Apple και Α24 συνεργάζονται στον κοενικό «Μακμπέθ» με Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και Ντένζελ Γουάσινγκτον - νεα || cinemagazine.gr
11:40
13/5

Apple και Α24 συνεργάζονται στον κοενικό «Μακμπέθ» με Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και Ντένζελ Γουάσινγκτον

Η Apple φαίνεται πως έχει όρεξη για Όσκαρ! Η εταιρεία του «μήλου» συνεργάζεται με την δημιουργικά «ανήσυχη» Α24 για την κυκλοφορία της νέας κινηματογραφικής μεταφοράς της σαιξπηρικής τραγωδίας από τον Τζόελ Κοέν.

Από τον Πάνο Γκένα

Η Apple φαίνεται πως ζήλεψε την δυναμική παρουσία του Netflix («Η Δίκη των 7 του Σικάγου», «Μανκ») και της Amazon («Μπόρατ 2», «Μία Νύχτα στο Μαΐάμι») στα πρόσφατα βραβεία της Ακαδημίας, και σκέφτηκε να κρύψει έναν σίγουρο άσο στο επόμενο οσκαρικό παιχνίδι.

Μαζί με την Α24 θα συνεργαστούν στην διανομή του σαιξπηρικού «Μακμπέθ», ενός από τα σπουδαιότερα θεατρικά έργα όλων των εποχών, το οποίο πρόκειται να ανοίξει αυλαία ξανά στην μεγάλη οθόνη με μία εντελώς αναπάντεχη (και ενδιαφέρουσα) δημιουργική ομάδα: τον Τζόελ Κοέν, την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και τον Ντένζελ Γουάσινγκτον. Ασφαλώς κομμάτι της συμφωνίας είναι η ταινία να μεταδοθεί μετά την κινηματογραφική προβολή της στην Apple TV+.

Σύμφωνα με τους Κοέν και ΜακΝτόρμαντ, η ταινία θα διαφοροποιηθεί από τις (αρκετές) προηγούμενες κινηματογραφικές διασκευές του αριστουργήματος του Σαίξπηρ. Βασικός αφηγηματικός άξονας θα είναι το γεγονός πως το κεντρικό ζευγάρι είναι άτεκνο.

«Ο τίτλος της ταινίας θα είναι "Η Τραγωδία του Μακμπέθ", κάτι που νομίζω πως αποτελεί ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση. Στη διασκευή του Τζόελ θα ερευνήσουμε την ηλικία των χαρακτήρων, στη διασκευή μας οι Μακμπέθ είναι μεγαλύτεροι. Οι δυο μας, ο Ντένζελ κι εγώ, είμαστε μεγαλύτεροι από τους ηθοποιούς που συνήθως ερμηνεύουν τους ρόλους των Μακμπέθ. Είμαστε μετά την εμμηνόπαυση, μετά την ηλικία που μπορείς να κάνεις παιδι. Αυτό αποτελεί και τον μεγαλύτερο παράγοντα πίεσης και φιλοδοξίας για το στέμμα. Είναι η τελευταία τους ευκαιρία για δόξα», σχολιάζει η ΜακΝτόρμαντ, η οποία προσπαθούσε να πείσει χρόνια τον σύζυγό της, Τζόελ Κοέν, να αναλάβει το έργο.

Ο Κοέν, από την πλευρά του, δήλωσε πως βλέπει το έργο σαν θρίλερ από τη στιγμή που ο ίδιος ο Σαίξπηρ έδωσε σαφείς βάσεις «Είναι ενδιαφέρον το πώς ο Σαίξπηρ επηρέασε το αμερικανικό θρίλερ και την αστυνομική λογοτεχνία των αρχών του 20ου αιώνα» και συνεχίζει τονίζοντας πως έχει κρατήσει την ποιητική γλώσσα του πρωτότυπου. Όσο για τις τρεις μάγισες του έργου, ο Κοέν αποκαλύπτει πως στην ταινία του θα είναι τρία πουλιά που θα μεταμορφώνονται σε έναν χαρακτήρα, την πασίγνωστη, ελληνικής καταγωγής και βραβευμένη με Ολίβιε θεατρική ηθοποιό Κάθριν Χάντερ, η οποία είχε επισκεφθεί την Επίδαυρο πρόσφατα με το ανέβασμα του «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως στην «Τραγωδία του Μακμπέθ» ο Τζόελ Κοέν δεν θα συνεργαστεί καθόλου με τον αδελφό και έτερο συνεργάτη του, Ίθαν Κοέν, για πρώτη φορά μετά από τριάντα πέντε δημιουργικά χρόνια (το κινηματογραφικό ντεμπούτο τους ήταν το 1984 με το «Μόνο Aίμα»). 

Ο μόνιμος συνεργάτης των Κοέν, ο μουσικοσυνθέτης Κάρτερ Μπέργουελ, είχε αποκαλύψει πριν λίγο καιρό πως η ταινία έχει γυριστεί εξολοκλήρου σε στούντιο και παραπέμπει στις κινηματογραφικές απαρχές του γερμανικού εξπρεσιονισμού.

Ο «Μακμπέθ», η σύντομη (σε σελίδες) μα ραδιούργα και βαθυστόχαστη τραγωδία του Σαίξπηρ για την παραφροσύνη της εξουσίας, έχει ανέβει στον κινηματογραφικό «θρόνο» αρκετές φορές. Εκτός από την πιο πρόσφατη διασκευή του Τζάστιν Κουρζέλ με τους Μάικλ Φασμπέντερ και Μαριόν Κοτιγιάρ, αξίζει να θυμηθείτε τις ταινίες του Όρσον Γουέλς («Μάκβεθ», 1948), του Ρόμαν Πολάνσκι («Μάκβεθ», 1971) και τον «Θρόνο του Αίματος» (1957) του Ακίρα Κουροσάβα.

Με δεδομένο τον δημιουργικό οίστρο, την κυνική ματιά, το υποδόριο χιούμορ της φιλμογραφίας των Κοέν, αναμένουμε μία τολμηρή μεταφορά του σαιξπηρικού λόγου.

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ πρόσφατα κέρδισε δυο Όσκαρ, Α' Γυναικείου ρόλου και παραγωγού, για το «Nomadland» της Κλόι Τζάο. Δείτε τον ευχαριστήριο λόγο της στο βίντεο.