά δράματα «Sangre» (2005) και «Los Bastardos» (2008), ο ισπανικής καταγωγής σκηνοθέτης ακολουθεί με το καινούργιο του φιλμ τις προσπάθειες ενός φτωχικά μεγαλωμένου νεαρού αγοριού να βρει τον εξαφανισμένο πατέρα του, μια διαδρομή κινδύνου που τον φέρνει σε επαφή με τον σύγχρονο υπόκοσμο και τη διεφθαρμένη αστυνομική εξουσία του Μεξικό.

LIKE FATHER, LIKE SON (Πατέρας και Γιος) του Χιροκάζου Κόρε - Εντα (Ιαπωνία)
Με τους Μασαχάρου Φουκουγιάμα, Γιόκο Μάκι, Γιούν Κουνιμούρα

Ένας πετυχημένος επιχειρηματίας μαθαίνει ότι δεν είναι ο βιολογικός πατέρας του αγοριού που μεγάλωσε, εξαιτίας ενός λάθους που έγινε μετά τη γέννα, και τώρα καλείται να επιλέξει ανάμεσα στο πραγματικό του παιδί και σε εκείνο που όλα αυτά τα χρόνια θεωρούσε ως δικό του. Αυτή είναι η σύνοψη της νέας ταινίας του Χιροκάζου Κόρε-Εντα, ενός από τους σπουδαιότερους δημιουργούς του γιαπωνέζικου σινεμά, με προηγούμενες συμμετοχές στο Φεστιβάλ Καννών το «Κανείς δεν Ξέρει» του 2004 και το «Distance» του 2001, ο οποίος επιχειρεί εδώ άλλη μια παραλλαγή πάνω στο αγαπημένο του θέμα: την σύγχρονη οικογένεια και τις πάμπολλες ψυχοσυναισθηματικές παραμέτρους που χτίζουν ή γκρεμίζουν γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ των μελών της.

GRIGRIS (Γκριγκρίς) του Μαχάματ-Σαλέχ Χαρούν
Με τους Σουλέμαν Ντεμέ, Σίριλ Γκούι, Αναϊς Μονόρι, Μαριάμ Μονόρι

Οι Κάννες μας σύστησαν τον σκηνοθέτη από το Τσαντ δυο χρόνια πριν, όταν η ταινία του «Η Κραυγή Ενός Ανθρώπου» διεκδικούσε τον Χρυσό Φοίνικα. Φέτος ο Μαχάματ - Σαλέχ Χαρούν βρίσκεται ξανά διαγωνιζόμενος με την γεμάτη αντιξοότητες ιστορία ενός νεαρού που προσπαθεί να υπερπηδήσει την αναπηρία του (είναι παράλυτος στο ένα του πόδι) και να γίνει χορευτής.

A TOUCH OF SIN (Άρωμα Αμαρτίας) του Ζία Ζάνγκε (Ιαπωνία, Κίνα)
Με τους Γου Τζιάνγκ, Μπαοκιάνγκ Γουάνγκ, Ζάο Τάο

Από τους κορυφαίους δημιουργούς της μοντέρνας Ασιατικής κινηματογραφίας, ο σκηνοθέτης προσφιλέστατων φεστιβαλικών ταινιών όπως το «Platform» (2000), το «The World» (2004) και το «Still Life» (2006) επιστρέφει στην κούρσα για τον Χρυσό Φοίνικα, πέντε χρόνια αφότου τον διεκδίκησε πρώτη φορά με το «24 City». Για την ταινία του δεν υπάρχουν, ωστόσο, πληροφορίες μέχρι στιγμής, πέρα από την βεβαιότητα ότι εκτυλίσσεται στη σημερινή Κίνα και είναι απλωμένη σε τέσσερις διαφορετικές ιστορίες.

LA GRANDE BELLEZZA (Η Μεγάλη Ομορφιά) του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία, Γαλλία)
Με τους Τόνι Σερβίλιο, Κάρλο Βερντόνε, Σαμπρίνα Φερίλι, Κάρλο Μπουτσιρόσο

Ελάχιστοι βρήκαν πραγματικά πετυχημένη την προηγούμενη εμφάνιση του Σορεντίνο στο διαγωνιστικό πρόγραμμα των Καννών, με το «Εκεί που Χτυπά η Καρδιά μου» (2011). Τις ανάμεικτες εντυπώσεις που άφησε με την ταινία του εκείνη θα προσπαθήσει να διαλύσει φέτος ο Ιταλός σκηνοθέτης, διεκδικώντας ταυτόχρονα για πέμπτη φορά τον Χρυσό Φοίνικα με το «La Grande Βellezza» («Η Μεγάλη Ομορφιά»). Σε αυτό ο Τόνι Σερβίλιο (πρωταγωνιστής του «Il Divo») υποδύεται έναν πετυχημένο συγγραφέα ο οποίος αναπολεί το παθιασμένο νεανικό παρελθόν του στη σκιά της Αιώνιας Πόλης (στην οποία αναφέρεται, άλλωστε, και ο τίτλος του φιλμ).

ONLY GOD FORGIVES (Μόνο ο Θεός Συγχωρεί) του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν (Γαλλία, Δανία)
Με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Γιαγίνγκ Ράτα Πόνγκαμ, Τομ Μπερκ

Δύο χρόνια αφότου ξεκίνησε τη θριαμβευτική πορεία του «Drive» στις Κάννες και βραβεύτηκε εκεί με το έπαθλο καλύτερης σκηνοθεσίας, ο Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν συνεργάζεται ξανά με τον Ράιαν Γκόσλινγκ και παραμένει στα ίδια βίαια και στυλιζαρισμένα μονοπάτια, μετακομίζοντας όμως προσωρινά στη Μπανγκόκ.

Εκεί περιμένει η ιστορία του Τζούλιαν ο οποίος διευθύνει ένα γυμναστήριο πυγμαχίας που χρησιμεύει ως βιτρίνα για μια επιχείρηση διακίνησης ναρκωτικών και άλλων ύποπτων δοσοληψιών τα οποία διαχειρίζεται με τον αδελφό του και τη μακιαβελική μητέρα τους (η Κριστίν Σκοτ Τόμας σε μια ερμηνεία που θα συζητηθεί). Όταν ο αδελφός του βρεθεί δολοφονημένος, ο Τζούλιαν εξαπολύει μία λυσσαλέα εκδίκηση η οποία τον φέρνει αντιμέτωπο με έναν πανίσχυρο και διεφθαρμένο αστυνομικό που ακούει στο παρατσούκλι «Εκδικητής Άγγελος».

LA VIE D' ADELE-CHAPITRE 1 ET 2 (Η ζωή της Αντέλ Κεφάλαια 1 και 2) του Αμπντελατίφ Κεσίς (Γαλλία)
Με τους Αντέλ Εξαρχόπουλος, Λέα Σεϊντού, Ζερεμί Λαέρτ, Κατρίν Σαλέ

Εμπνευσμένος από ένα κόμικ μυθιστόρημα και έχοντας διαλέξει ως αρχικό τίτλο του φιλμ το «Le Bleu est Une Couleur Chaude» («Το Μπλε Είναι ένα Θερμό Χρώμα»), ο σκηνοθέτης του βραβευμένου με το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας «Κους Κους Με Φρέσκο Ψάρι» (2007) διαγωνίζεται για πρώτη φορά στις Κάννες με ένα τρίωρης διάρκειας δράμα.

Η «Ζωή της Αντέλ» ξεκινά τη στιγμή που η δεκαπεντάχρονη ηρωίδα βιώνει την ερωτική της αφύπνιση και συνειδητοποίηση, όταν ερωτεύεται ένα άλλο κορίτσι, και ολοκληρώνεται όταν η έφηβη πρωταγωνίστρια διανύσει μια σύνθετη διαδρομή ενηλικίωσης που ανοίγει δρόμο μέσα από τις σχέσεις με τους γονείς και τον περίγυρό της. Στον ρόλο της νεαρής πρωταγωνίστριας συναντάμε την ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος, ένα από τα πιο ελπιδοφόρα outsider για το φετινό βραβείο γυναικείας ερμηνείας του φεστιβάλ.

SHIELD OF STRAW (Ασπίδα από Άχυρο) του Τακάσι Μίικε (Ιαπωνία)
Με τους Νανάκο Ματσουσίμα, Τατσούγια Φουτζιγάρα, Τακάο Οσάγουα, Γκόρο Κισιτάνι

Έχοντας φρέσκια ακόμη την ανάμνηση της προηγούμενης εμπειρίας του στο διαγωνιστικό των Καννών, με το «Hara-Kiri: Death of a Samurai» του 2011, ο πολυγραφότατος, και κυρίως πολυσχιδής Ιάπωνας σκηνοθέτης του «Audition» φιλοξενείται ξανά στο ίδιο φεστιβαλικό πρόγραμμα με την γεμάτη ένταση ιστορία πέντε αστυνομικών που επιχειρούν να προστατεύσουν τη ζωή ενός άντρα ο οποίος βρίσκεται κατηγορούμενος για τον φόνο ενός κοριτσιού και επικηρυγμένος έναντι τεράστιας αμοιβής από τον ζάμπλουτο παππού της νεκρής, γεγονός που εξαπολύει ένα μανιώδες ανθρωποκυνηγητό εναντίον του.

ΒEHIND THE CANDELABRA (Πίσω από το Κηροπήγιο) του Στίβεν Σόντερμπεργκ (ΗΠΑ)
Με τους Μάικλ Ντάγκλας, Ματ Ντέιμον, Ρομπ Λόου, Νταν Ακρόιντ, Ντέμπι Ρέινολντς

Αποδέκτης ενός από τους πιο αξιομνημόνευτους Χρυσούς Φοίνικες των τελευταίων δεκαετιών (το 1989, για το «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες), ο Σόντερμπεργκ διεκδικεί και πάλι το πολυπόθητο έπαθλο, αυτή τη φορά όμως θα το επιχειρήσει όχι με μια κινηματογραφική ταινία αλλά με ένα φιλμ γυρισμένο για την τηλεόραση.

Το πολυαναμενόμενο «Behind the Candelabra» απορρίφθηκε από τα περισσότερα αμερικανικά στούντιο, εξαιτίας του ξεκάθαρα γκέι (και τολμηρού) περιεχομένου του, κατόρθωσε παρ' όλα αυτά να βρει καταφύγιο και χρηματοδότηση στο καλωδιακό κανάλι HBO προκειμένου να διηγηθεί την περιπετειώδη ζωή και καριέρα του διάσημου πιανίστα Λιμπεράτσε και τη σχέση του με τον αρκετά νεαρότερο σε ηλικία εραστή του, Σκοτ Θόρσον. Αν θελήσουμε να πιστέψουμε τις δηλώσεις του Στίβεν Σόντερμπεργκ, πάντως, αυτό είναι το τελευταίο φιλμ που θα γυρίσει, μια και ο σκηνοθέτης σκοπεύει να αποσυρθεί προσωρινά από το επάγγελμα.

JEUNE ET JOLIE (Νέα και Όμορφη) του Φρανσουά Οζόν (Γαλλία)
Με τους Μαρίν Βαχτ, Σαρλότ Ράμπλινγκ Φρέντερικ Πιερό, Ζεραλντίν Παϊλάς

Από το 2004 και το «Swimming Pool» έχει να διαγωνιστεί ο Οζόν για τον Χρυσό Φοίνικα και το επιχειρεί ξανά, με την δέκατη τέταρτη δημιουργία της (άνισης όσο και σταθερά ενδιαφέρουσας) καριέρας του, η οποία παρακολουθεί τη ζωή μιας 17χρονης νεαρής πόρνης (την ερμηνεύει το μοντέλο Μαρίν Βαχτ) μέσα από τέσσερις εποχές (και τέσσερα τραγούδια-όπως συμπληρώνει η λακωνική σύνοψη του φιλμ).

ONLY LOVERS LEFT ALIVE (Μόνο οι Εραστές Επιβιώνουν) (ΗΠΑ)
Με τους Τίλντα Σουίντον, Τομ Χίντελστον, Μία Βασικόφσκα, Τζον Χερτ, Αντον Γιέλτσιν

Η έκτη επίσκεψη του Τζιμ Τζάρμους στο φεστιβάλ Καννών είναι εν μέρει χρηματοδοτούμενη από Έλληνα παραγωγό (τον Χρήστο Κωνσταντακόπουλο της Faliro House, υπεύθυνης πιο πρόσφατα και για το «Πριν τα Μεσάνυχτα») και επιχειρεί να αποτελέσει μια υπαρξιακή παραλλαγή πάνω στον διαχρονικό βαμπιρικό μύθο, τοποθετώντας το ερωτικό τρίγωνο ενός υπεραιωνόβιου βρικόλακα, της ερωμένης του και της νεαρής αδερφής της σε μια σύγχρονη μητροπολιτική πραγματικότητα της αποξένωσης και της πλήρους ανθρώπινης απαξίωσης.

Διαβάστε εδώ το σχετικό αφιέρωμα για το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών και εδώ για την Εβδομάδα Κριτικής.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ