Μικρού μήκους επιστροφές για τον κόσμο του «Χριστουγεννιάτικου Εφιάλτη»: Που υπογράφουμε; - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
11:13
21/9

Μικρού μήκους επιστροφές για τον κόσμο του «Χριστουγεννιάτικου Εφιάλτη»: Που υπογράφουμε;

Επ' ευκαιρίας της νέας του ταινίας, «Wendell & Wild», ο Χένρι Σέλικ, σκηνοθέτης της ιστορικής stop motion δημιουργίας του 1993, μιλά στο Collider και ωραίες σκέψεις βγαίνουν στην επιφάνεια.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Η ενθύμηση της εποχής που πρωτοείδαμε το πόνημα της συνεργασίας του Χέρι Σέλικ με τον Τιμ Μπέρτον, σχεδόν 30 χρόνια πίσω, πέρα από τη νοσταλγία και την αισθητική έκπληξη του πράγματος, από μια Ντίσνεϊ τότε εμπορικά στοχευμένη στις κλασικές ιστορίες της (όπως σήμερα ένα πράγμα) με πριγκιποπούλες και λοιπά οργιωδώς στερεοτυπικά, είναι ευτυχής. Κυρίως διότι έφερνε στο mainstream μια εξόχως χειροποίητη τεχνική, που χαλούσε την πληκτική στην επανάληψή της χαριτωμενιά των ως τότε animation, φέρνοντας παράλληλα ένα σύμπαν ποιητικά σκοτεινό και αισθησιακά ρομαντικό στο επίκεντρο. Ήταν βέβαια τα '90ς, η τελευταία ως σήμερα εποχή που κάτι τέτοιο «επιτρεπόταν» με κάποια απήχηση.

Αυτά τα χρόνια της αθωότητας λοιπόν ανακαλεί κανείς ακούγοντας τον Χένρι Σέλικ, συνδημιουργό ουσιαστικά εκείνης της ταινίας, μαζί με τον Μπέρτον, αλλά και τον Ντάνι Έλφμαν ασφαλώς. Και μπορεί όλα αυτά να μην διατηρούν την παραμικρή γοητεία για τους περισσότερους σύγχρονους, αλλά μια άλλη γενιά μεγάλωσε με τούτο. Οπότε η πιθανότητα να υπάρξει κάτι ανάλογο από το «σύμπαν» εκείνης της ταινίας, είναι ενθαρρυντική.

Όμως δεν θα είναι στο μεγάλο μήκος, κανείς δεν φαίνεται να το θέλει. Ούτε η Ντίσνεϊ, που θα ήθελε να είναι CG (και να φτιαχτεί γρήγορα), αλλά ούτε και οι Σέλικ-Μπέρτον που ούτε να ακούσουν για απεμπόληση της τεχνικής του stop motion, που στο κάτω-κάτω είναι η αισθητική διαφορά του πράγματος.

Ο Σέλικ λέει λοιπόν ότι η ιδέα μια διαχείρισης των χαρακτήρων στην φόρμα του μικρού μήκους είναι μια καλή ιδέα και πιστεύει ότι και ο Μπέρτον θα υπερψήφιζε. Ποιος ξέρει, μετά τον χείμαρρο της Marvel και της Disney σε τηλεοπτικές επεκτάσεις άπαντων σύμπαντων (...), τίποτα δεν αποκλείεται από τις πλατφόρμες. 

Η ταινία στριμάρει στο Disney+, ενώ η νέα ταινία του Σέλικ, «Wendell & Wild», με την συγγραφική στήριξη του Τζόρνταν Πιλ αυτή τη φορά, εξακολουθεί την κριτική τιμή που περιβάλλει το έργο του σκηνοθέτη και θα προβληθεί σε επιλεγμένες αίθουσες από τις 21 Οκτωβρίου και στο Netflix από τις 28 του ίδιου μήνα.