ΚΑΝΝΕΣ 2014 / ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η πολιτική κυριαρχεί στο φετινό Φεστιβάλ Καννών

2014-05-20 14:19:23

Η πολιτική κυριαρχεί στο φετινό Φεστιβάλ Καννών




Παρόλο που το Φεστιβάλ Καννών μπορεί να μοιάζει με μια γεμάτη γκλάμουρ βιτρίνα, φέτος η πολιτική είναι παντού, επί της οθόνης και πίσω από τις εμπορικές συμφωνίες.


Από τη Χριστίνα Λιάπη

Παρόλο που το Φεστιβάλ Καννών μπορεί να μοιάζει με μια γεμάτη γκλάμουρ βιτρίνα, φέτος η πολιτική είναι παντού, επί της οθόνης και πίσω από τις εμπορικές συμφωνίες.

Για κάθε μία «Γκρέις του Μονακό», που ξεπλένει την Ιστορία και την προσαρμόζει στις δικές της γλυκερές παραμέτρους (προκαλώντας τη δυσαρέσκεια του Μονακό), υπάρχει ένα «Tιμπουκτού» του Αμπντεραχμανέ Σισακό που εκθέτει με την καταστρεπτική άνοδο του θρησκευτικού φονταμενταλισμού.

To τρέιλερ της ταινίας «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα.

Ένα «Μαϊντάν» του Σεργκέι Λοζνίτσα που καταγράφει την συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία του Κιέβου, που έκτοτε έχει ζήσει μέρες σοκαριστικής βίας.

Ένα «Δυο Ημέρες, Μία Νύχτα» («Deux Jours, Une Nuit») των αδερφών Νταρντέν, που αφηγείται μια ιστορία για την οικονομική κρίση.

Και, φυσικά, υπάρχει και ένα «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα που αποτυπώνει τη δράση φασιστικών ομάδων στο κέντρο της Αθήνας.

Οι πολιτικές αναφορές κυριαρχούν και στα πρότζεκτ της Αγοράς αλλά ακόμη και τα πάρτι.

Το τρέιλερ του «Welcome to New York» του Έιμπελ Φεράρα

Η δεξίωση για το «Καλώς Ήλθατε στη Νέα Υόρκη» («Welcome to New York») του Έιμπελ Φεράρα, όπου ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ υποδύεται έναν χαρακτήρα παρόμοιο με τον Ντομινίκ Στρος Καν, ήταν αρκετή για να δημιουργήσει έντονες συζητήσεις στα φεστιβαλικά πηγαδάκια - όχι μόνο για το γεγονός ότι η ταινία έχει διχάσει με την απεικόνιση της ακολασίας που χαρακτήριζε, σύμφωνα με την ταινία, την ζωή του Στρος Καν, αλλά και για το ότι όλοι ήθελαν να εξασφαλίσουν πρόσκληση στο ιδιαίτερα πιπεράτο πάρτι.

Οι τεταμένες σχέσεις της Ρωσίας με την Ουκρανία, από την άλλη, έχουν από τη μία παγώσει τα γυρίσματα της ρωσο-ουκρανικής παραγωγής «Μάχη για τη Σεβαστούπολη» («Battle for Sevastopol») αλλά και καταφέρει ένα χτύπημα στις φετινές διαπραγματεύσεις των Ρώσων επαγγελματιών για συμφωνίες.

Το τρέιλερ της «Αποστολής» του Τόμι Λι Τζόουνς με τον ίδιο και την Χίλαρι Σουάνκ

Βέβαια, υπάρχουν και οι αντιρρήσεις: τα περισσότερα αρνητικά σχόλια για την «Αποστολή» («The Homesman») του Τόμι Λι Τζόουνς αφορούν την τοποθέτηση της ταινίας απέναντι στους γυναικείους χαρακτήρες, καθώς και τους Ινδιάνους που κάνουν την εμφάνισή τους σε μια αγωνιώδη σκηνή.

Ο Τζόουνς υπερασπίστηκε την ταινία του, λέγοντας ότι στόχος ήταν ακριβώς να δείξει πόσο δύσκολες ήταν και είναι οι συνθήκες σήμερα για τις γυναίκες, μην καταφέρνοντας ωστόσο να πείσει όσους θεωρούν ότι η ιστορία έχει αντιφεμινιστικούς τόνους.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ