ΚΑΝΝΕΣ 2014 / ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η Νικόλ Κίντμαν κατανοεί την αναστάτωση των παιδιών της Γκρέις

2014-05-09 13:53:29

Η Νικόλ Κίντμαν κατανοεί την αναστάτωση των παιδιών της Γκρέις




Η Νικόλ Κίντμαν, η πρωταγωνίστρια που υποδύεται την Γκρέις Κέλι στην ταινία του Ολιβιέ Νταάν που θα κάνει πρεμιέρα στην τελετή έναρξης των Καννών, δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να αμυνθεί απέναντι στην κριτική του πριγκιπάτου και των παιδιών της Γκρέις, αλλά ανέφερε ότι κατανοεί την αναστάτωσή τους, διευκρινίζοντας πάντως, όσο αυτό μπορεί να γίνει πιστευτό, ότι η το φιλμ δεν έχει την πρόθεση να πλασαριστεί ως βιογραφία.


Η Νικόλ Κίντμαν, η πρωταγωνίστρια που υποδύεται την Γκρέις Κέλι στην ταινία του Ολιβιέ Νταάν που θα κάνει πρεμιέρα στην τελετή έναρξης των Καννών, δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να αμυνθεί απέναντι στην κριτική του πριγκιπάτου και των παιδιών της Γκρέις, αλλά ανέφερε ότι κατανοεί την αναστάτωσή τους, διευκρινίζοντας πάντως, όσο αυτό μπορεί να γίνει πιστευτό, ότι η το φιλμ δεν έχει την πρόθεση να πλασαριστεί ως βιογραφία.

«Γνωρίζω ότι υπάρχει ανησυχία. Κι εγώ θα ήμουν αναστατωμένη αν επρόκειτο για τη μητέρα μου» είπε. «Είναι δουλειά του παιδιού να προστατεύει τους γονείς του. Από αυτή τη σκοπιά, κατανοώ την αντίδραση των παιδιών. Δεν μπορώ να πω τίποτα περισσότερο παρά μόνο ότι τρέφω μεγάλο σεβασμό και εκτίμηση για τη μητέρα τους. Δεν υπήρξε καμία πρόθεση για να είναι η ταινία βιογραφική και πραγματικά έβαλα τον καλύτερο εαυτό μου για να τιμήσω όλα τα αληθινά στοιχεία της ιστορίας».

Ο πρίγκιπας Αλβέρτος, ο σημερινός ηγέτης του Μονακό και οι αδελφές του Καρολίνα και Στεφανί, χαρακτήρισαν την ταινία του Νταάν «ασκόπως λουστραρισμένη» και ανακριβή δουλειά «καθαρής μυθοπλασίας». Η Κίντμαν παραδέχεται: «Υπάρχει μια οπτική παραμυθιού στην παραγωγή, εξαιτίας του οποίου θεωρούμε ότι η ταινία δεν είναι βιογραφία», προσθέτοντας όμως ότι «υπάρχει και μια ιδιοσυγκρασιακή γαλλική αίσθηση εντυπωμένη στις εικόνες. Ήθελα να φανεί ένα ζωντανό, αληθινό, ανθρώπινο πλάσμα – όχι απλώς μια κατασκευασμένη φιγούρα».

Η ταινία, που θα ανοίξει το πρόγραμμα του μεγάλου γαλλικού φεστιβάλ την ερχόμενη εβδομάδα, ήταν στο επίκεντρο των συζητήσεων μέχρι την τελευταία στιγμή για τις διαφωνίες του σκηνοθέτη και του γνωστού μεγαλοπαραγωγού Χάρβεϊ Γουάινστιν που ανέλαβε τη διανομή της ταινίας στις ΗΠΑ, γύρω από το final cut. O σκηνοθέτης φαίνεται μέχρι στιγμής να έχει κερδίσει τη μάχη, καθώς ο Γουάινστιν, που εμπλέκεται μόνο ως διανομέας και όχι ως παραγωγός του φιλμ, απέσυρε τουλάχιστον τις απειλές του ότι θα πουλήσει τα δικαιώματα κυκλοφορίας της ταινίας σε άλλη εταιρεία διανομής, εάν ο Νταάν δεν ακολουθήσει τη δική του εκδοχή στο μοντάζ. Δεν αποκλείεται βέβαια η υποδοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ των Καννών να γίνει πυξίδα και για τη μετέπειτα πορεία της ταινίας, αφού υπάρχει ακόμα και η πιθανότητα οι Αμερικανοί να παρακολουθήσουν μια άλλη, εναλλακτική και πιο χολιγουντιανή «Γκρέις του Μονακό», αν το κοινό της Κρουαζέτ δε χαιρετίσει την οπτική του Νταάν.

Όσο για τις δηλώσεις της Νικόλ Κίντμαν, μοιάζουν διπλωματικές και μετρημένες, αλλά υποκρύπτουν τη σύγκρουση στους κόλπους της ταινίας και τη δυσκολία της να βρει ταυτότητα ανάμεσα στην οπτική του σκηνοθέτη και τη γυαλισμένη, παραμυθένια αχλή που περιβάλλει τις βιογραφίες στο Χόλιγουντ. Γιατί, ό,τι και να λέει η πρωταγωνίστρια, η ταινία είναι αδύνατο να ξεφύγει από το χαρακτηρισμό «βιογραφία».

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ