(«)Με νού(»)μερα που ανησυχούν (Ελληνικό Βox-Οffice, Τετραήμερο 17/11 - 20/11) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
12:25
22/11

(«)Με νού(»)μερα που ανησυχούν (Ελληνικό Βox-Οffice, Τετραήμερο 17/11 - 20/11)

Το σεφερλικό λογοπαίγνιο στον τίτλο αναφέρεται στην πτώση των εισιτηρίων, που θα ήταν μεγαλύτερη αν δεν υπήρχε το «Μενού». Χτυπούν ήδη τα πρώτα καμπανάκια για κινητοποίηση και δράσεις, ας ευχηθούμε αυτές να έρθουν, αλλιώς  τα καμπανάκια θα μεγαλώσουν σύντομα και θα γίνουν καμπάνες θεόρατες και εκκωφαντικές. 

Από τον Γιάννη Βασιλείου

70.408 τα εισιτήρια αυτή την εβδομάδα, πολύ πιο κάτω από τα 86.565 της προηγούμενης εβδομάδας – τα οποία, αν συνυπολογίσουμε και το παράλληλης διανομής «One Piece Film:Red» για το οποίο δεν δόθηκαν στοιχεία, ήταν περισσότερα. Τα καμπανάκια χτυπούν, ας ελπίσουμε να υπάρξουν δράσεις και κινητοποίηση ώστε να επιστρέψει ο κόσμος στη χειμερινή αίθουσα προτού γίνουν…καμπάνες. Πάλι καλά που υπήρξε και το «Μενού» να λέμε, το οποίο, αν και παιζόταν σε πολλές οθόνες, είχε κίνηση ανάλογη του σοσιομιντιακού ενδιαφέροντος για την ταινία, κάτι που δεν συνέβη πχ. στην περίπτωση του «Εκεί που Τρέχουν», το οποίο έκλεισε στο σύνολο των 14.117 εισιτηρίων – δεν πρόκειται και για πανωλεθρία, αλλά μπορούσε πολύ καλύτερα, με δεδομένη τη σύνδεσή του με την Αγκάθα Κρίστι. Στην προβολή του «Μενού» στις Νύχτες Πρεμιέρας ο κόσμος είχε γελάσει αρκετά, μαθαίνουμε ότι, πέραν μιας μειοψηφίας που περίμενε αγνό θρίλερ, οι αντιδράσεις είναι θετικές, οπότε εκτιμούμε ότι θα συνεχίσουμε να μιλάμε γι’ αυτό, τουλάχιστον στις επόμενες δύο αναλύσεις μας.  

Το «Black Panther: Wakanda Forever» θα περάσει σύντομα την κατοστάρα. Δεν έχει αντίπαλο μεν μέχρι να βγει το «Avatar: The Way of Water», αλλά μάλλον θα μείνει στη σκιά του «Thor: Love and Thunder». 3 παιδικά στη σειρά στις επόμενες θέσεις του top-5, η «Πριγκίπισσα Αλάνι» βεβαιώνει τον άτυπο κανόνα που θέλει μια πριγκίπισσα στον τίτλο να διασφαλίζει έναν x αριθμό εισιτηρίων. Ο «Κορσές» πήγε καλύτερα από όσο άφηναν να εννοηθεί τα previews μεσοβδόμαδα. Τα 7 με 8 χιλιάδες εισιτήρια είναι ένας εφικτός στόχος, εκτός κι αν το word of mouth δεν είναι ανάλογο των κριτικών που έχει λάβει η ταινία. Τα ονόματα βοηθούν το «Άμστερνταμ» να κρατηθεί λίγο ακόμα στο top-10, ενώ «Black Adam» και «Χαμογέλα» κλείνουν την πορεία τους, που για το πρώτο, το οποίο ευνοήθηκε πολύ από την γιορτή του σινεμά για να πιάσει κατοστάρα, ήταν συμπαθητική, για το δεύτερο θριαμβευτική. 
 
Δείτε τώρα κάτι ενδιαφέρον. Η «Απέραντη Αγάπη» του Εμανουέλε Κριαλέζε έκοψε 1.740 εισιτήρια το προηγούμενο τετραήμερο, έναν αριθμό που μαρτυρoύσε ότι, παρά το όνομα της Πενέλοπε Κρουζ, δεν υπήρξε ζωηρό ενδιαφέρον για τους σορεντινισμούς του Κριαλέζε. Αυτή την εβδομάδα, που η ταινία περιορίστηκε σε απογευματινές προβολές στους περισσότερους κινηματογράφους, έκοψε 1.176 εισιτήρια, αντί να καταποντιστεί, όπως συμβαίνει συνήθως σε arthouse τίτλους που δεν κινητοποιούν το ενδιαφέρον του κοινού στο άνοιγμά τους. Αυτό υποδεικνύει θετικό word  of mouth, από όσους επέλεξαν να την παρακολουθήσουν. 3.620 το σύνολο, το πεντοχίλιαρο δεν είναι άπιαστος στόχος, σίγουρα είναι μια ταινία που μπορούσε και καλύτερα, λόγω της feelgood φύσης της. Συνεχίζοντας σε πιο arthouse τίτλους, η «Απόφαση Φυγής» του Παρκ Τσαν-Γουκ έφτασε τα 13.677 εισιτήρια αυτό το τετραήμερο και μοιάζει να έχει ακόμα λίγη ζωή μπροστά της. Αν έχουμε περίπτωση περισσότερης από μιας οσκαρικών υποψηφιοτήτων δε, μπορούμε να κάνουμε λόγο και για δεύτερη ζωή κι ας υπάρχει στο μεταξύ και το δέλεαρ της πλατφόρμας. 

Τέλος, στο ελληνικό μέτωπο, το «Εκεί που Ζούμε» του Σωτήρη Γκορίτσα κλείνει την καριέρα του με 11.848 εισιτήρια – εδώ περιμέναμε μια 15αρα, με δεδομένο και το boost της γιορτής του σινεμά, πέσαμε κάπως έξω- και το «Dodo» έκοψε άλλα 545 αυτό το τετραήμερο, με το σύνολο των 2.282 να πιστοποιεί την επικείμενη εξαφάνισή του, πριν καλά καλά προλάβει να επανεμφανιστεί για να ταλανίσει τους ήρωες της ταινίας του Πάνου Κούτρα. 

1. «Black Panther: Wakanda Forever», 23.896 εισιτήρια, 132 οθόνες(Σύνολο, 93.923).
2. «Το μενού», 14.937 εισιτήρια, 87 οθόνες (Σύνολο, 14.937)
3. «Μinions 2», 4.285 εισιτήρια, 44 οθόνες (Σύνολο, 329.686)
4. «Η πριγκίπισσα Αλάνι», 3.754 εισιτήρια, 55 οθόνες (Σύνολο, 12.657)
5. «Tad: Η σμαραγδένια πλάκα», 3.656 εισιτήρια, 51 οθόνες (Σύνολο, 38.645)
6. «Το φως του διαβόλου», 2.968 εισιτήρια, 19 οθόνες (Σύνολο, 58.926)
7. «Κορσές», 2.443 εισιτήρια, 12 οθόνες (Σύνολο: 2.628)
8. «Άμστερνταμ», 2.130 εισιτήρια, 22 οθόνες (Σύνολο: 23.339)
9. «Black Adam», 1.826 εισιτήρια, 13 οθόνες (Σύνολο, 105.451)
10. «Χαμογέλα», 1.658 εισιτήρια, 13 οθόνες (Σύνολο, 186.324)