Έγινε του Αρτίστα!

2012-02-27 06:58:30

Τα κουτσομπολιά, οι νικητές, οι χαμένοι και τα trivia της βραδιάς

Οι φωνές που ήθελαν τα φετινά Όσκαρ να είναι τα πιο προβλέψιμα των τελευταίων χρόνων μπορεί να μην επαληθεύθηκαν στο εκατό τοις εκατό, αν και όσοι είχαν ποντάρει τα λεφτά τους στα φαβορί με τις μικρότερες αποδόσεις στις μεγάλες κατηγορίες γέλασαν τελευταίοι. Με τοHugo να φεύγει από το πρώην Kodak Theatre (νυν Hollywood and Highland Centre) με πέντε χρυσά αγαλματάκια αλλά το The Artist να σκοράρει ισόποσα στις σημαντικές κατηγορίες, ο Χάρβεϊ Γουάινστιν (διανομέας της ταινίας μετά την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Καννών) απέδειξε για μία ακόμη φορά πως ξέρει πολύ καλά τι θέλουν οι (λευκοί και γηραλέοι) ψηφοφόροι.

Η ίδια η βραδιά πάντως ξεκίνησε με ένα εξαίσιο απρόοπτο στο κόκκινο χαλί, όταν ο Σάσα Μπάρον Κόεν, που εμφανίστηκε ως “Δικτάτορας”, έλουσε τον διάσημο παρουσιαστή του Ε! Ράιαν Σίκρεστ με στάχτες, οι οποίες υποτίθεται πως προέρχονταν από τον αποτεφρωμένο δικτάτορα Κιμ Γιονγκ-Ιλ. Η υπόλοιπη βραδιά δυστυχώς δεν επιφύλασσε ανάλογες εκπλήξεις, αφού όλα κύλησαν όπως περίπου προέβλεπαν τα προγνωστικά: Ο “Hugo” διέπρεψε στις τεχνικές κατηγορίες ενώ το “The Artist” έφυγε με την Καλύτερη Ταινία και τη Σκηνοθεσία (μεταξύ άλλων).

Ο Μπίλι Κρίσταλ ήταν αναμενόμενα αξιοπρεπής ως παρουσιαστής (στην ένατη φορά του), αν και φέτος τα χρόνια που έχουν περάσει φάνηκαν λιγάκι. Όχι επειδή ο γλυκός κωμικός δεν ήταν αρκετά άνετος ή χαλαρός, αλλά επειδή τα αστεία του έμοιαζαν ελαφρώς ξεπερασμένα και ξαναζεσταμένα. Υπήρχε το κλασικό μοντάζ που βάζει τον Κρίσταλ κυριολεκτικά μέσα στις υποψήφιες ταινίες, μοντάροντάς τον να αλληλεπιδρά με τους υποψηφίους - αν και φέτος η ιδέα της Ακαδημίας για να προσεγγίσουν το νεανικό κοινό ήταν να προσθέσουν εκεί το (πλάσμα) Μπίμπερ. Είδαμε ακόμη το άλλο γνωστό γκαγκ, σύμφωνα με το οποίο η οθόνη προβάλλει κάποιους από τους διάσημους παρευρισκόμενους και ο Μπίλι Κρίσταλ υποτίθεται πως μαντεύει τι σκέφτονται σε voice-over.

Όσο κι αν μας άρεσε ωστόσο η μίμηση του Σκορσέζε από τον Κρίσταλ ή το φανταστικό γρύλισμα του (εμφανώς ταλαιπωρημένου) Νικ Νόλτε, η αίσθηση της επαναληψιμότητας ήταν εκεί -μαζί με τα εντελώς ανέμπνευστα βίντεο- και δε σώθηκε παρά σε λίγες μόνο στιγμές, όπως ήταν οι παρουσιάσεις της Έμα Στόουν που έκλεψε την παράσταση μαζί με τον Μπεν Στίλερ ή του Ζακ Γαλιφιανάκη και του Γουίλ Φέρελ σε ρόλο λευκοντυμένων τυμπανιστών. Κατά τα άλλα, το Cirque du Soleil εντυπωσίασε με την μεγαλειώδη χορογραφία του - αν και πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί επιστρατεύτηκε το τσίρκο για να εξυμνήσει τη λατρεία του σινεμά.

Στο ουσιαστικό κομμάτι της βραδιάς, εκείνο των βραβεύσεων, το “The Artist” ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής, κερδίζοντας πέντε βραβεία (Σκηνοθεσία, A’ Ανδρικό Ρόλο, Καλύτερη Ταινία, Μουσική και Κοστούμια), ενώ το “Hugo” παρηγορήθηκε με ισάριθμα Όσκαρ σε πιο ήσσονες κατηγορίες. Ήταν λες και οι ψηφοφόροι, έχοντας δώσει την καρδιά τους στον Hollywood-friendly “Αρτίστα” δεν ήθελαν να κακοκαρδίσουν τον αγαπημένο Μάρτι. Σταθερός νικητής πάντως της σεζόν αναδεικνύεται η νοσταλγική και feelgood διάθεση που χαρακτηρίζει και τις δύο μεγάλες ταινίες της βραδιάς.

Κατά τα άλλα, η Οκτάβια Σπένσερ και ο Κρίστοφερ Πλάμερ στους Β’ Ρόλους ήταν αδύνατο να χάσουν, όπως επίσης και οι Απόγονοι στο Διασκευασμένο Σενάριο. O σκηνοθέτης και συνσεναριογράφος της ταινίας, Αλεξάντερ Πέιν, δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τη μαμά του στα ελληνικά, λέγοντας "s'agapo mama". Ο Γούντι Άλεν, νικητής στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου, κατά την προσφιλή του συνήθεια δεν ήταν εκεί για να παραλάβει το βραβείο του, ενώ Ζαν Ντιζαρντάν και Μέριλ Στριπ επίσης ακολούθησαν τον νόμο των προγνωστικών και βραβεύτηκαν στους Α΄ Ρόλους - παρότι η τελευταία φαινόταν να μάχεται στήθος με στήθος τις τελευταίες ημέρες με την Βαϊόλα Ντέιβις. Φαίνεται όμως πως το ρεύμα της και οι αδυναμίες των ψηφοφόρων είπαν την τελευταία λέξη. Η Γκλεν Κλόουζ, ο Τζορτζ Κλούνεϊ και ο Γκάρι Όλντμαν θα πρέπει να ελπίζουν στην επόμενη φορά.

Οι μικρές εκπλήξεις της βραδιάς περιλάμβαναν το Όσκαρ Μοντάζ στο γενικότερα αδικημένο Κορίτσι με το Τατουάζ (ο Ντέιβιντ Φίντσερ δεν ήταν καν παρών) αλλά και το βραβείο του Μακιγιάζ, που πήγε στη Σιδηρά Κυρία, παρότι συναγωνιζόταν με τα make-up heavy Χάρι Πότερ και Albert Nobbs. Κατά γενική ομολογία, δεν ήταν μία από τις τελετές που άξιζε το ξενύχτι, αλλά ελπίζουμε τα Όσκαρ να πάρουν το μήνυμα που έστειλαν χθες βράδυ όλα τα κοινωνικά δίκτυα και να προσπαθήσουν πραγματικά για την ανανέωση - μακριά από τον δρόμο που χάραξε ο Τζέιμς Φράνκο.

Φαίδρα Βόκαλη

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ