ΚΑΝΝΕΣ 2008 / ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΩΝ

Κάννες '08: Το χέρι του Θεού, η Αντζελίνα και δύο εραστές...

2008-05-21 15:01:17

Ο Μαραντόνα παίζει με την μπάλα πάνω στο κόκκινο χαλί




Βρισκόμαστε στα μισά της δεύτερης εβδομάδας του 61ου Φεστιβάλ Καννών και το μόνο για το οποίο μπορεί κανείς να παραπονεθεί είναι ο καιρός. Βροχή, ήλιος, ζέστη και υγρασία εναλλάσονται με το πιο ενδιαφέρον πρόγραμμα των τελευταίων χρόνων.

Aποστολή: Ορέστης Ανδρεαδάκης, Λουκάς Κατσίκας, Μανώλης Κρανάκης, Γιώργος Κρασσακόπουλος, Πόλυ Λυκούργου, Λήδα Γαλανού, Φαίδρα Βόκαλη

Βρισκόμαστε στα μισά της δεύτερης εβδομάδας του 61ου Φεστιβάλ Καννών και το μόνο για το οποίο μπορεί κανείς να παραπονεθεί είναι ο καιρός. Βροχή, ήλιος, ζέστη και υγρασία εναλλάσονται με το πιο ενδιαφέρον πρόγραμμα των τελευταίων χρόνων. Και μπορεί, στην πραγματικότητα, να μην έχει βρεθεί ακόμη η «μεγάλη» ταινία αλλά - κόντρα στην μονομανία του μεγέθους - μερικές φορές τα μικρά πράγματα αρκούν για να κρατήσουν την αγωνία στα ύψη.

Λέγοντας "μικρά" δεν εννοεί φυσικά κανείς την καινούρια ταινία του Κλιντ Ιστγουντ με πρωταγωνίστρια την Αντζελίνα Τζολί και τίτλο «Η Ανταλλαγή». Τοποθετημένο στο Λος Αντζελες της δεκαετίας του 20, το φιλμ αφηγείται την αληθινή ιστορία μιας μητέρας που προσπαθεί να πείσει την κοινή γνώμη πως το παιδί που υποστηρίζει πως είναι ο χαμένος γιος της, είναι απλά ένα κόλπο της διεφθαρμένης αστυνομίας της πόλης προκειμένου να διασκεδάσει τις διαρκείς διαμαρτυρίες για την ανικανότητα των ερευνών της. Ξεκινώντας από μια άψογη αναπαράσταση της εποχής και καταλήγοντας σε έναν ύμνο στην ανθρώπινη θέληση - καθώς ο δικαστικός αγώνας της Κόλινς κατά της πολιτείας του Λος Αντζελες θα έμενε στα χρονικά της πόλης - ο Ιστγουντ κατασκευάζει μεθοδικά ένα μελόδραμα «εποχής» με στοιχεία αστυνομικού θρίλερ, χωρίς ωστόσο αυτό το μαγικό άγγιγμα των προηγούμενων ταινιών του που μπορούσαν να ξεκινούν από μια σεναριακή ιδέα και τελικά να αφορούν τον οποιονδήποτε.

Για όλα τα υπόλοιπα ρίξτε το φταίξιμο στην Αντζελίνα Τζολί. Στον καλύτερο ρόλο της καριέρας της, το μόνο που καταφέρνει είναι να αποδείξει πόσο περιορισμένες είναι τελικά οι ερμηνευτικές της δυνατότητες. Δίνοντας, ωστόσο, ψυχή και σώμα για να ζωντανέψει μια ηρωίδα ? σύμβολο που θα την στείλει σίγουρα μέχρι τις υποψηφιότητες των Οσκαρ (καθώς την απογοήτευση πολλών δεν συμμερίστηκε μερίδα κριτικών, όπως το περιοδικό Variety που αποθέωσε την ταινία) αλλά - δυστυχώς - όχι στις καρδιές των θεατών.

Δείτε ένα κλιπάκι από την «Ανταλλαγή» του Κλιντ Ιστγουντ στο τέλος της σελίδας.

Οι τελευταίες χτύπησαν - έστω και για λίγο - στην προβολή της καινούριας ταινίας του σκηνοθέτη της «Μικρή Οδησσού» και του «Η Νύχτα Μας Ανήκει», Τζέιμς Γκρέι, αγαπημένου του διαγωνιστικού προγράμματος των Καννών. Η στροφή του από τις σκοτεινές οικογενειακές σχέσεις σε μία εξίσου σκοτεινή ερωτική ιστορία μπορεί να μην έκανε τους «Δύο Εραστές»/«Two Lovers» του κάτι περισσότερο από μια ιδιαίτερη και τρυφερή δραματική κομεντί, αλλά σηματοδοτεί την επιστροφή της Γκούινεθ Πάλτροου σε έναν ρόλο άξιο προσοχής και την επιβεβαίωση πως ο Ιοακίν Φίνιξ παραμένει ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του.

Ο πραγματικός, όμως, σταρ των ημερών είναι ο Ντιέγκο Μαραντόνα. Πρωταγωνιστής και στάρ του ντοκιμαντέρ που σκηνοθέτησε γι’αυτόν ο Εμίρ Κουστουρίτσα, ο Μαραντόνα ξεσήκωσε τα πλήθη παίζοντας ποδόσφαιρο στο κόκκινο χαλί - λίγο πριν την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας - δίνοντας στο φεστιβάλ μια αίσθηση γηπέδου (δείτε το trailer του ντοκιμαντέρ στο τέλος της σελίδας). Που μπορεί να διατηρηθεί και σήμερα Τετάρτη καθώς ο Τσε του Στίβεν Σόντερμπεργκ που προβάλλεται το απόγευμα αναμένεται να διχάσει τους κριτικούς. Αφού πριν δοκιμάσει την αντοχή τους με την διάρκεια του που αγγίζει τις τεσσεράμισι ώρες.

Μανώλης Κρανάκης

Loading the player ...
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ