Φιλοξενώντας το 11ο AOAFF, ο ιστορικός θερινός ΑΒ άνοιξε συγκινητικά και πάλι τις πόρτες του στο σινεμά μετά από 31 χρόνια - αφιερωματα , photo gallery || cinemagazine.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ / PHOTO GALLERY
14:57
30/7

Φιλοξενώντας το 11ο AOAFF, ο ιστορικός θερινός ΑΒ άνοιξε συγκινητικά και πάλι τις πόρτες του στο σινεμά μετά από 31 χρόνια

Φιλοξενώντας το 11ο AOAFF, ο ιστορικός θερινός ΑΒ άνοιξε συγκινητικά και πάλι τις πόρτες του στο σινεμά μετά από 31 χρόνια

Χθες βράδυ, το 11ο Athens Open Air Film Festival (σε συνεργασία με το 5ο Plein Air Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου) «ζωντάνεψε» τη μεγάλη οθόνη ενός από τα ιστορικά θερινά της πόλης και φιλοξένησε εκεί προβολή ταινίας, για πρώτη φορά μετά από 31 χρόνια!

Από το cinemagazine.gr

 

Στην τελευταία προβολή του για το μήνα Ιούλιο, και σε συνεργασία με το 5ο Φεστιβάλ Plein Air Γαλλικού Κινηματογράφου (ως μια ακόμη δήλωση ελληνογαλλικής φιλίας και σταθερής συνεργασίας των δύο φορέων), το 11ο Athens Open Air Film Festival επέλεξε το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Μεροκάματο του Τρόμου» του Ανρί-Ζορζ Κλουζό για να εγκαινιάσει εκ νέου τη λειτουργία του θρυλικού «ΑΒ» στα Πατήσια (Θεοτοκοπούλου 36) ως θερινό σινεμά, 31 χρόνια έπειτα από το (ευτυχώς προσωρινό) κλείσιμό του. Πίσω από την επαναλειτουργία του «ΑΒ»  βρίσκεται ασφαλώς η αξιέπαινη παρέμβαση και ανακαίνιση του Δήμου Αθηναίων.

Πριν την προβολή, το κοινό καλωσόρισε ο Τεό Κουτσαύτης, ακόλουθος οπτικοακουστικών μέσων της πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, και ο Λουκάς Κατσίκας, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Athens Open Air Film Festival, που επιφύλαξε και μια μεγάλη έκπληξη στο κοινό, παρουσιάζοντας την αφίσα του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας

H εντυπωσιακού μεγέθους οθόνη του ιστορικού αυτού θερινού σινεμά, σε συνδυασμό με το φαντασμαγορικό και επιβλητικό σχέδιο της αφίσας, κέρδισε το θερμό χειροκρότημα των πολυάριθμων θεατών ενώ ο Λουκάς Κατσίκας συνέδεσε το φετινό εικαστικό του Φεστιβάλ με την ιδέα του κινηματογράφου ως θρησκευτική εμπειρία και εκδήλωση λατρείας, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «Η δική μας θρησκεία είναι το σινεμά, οι σκηνοθέτες είναι οι δικοί μας άγιοι, οι ταινίες τα ιερά μας κείμενα και οι αίθουσες οι δικοί μας χώροι λατρείας. Με την αφίσα του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας γιορτάζουμε τους ναούς των μεγάλων κινηματογραφικών Μυστηρίων».

Την αφίσα σχεδίασε και επιμελήθηκε ο Βασίλης Μέξης. Σύμφωνα με σημείωμα του ίδιου: «Πόσες φορές έχουμε μπει στην κινηματογραφική αίθουσα για να αποθεώσουμε μία μορφή του σινεμά ή βγήκαμε από αυτήν λυτρωμένοι μετά το τέλος κάποιας προβολής; Ίσως αυτή η αίθουσα να μην απέχει πολύ από έναν εναλλακτικό χώρο λατρείας. Εκεί όμως το φως δεν αναμετράται με το σκοτάδι, αλλά αναδεικνύεται μέσα σε αυτό και κηρύττει την έναρξη μιας υπέροχης τελετουργίας. Γι' αυτό φέτος, αναρίθμητες μικρές, γυάλινες εικόνες συνθέτουν την μεγάλη φωτεινή πηγή αυτού του κινηματογραφικού Μυστηρίου που ο Γκοντάρ το ορίζει ως την "αλήθεια που επαναλαμβάνεται 24 φορές το δευτερόλεπτο", και οι 27ες Νύχτες Πρεμιέρας χωρίς δογματισμούς μας καλούν στην λατρεία της 7ης Τέχνης».

Επόμενος (και προτελευταίος) σταθμός του 11ου Athens Open Air Film Festival, η επετειακή προβολή για τα 50 χρόνια της «Εξαφάνισης» («Klute») του Άλαν Τζέι Πακούλα, στον κινηματογράφο Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21 & Πατησίων 101), την Παρασκευή 20 Αυγούστου, στις 21:30 το βράδυ. Είσοδος ελεύθερη.