H «Barbie» έγινε ήδη η πιο επιτυχημένη ταινία του 2023 στην Ελλάδα (Ελληνικό box-office - Τετραήμερο 27/07/23 - 30/07/23)
Η ταινία της Γκρέτα Γκέργουιγκ βρέθηκε ήδη στην πρώτη θέση του box-office για το 2023, ξεπερνώντας τον «Σούπερ Μάριο» σε μόλις 11 μέρες και φαίνεται να πηγαίνει (τουλάχιστον) για νούμερα επιπέδου «Avatar: Τhe Way of Water». Κι αν μέρος της αγοράς δεν βρίσκει υγιές να μαζεύει όλο το χαρτί μια ταινία, εμείς να υπενθυμίσουμε ότι συνήθως κοντά στον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα.
Δεύτερο συνεχόμενο τετραήμερο με εξαψήφιο σύνολο εισιτηρίων, όταν πέρυσι το αντίστοιχο τετραήμερο μετρούσαμε 48.103 θεατές, το λες και θρίαμβο. Έναν θρίαμβο που οφείλεται κυρίως στην «Barbie» η οποία λειτουργεί σαν ταινία-φαινόμενο, με τον κόσμο να την συζητά και να σπεύδει στην αίθουσα για να διαγνώσει ιδίοις όμμασι προς τι ο ντόρος – αν δεν μας απατά η μνήμη μας, από τον «Τζόκερ» είχαμε να δούμε κάτι αντίστοιχο. Δύσκολη η εκτίμηση για το πού μπορεί να φτάσει, είναι και οι πρώτες εβδομάδες του Αυγούστου που παραδοσιακά παρατηρείται γενικότερη πτώση στην προσέλευση. Όταν γράφαμε ότι θα απειλήσει την πρωτοκαθεδρία του «Σούπερ Μάριο» πάντως, δεν περιμέναμε ότι θα τον ξεπεράσει μόλις στην 11η μέρα προβολής της. Κοιτάζοντας το καλαντάρι και τον προγραμματισμό, η μόνη ταινία που ίσως θα μπορούσε να απειλήσει την πρωτιά της μέσα στο 2023, είναι η «Φόνισσα», ως ταινία με έντονο εγχώριο ενδιαφέρον που μπορεί να φέρει και ένα κοινο που δεν εντάσσει συχνά το σινεμά στο διαιτολόγιό του. Ακριβώς όπως και η «Barbie», δηλαδή, κι αυτή είναι μια θετική επίδραση που μπορεί να έχει η επιτυχία της ταινίας. Γι΄ αυτό χρειαζόμαστε τις ταινίες- event, επειδή υπενθυμίζουν σε μερίδα του κοινού ότι υπάρχουν και τα σινεμά και, ποιος ξέρει, μπορεί να τα ξαναπροτιμήσουν στο άμεσο μέλλον.
Για την ιστορία, η μικρή αύξηση των επιδόσεων της ταινία στο δεύτερο τετραήμερο προέκυψε μεν και από αύξηση στις αίθουσες, αλλά το να σημειωθεί αύξηση, με τέτοιο άνοιγμα, είναι τουλάχιστον αξιοσημείωτο. Ας περάσουμε, όμως, στις «Επικίνδυνες Αποστολές» οι οποίες, όπως και στο εξωτερικό, χάνουν έδαφος προς το παρόν. Στα δικά μας η ταινία του Τομ Κρουζ, όπως και ο Ιντιάνα έχουν ένα σοβαρό μειονέκτημα που εντοπίζεται στη διάρκειά τους. Όταν κόβεις μια προβολή από τα θερινά, κόβεις και έσοδα – λογαριάστε και το κυλικείο, όχι μόνο τα εισιτήρια- άρα μακροπρόθεσμα δεν θα σε προτιμήσουν και είναι δύσκολο να κρατήσεις τις αίθουσες σου. Ειδικά οι «Αποστολές» είναι μια ταινία που, αν βγεις στον δρόμο και ρωτήσεις τον κόσμο, στοιχηματίζουμε ότι η πλειοψηφία θα σου έλεγε ότι προτιμά να τη δει σε κλειστή αίθουσα.
Στην εκπνοή του Ιουλίου έχουμε και μια γαλλόφωνη «ενήλικη» επιτυχία, πάντα τηρουμένων των αναλογιών, το «Καμουφλάζ». Επίσης τηρουμένων των αναλογιών, ο Ντε Νίρο βοήθησε και το «Μπαμπάς να σου Πετύχει» να κάνει μεγαλύτερο άνοιγμα από αντίστοιχες κωμωδίες του φετινού καλοκαιριου, ίσως πιάσει ακόμα και πενταψήφιο σύνολο, αν δεν του φάνε τις αίθουσες άμεσα. Όσο για το pixarικό «Στο Στοιχείο τους» παντού βιάστηκαν να το ξεγράψουν, παρατηρούμε ότι αθόρυβα και μεθοδικά έχει φτάσει τα 84.310 εισιτήρια - ανάλογη η πορεία του και στο εξωτερικό. Τα περίπου 140 χιλιάδες εισιτήρια του «Λούκα», της μεγαλύτερης post-covid επιτυχίας της Pixar δεν τα φτάνει, μα έχει ήδη περάσει τα 85.075 του «Πάντα στο Κόκκινο». Αν και φαίνεται να αποχωρεί σιγά σιγά από τις αίθουσες, δεν θα πέφταμε κι από τα σύννεφα αν στο τέλος της διαδρομής του, χάρη σε επανεμφανίσεις του μέσα στην υπόλοιπη χρονιά, καταφέρει ακόμα και να χτυπήσει την πόρτα εξαψήφιου νούμερου. Για το «Στοιχειωμένο Αρχοντικό» τώρα, τι να πούμε, στο σπίτι του...στοιχειωμένου δεν μιλάνε για σχοινί. Αν μας ρωτάτε, βέβαια, και πολλά έκοψε.
Εξαιρετικό το άνοιγμα του «Roman Holiday» που έκοψε 2.458 εισιτήρια από 5 αίθουσες σε μονές προβολές, παρακαλώ - επιτρέψτε μας να χαιρόμαστε λίγο παραπάνω με κάτι τέτοια, για παιδευτικούς λόγους ως προς το κοινό, για μιμητικούς ως προς τη διανομή. Και τα 737 του «Blue Jean» από 3 αίθουσες και επίσης με μονές προβολές δεν τα λες καθόλου άσχημα, ειδικά αν αναλογιστείς ότι στις δύο από αυτές κρατούσε τη βραδινή προβολή. Εδώ σίγουρα βοήθησαν οι καλές κριτικές.
1.Barbie – 75.807 εισιτήρια, 136 οθόνες (Σύνολο 206.936)
2.Επικίνδυνη Αποστολή: Θανάσιμη Εκδίκηση Μέρος Πρώτο – 10.338 εισιτήρια, 43 οθόνες (Σύνολο: 126.100)
3.Καμουφλάζ – 5.710 εισιτήρια, 20 οθόνες
4.Μπαμπάς να σου Πετύχει – 4.574 εισιτήρια, 15 οθόνες
5.Στο Στοιχείο τους – 3.107 εισιτήρια, 23 οθόνες (Σύνολο: 84.310)
6.Στοιχειωμένο Αρχοντικό - 2.775 εισιτήρια, 32 οθόνες
7.Παγιδευμένη Ψυχή: Η Πορφυρή Πόρτα - 2.636 εισιτήρια, 15 οθόνες ( Σύνολο: 51.296)
8.Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου - 2.515 εισιτήρια, 15 οθόνες (Σύνολο: 150.057)
9.Διακοπές στη Ρώμη - 2.458 εισιτήρια, 5 οθόνες
10.Ρίκι ο Πελαργός και το Μυστήριο του Χαμένου Θησαυρού - 1.397 εισιτήρια,18 οθόνες (Σύνολο: 6.684)