Όλα όσα θέλετε να μάθετε για το Ένα Κάποιο Βλέμμα στις Κάννες
2013-05-07 17:24:31
Διαβάστε περισσότερα για τις ταινίες που θα προβληθούν στο παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, που θα πραγματοποιηθεί από τις 15 ως τις 26 Μαΐου.
Το Ένα Κάποιο Βλέμμα (Un Certain Regard) είναι το σημαντικότερο παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Καννών. Από την ίδρυσή του το 1978, από τον Ζιλ Ζακόμπ, το συγκεκριμένο τμήμα φιλοδοξεί να αναδεικνύει πρωτότυπες, πρωτοποριακές και θαρραλέες δουλειές με ιδιαίτερο στιλ και όραμα, κυρίως από νέους κινηματογραφιστές. Είναι το τμήμα που είχε βραβεύσει πριν από τέσσερα χρόνια τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου - πέρσι το βασικό βραβείο, που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο της τάξης των 30.000 ευρώ, απέσπασε το «Μετά τη Λουτσία» του Μισέλ Φράνκο.
Διαβάστε παρακάτω περισσότερα για τις ταινίες του φετινού προγράμματος, τα βραβεία του οποίου θα αποφασίσουν οι Τόμας Βίντερμπεργκ, Λουντβίν Σενιέ, Ζανγκ Ζιγί, Ίλντα Σαντιάγκο και Ενρίκε Γκονζάλεζ Μάτσο.
«The Bling Ring» (Συμμορία του Χόλιγουντ) της Σοφία Κόπολα
Μετά το φιάσκο της «Μαρίας Αντουανέτας» το 2006 στο ίδιο Φεστιβάλ (στην προβολή της οποίας οι κριτικοί γιούχαραν γενναία), η Σοφία Κόπολα επιστρέφει στις Κάννες με την πέμπτη της ταινία, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία (παρά τις αντιρρήσεις που έχουν προκύψει) μιας ομάδας εφήβων που λήστευαν πλούσια σπίτια στο Λος Άντζελες επιδιώκοντας να ζουν σε ένα ατελείωτο πάρτι.
«L'Inconnu du Lac» (Ο Άγνωστος της Λίμνης) του Αλέν Γκιροντί
Συνήθης ύποπτος του Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών («Καμία Ανάπαυση για τους Γενναίους»), ο Αλέν Γκιροντί παρουσιάζει για πρώτη φορά ταινία του στο Ένα Κάποιο Βλέμμα. Η λίμνη του τίτλου είναι ένα δημοφιλές σημείο για συνευρέσεις ανάμεσα σε γκέι άντρες. Εκεί συχνάζει ο κεντρικός πρωταγωνιστής, Μισέλ, ο οποίος περνά τις μέρες του με δύο υποψήφιους εραστές.
«Miele» (Μέλι) της Βαλέρια Γκολίνο
Πρώτη σκηνοθετική απόπειρα μεγάλου μήκους για τη γνωστή ηθοποιό («Ο Άνθρωπος της Βροχής», «Caos Calmo»), η οποία αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής γυναίκας (με το προσωνύμιο «Honey») που βοηθά βαριά αρρώστους ελαφρύνοντας τον πόνο τους. Μια μέρα θα έρθει αντιμέτωπη με τον Γκριμάλντι και την περίεργη ασθένειά του. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η Τζασμίν Τρίνκα («Οίκος Ανοχής», «Το Δωμάτιο του Γιου»).
«Death March» (Η Πορεία του Θανάτου) του Αντόλφο Αλιξ Τζούνιορ
Η μάχη του Μπαταάν, που έπαιξε σημαντικότατο ρόλο στην εισβολή της Ιαπωνίας στις Φιλιππίνες το 1942, είναι στο επίκεντρο της συγκεκριμένης ταινίας του Αντόλφο Αλιξ Τζούνιορ, ο οποίος είχε συν-σκηνοθετήσει την ταινία «Manila» το 2009.
«Fruitvale Station» (Σταθμός Φρουτβέιλ) του Ράιαν Κούγκλερ
Όπως το «Μυθικά Πλάσματα του Νότου» πέρσι, έτσι και το «Fruitvale Station», του οποίου παραγωγός είναι ο Φόρεστ Γουίτακερ, έρχεται στις Κάννες έχοντας ήδη κερδίσει μεταξύ άλλων το βασικό βραβείο του Φεστιβάλ του Σάντανς, όπου συζητήθηκε ιδιαίτερα.
Η ταινία επιστρέφει στην 1η Ιανουαρίου του 2009, για να αφηγηθεί την αληθινή ιστορία της δολοφονίας ενός 22χρονου μαύρου Αμερικανού από έναν αστυνομικό στον σταθμό του τίτλου, ένα περιστατικό που είχε δημιουργήσει μεγάλη αναταραχή στην αμερικανική κοινωνία.
«As I Lay Dying» (Καθώς Ψυχορραγώ) του Τζέιμς Φράνκο
Λείπει ο Τζέιμς Φράνκο από φεστιβάλ; Μάλλον αδύνατον, δεδομένης του ρυθμού δουλειάς του Αμερικανού ηθοποιού/σεναριογράφου/σκηνοθέτη/συγγραφέα/ποιητή/εικαστικού καλλιτέχνη. Το ομώνυμο μυθιστόρημα του Γουίλιαμ Φόκνερ, που έχει μεταφραστεί «Καθώς Ψυχορραγώ», θεωρείται ένα από τα καλύτερα μυθιστορήματα του 20ου αιώνα αλλά είναι και ένα από τα βιβλία που μετατρέπονται πολύ δύσκολα σε κινηματογραφικό υλικό, αφού έχει 15 διαφορετικούς αφηγητές και χρησιμοποιεί συνειρμικό λόγο. Είναι η ιστορία του θανάτου της Άντι Μπάντρεν και κυρίως της ταφής της σύμφωνα με τις επιθυμίες της από τα μέλη της οικογένειάς της.
«Norte, the End of History» (Βορράς, το Τέλος της Ιστορίας) του Λαβ Ντίαζ
Η δεύτερη ταινία από τις Φιλιπίννες στο τμήμα είναι το «Norte, Hangganan Ng Ka» του Λαβ Ντίαζ, που είχαμε δει τελευταία φορά το 2011 στο Φεστιβάλ Βενετίας με το «Melancholia». Είναι επίσης η μεγαλύτερη σε διάρκεια: 4 ώρες για να αφηγηθεί την ιστορία των εργατικών μετακινήσεων και οικονομικής προόδου σε ένα μικρό χωριό.
«Les Salauds» (Τα Καθάρματα) της Κλερ Ντενί
Μετά την προσθήκη του Τζιμ Τζάρμους στο διαγωνιστικό τμήμα των Καννών, πλέον η μόνη άλλη μεγάλη απουσία-έκπληξη από εκείνο το τμήμα είναι το «Les Salauds» της Ντενί, το οποίο τελικά θα προβληθεί στο Ένα Κάποιο Βλέμμα.
Η ταινία της Ντενί, που διετέλεσε πρόεδρος της κριτικής επιτροπής το 2010, έχει ως πρωταγωνιστή τον Μάρκο Σιλβέστρι (Βενσάν Λεντόν) ο οποίος προσγειώνεται απότομα όταν μαθαίνει για την αυτοκτονία του γαμπρού του. Έτσι παίρνει την απόφαση να πάρει την εκδίκησή του από τα «καθάρματα» που έσπρωξαν τον γαμπρό του προς την αυτοκτονία, και γνωρίζει τη Σάντρα.
«Omar» (Ομάρ) του Ανι Άμπου-Ασάντ
Ο Ολλανδο-Παλαιστίνιος σκηνοθέτης συζητήθηκε πολύ με την ταινία του «Παράδεισος Τώρα» το 2005, που ήταν υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Επιστρέφει σε παρόμοια ανθρωπο-κεντρική πολιτική θεματική, με την ιστορία τριών παιδικών φίλων και μιας νεαρής γυναίκας, που αναζητούν την ελευθερία.
«Bends» (Ζαλάδα) της Φλόρα Λάου
Σκηνοθετικό ντεμπούτο της Φλόρα Λάου, με διευθυντή φωτογραφίας τον πολύ Κρίστοφερ Ντόιλ (γνωστό από τις συνεργασίες του με τον Γουόνγκ Καρ Γουάι) το «Bends» ακολουθεί την Άννα, μια πλούσια γυναίκα της καλής κοινωνίας του Χονγκ-Κονγκ, και τον Κινέζο σοφέρ της. Από τη μια η Άννα προσπαθεί να διατηρήσει τα προσχήματα μετά την εξαφάνιση του συζύγου της, από την άλλη εκείνος θέλει να φέρει την οικογένειά του από την Κίνα.
«L' Image Manquante» (Η Εικόνα που Λείπει) του Ρίθι Παν
Έχοντας βρεθεί στο Φεστιβάλ και το 2011 με την ταινία του «Duch, Le Maitre des Forges de l' Enfer» σε ειδική προβολή, ο Καμποτζιανός ντοκιμαντερίστας, που έχει ασχοληθεί με τις συνέπειες της δράσης των Κόκκινων Χμερ στην πατρίδα του, επιστρέφει με μια πολύ προσωπική ταινία, που επικεντρώνεται στην παιδική ηλικία του και την οικογένειά του.
«La Jaula de Oro» (Το Χρυσό Κλουβί) του Ντιέγκο Κεμάδα-Ντίεζ
Σκηνοθετικό ντεμπούτο και αυτό, το φιλμ ακολουθεί δύο εφήβους που διασχίζουν μια αμείλικτη χώρα, ψάχνοντας μια καλύτερη ζωή πέρα από τα μεξικανικά σύνορα.
«Anonymous» (Ανώνυμος) του Μοχάμεντ Ρασουλοφ
Ο υπό διωγμόν Ιρανός σκηνοθέτης (ο οποίος συνελήφθη μαζί με τον Τζαφάρ Παναχί πριν τρία χρόνια και καταδικάστηκε σε φυλάκιση και αποχή από το σινεμά) συνεχίζει να δουλεύει σε πείσμα των δυσκολιών και παρουσιάζει τη νέα του ταινία, γυρισμένη φυσικά στα κρυφά, στις Κάννες, δύο χρόνια αφότου κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας από το ίδιο τμήμα για την συγκλονιστική ταινία του, «Αντίο».
«Sarah Préfère la Course» (Η Σάρα Προτιμά το Τρέξιμο) της Κλοέ Ρομπισό
Η πρώτη ταινία της Καναδής σκηνοθέτη αφορά το δίλημμα μιας νέας αθλήτριας μεσαίων αποστάσεων ανάμεσα στον νεανικό έρωτα και τον αθλητικό συναγωνισμό, τις θυσίες και τις απογοητεύσεις
«Grand Central» (Κεντρικός) της Ρεμπέκα Ζλοτόσκι
Μετά το «Belle Épine» το 2010, η Ρεμπέκα Ζλοτόσκι δουλεύει και πάλι με την Λεά Σεϊντού, στην ιστορία μιας απαγορευμένης ιστορίας αγάπης ανάμεσα σε έναν εθισμένο στον κίνδυνο νεαρό άνδρα, που δουλεύει σε ένα εργοστάσιο και εκτίθεται σε θανάσιμα επίπεδα ραδιενέργειας, και μια κοπέλα που συναντά εκεί. Συμπρωταγωνιστεί ο πάντα ενδιαφέρων Ταχάρ Ραχίμ («Προφήτης»).
«My Sweet Pepperland» (Γλυκιά Μου Πέπερλαντ) του Χινερ Σαλίμ
Η δραματική αυτή ταινία αφηγείται την συνάντηση ανάμεσα σε έναν βαθιά απογοητευμένο αστυνομικό και μια δασκάλα, και είναι η δεύτερη συνεργασία του σκηνοθέτη με την Ιρανή ηθοποιό Γκολσιφτέ Φαραχανί την οποία είδαμε πρόσφατα και στην «Πέτρα της Υπομονής».
«Wakolda» (Γουακόλντα) της Λουσία Πουένζο
Σε θρίλερ μετατρέπεται η αληθινή ιστορία μιας οικογένειας από την Αργεντινή που επισκεπτόταν, χωρίς να το γνωρίζουν, το ιατρείο του δόκτωρα Μένγκελε, αρχι-βασανιστή στο Άουσβιτς που είχε το προσωνύμιο «Ο Άγγελος του Θανάτου» για τα πειράματα που έκανε πάνω στους κρατούμενους.
«Tore Tanzt» («Nothing Bad Can Happen», Τίποτα Κακό Δεν Μπορεί να Συμβεί) της Κατρίν Γκέμπε
Η 30χρονη σκηνοθέτης, η μόνη εκπρόσωπος της Γερμανίας στο τμήμα, επέλεξε για κεντρικό της ήρωα έναν νεαρό άνδρα που γίνεται μέλος μιας «χριστιανικής πανκ» ομάδας - την οποία στη συνέχεια εγκαταλείπει.