ΚΑΝΝΕΣ 2013 / ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο Μάικλ Ντάγκλας δακρύζει στη συνέντευξη Τύπου για το «Behind the Candelabra»

2013-05-21 18:28:17

Ο Μάικλ Ντάγκλας δακρύζει στη συνέντευξη Τύπου για το «Behind the Candelabra»




...και άλλα στιγμιότυπα από την σημερινή συνάντηση των συντελεστών του πολυσυζητημένου φιλμ με τους δημοσιογράφους, εδώ στις Κάννες.


Από τον Λουκά Κατσίκα

...και άλλα στιγμιότυπα από την σημερινή συνάντηση των συντελεστών του πολυσυζητημένου φιλμ με τους δημοσιογράφους, εδώ στις Κάννες.

Δέκα λεπτά μετά το ξεκίνημα της συνέντευξης τύπου για την ταινία και ο Μάικλ Ντάγκλας, καθισμένος στο κέντρο του πάνελ, κομπάζει μυστηριωδώς. Δείχνει να χάνει τα λόγια του, σωπαίνει εντελώς, χαμηλώνει το κεφάλι του και προκαλεί μια μικρή ανησυχία σε όσους από εμάς βρισκόμασταν μπροστά του και τον παρακολουθούσαμε. Έπειτα, ανασηκώνοντας το βλέμμα του, αφήνει να φανεί ότι έχει δακρύζει και ότι προσπαθεί να διαχειριστεί την ξαφνική συγκίνηση που του έχει αιφνίδια προκληθεί και να συνεχίσει την κουβέντα. «Ο Στίβεν μού δώρισε αυτή την ταινία αμέσως μετά την περιπέτειά μου με τον καρκίνο και θα του είμαι ευγνώμων για πάντα», απαντά και αμέσως μετά σωπαίνει πάλι.

Αυτή ήταν η πιο συγκινητική στιγμή στα σαράντα λεπτά που διήρκεσε η συζήτηση των συντελεστών του «Behind the Candelabra» με τους δημοσιογράφους και η οποία κύλησε μέσα σε θερμό κλίμα, δεδομένου ότι καθένας απ’ όσους έπαιρναν το λόγο κάτω από το πάνελ δεν αμελούσε να συγχαρεί τον σκηνοθέτη, τον σεναριογράφο, τον παραγωγό και τους δυο ηθοποιούς για την ταινία.

Την πρώτη φορά που ο Στίβεν Σόντερμπεργκ πρότεινε στο Μάικλ Ντάγκλας να υποδυθεί τον Λιμπεράτσε, δεκατρία χρόνια πριν, ο ηθοποιός νόμισε «ότι με κοροϊδεύει. Γυρίζαμε το "Traffic" μαζί και κάποια στιγμή μού έριξε μια ματιά και με ρώτησε πώς θα μου φαινόταν η ιδέα να ερμηνεύσω τον περίφημο πιανίστα. Νόμισα ότι ήταν παρανοϊκός».

Χρόνια αργότερα, το σχέδιο μπαίνει τελικά σε εφαρμογή, αν και όπως εξομολογείται ο Ντάγκλας, «είναι η πρώτη φορά που υποδύομαι υπαρκτό πρόσωπο και στάθηκα πολύ διστακτικός στη σκέψη αυτή. Με έκανε ακόμη πιο επιφυλακτικό το γεγονός ότι, φυσιογνωμικά, ο Λιμπεράτσε ήταν πολύ διαφορετικός από μένα. Κατ’ αρχάς το στέρνο του ήταν δυο φορές μεγαλύτερο από το δικό μου. Σταθήκαμε, παρ’ όλα αυτά, πολύ τυχεροί με τη δουλειά που έγινε στο μακιγιάζ. Κι όταν έφτασε η μέρα να φορέσω το κοστούμι, την περούκα και το μέικ απ, όλα έδεσαν πανέμορφα. Όσο για τον Στίβεν, ο τρόπος δουλειάς του ήταν απίστευτος. Τελειώσαμε, να φανταστείτε, τα γυρίσματα την Παρασκευή και την Δευτέρα είχε ήδη ετοιμάσει ένα πρώτο cut της ταινίας».

Παρόμοιους δισταγμούς είχε και ο συμπρωταγωνιστής του Ντάγκλας στο φιλμ, Ματ Ντέιμον: «Είναι η έβδομη φορά που συνεργάζομαι με τον Σόντερμπεργκ. Τον εμπιστεύομαι απόλυτα, και το εννοώ πραγματικά αυτό, μέχρι την πρώτη μέρα που ξεκίνησαν τα γυρίσματα, όμως, αναρωτιόμουν τι ακριβώς πάμε να κάνουμε».

Επιβεβαιώνοντας εν μέρει τις φήμες που ήθελαν όλα τα στούντιο του Χόλιγουντ να απορρίπτουν την ταινία εξαιτίας της τολμηρής γκέι θεματικής της, ο σκηνοθέτης παραδέχτηκε πως «το πρόβλημα δεν ήταν τόσο το γκέι περιεχόμενο αλλά το ότι τα στούντιο δεν θέλουν γενικώς να ξοδεύουν πλέον τον χρόνο και το χρήμα τους για να παράγουν μικρού βεληνεκούς ταινίες. Τέσσερα με πέντε χρόνια πριν, όταν είχα αρχίσει να προτείνω το σχέδιο από εδώ κι από εκεί, οι εταιρίες δεν μπορούσαν να πειστούν ότι θα υπήρχε ευρύ κοινό για το "Behind the Candelabra", πέρα από τους γκέι θεατές».

Παρ’ όλο που ολοκλήρωσε την ταινία για λογαριασμό της αμερικανικής τηλεόρασης (και, πιο συγκεκριμένα, για το καλωδιακό κανάλι του ΗΒΟ), ο Σόντερμπεργκ επιμένει πως «την γύρισα όπως ακριβώς την είχα φανταστεί εξαρχής. Στις Ηνωμένες Πολιτείες παρατηρείται τα τελευταία δέκα χρόνια μια σταδιακή μετανάστευση ταλέντων προς τη μεριά της τηλεόρασης. Η μικρή οθόνη παίρνει σταδιακά τον έλεγχο ενός πράγματος που μέχρι πρότινος αποτελούσε αποκλειστικό προνόμιο του σινεμά. Και πιστεύω ότι μια δεύτερη χρυσή εποχή ξεκινά γι’ αυτήν».

Λαμβάνοντας υπ’ όψη το γεγονός ότι η κυκλοφορία του φιλμ συμπίπτει με μια χρονική περίοδο κατά την οποία το ζήτημα των γκέι δικαιωμάτων βρίσκεται ξανά κάτω από το κοινωνικό μικροσκόπιο, ο Σόντερμπεργκ συμφωνεί πως «εντελώς συμπτωματικά συνδεόμαστε με αυτή την αλληλουχία γεγονότων. Στα δεκατρία χρόνια προετοιμασίας που χρειάστηκαν για την πραγματοποίηση του φιλμ, εντούτοις, δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου, όσο η επιθυμία μου να διηγηθώ αυτή την συγκεκριμένη ερωτική ιστορία που βλέπετε στην οθόνη».

Όσο για το κατά πόσο τελεσίδικη είναι η απόφασή του να εγκαταλείψει τον κινηματογράφο, ο σκηνοθέτης σημείωσε ότι «θα κάνω σίγουρα ένα διάλειμμα από τη σκηνοθεσία, το οποίο δεν ξέρω πόσο θα διαρκέσει. Αν όμως αυτή είναι η τελευταία ταινία που θα υπογράψω ποτέ, τότε είμαι πολύ ευχαριστημένος που την έκανα».

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ