Κάννες 2020: Άντερσον, Pixar, Βίντερμπεργκ στις 56 ταινίες του φετινού (μη πραγματοποιήσιμου) Φεστιβάλ ? νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
20:12
3/6

Κάννες 2020: Άντερσον, Pixar, Βίντερμπεργκ στις 56 ταινίες του φετινού (μη πραγματοποιήσιμου) Φεστιβάλ

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ των Καννών, Τιερί Φρεμό, έδωσε τη «στάμπα» του μεγαλύτερου φεστιβάλ του κόσμου σε ταινίες που σύμφωνα με αυτόν το αξίζουν, δηλώνοντας έτσι τη στήριξη του φεστιβάλ σε νέες και αναγνωρισμένες φωνές του κινηματογράφου. 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Περισσότερο αγχωμένος από άλλες φορές, παρά την απουσία δημοσιογράφων, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Καννών Τιερί Φρεμό κρατούσα κάπως νευρικά τα χαρτιά του για την ομολογουμένως πιο περίεργη παρουσίαση προγράμματος που έκανε ποτέ. Πλάι στον πρόεδρο του φεστιβάλ, Πιερ Λεσκιούρ, θα ανακοίνωνε τις 56 ταινίες που θα προβάλλονταν φέτος στις Κάννες αν γίνονταν οι Κάννες, με την υπόσχεση πως κάποιες από αυτές τις ταινίες θα προβληθούν ως μέρος της δράσης Cannes 2020 στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν τον Σεπτέμβριο. Οι δυο τους έσπασαν τον πάγο στην αρχή μιλώντας για τη μεγάλη χαρά του να βρίσκονται σε κινηματογραφική αίθουσα, έστω και άδεια, περιμένοντας με τη σειρά τους να ισχύει το άνοιγμα των κινηματογραφικών αιθουσών στη Γαλλία που έχει προγραμματιστεί για τις 22 Ιουνίου. 

Μόλις πήρε το λόγο ο Φρεμό, ξεκίνησε μια συνοπτική παρουσίαση 56 ταινιών, που δεν χωρίζονται σε κατηγορίες προγράμματος. Αναμενόμενα ξεκίνησε με αυτά που θα θεωρούνταν ως πρώτα ονόματα του φεστιβάλ εφόσον είχε διεξαχθεί και φυσικά με πρώτο απ' όλους τον Γουές Άντερσον και την τελευταία του ταινία «The French Dispatch», το οποίο ήταν και σιγουράκι πολλών στην προ-κορονοϊού εποχή για ταινία της φετινής Τελετής Έναρξης. Αναφέρθηκαν ταινίες για τις οποίες έχουμε γράψει ως τώρα, όπως το «Ammonite» του Φράνσις Λι, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Βίγκο Μόρτενσεν «Falling», το σίκουελ του «Train to Busan» με τίτλο «Peninsula» και επίσης το «Soul» της Pixar που πιστοποιεί την πολύ καλή σχέση του στούντιο με το φεστιβάλ. Ακόμη, στα πρώτα ονόματα αναφέρθηκε το νέο φιλμ της συχνής επισκέπτριας του φεστιβαλ Ναόμι Καβάσε, «True Mothers», 2 επεισόδια από την τηλεοπτική δουλειά του οσκαρούχου Στιβ ΜακΚουίν «Small Axe», καθώς και τα νέα φιλμ των αγαπητών στην Ελλάδα Τόμας Βίντεμπεργκ και Φρανσουά Οζόν.

Η παρουσίαση λειτούργησε ως συνέχεια της χθεσινής ανακοίνωσης του φεστιβάλ και του Φρεμό που μιλούσε για «ασυνήθιστες καταστάσεις και ασυνήθιστα μέτρα», δίνοντας έμφαση στο ότι οι Κάννες έχουν υποχρέωση να στηρίξουν νέα φιλμ και την κινηματογραφική βιομηχανία και γι' αυτό δίνουν αυτή την ιδιότυπη «στάμπα» του φεστιβάλ σε όσες θεωρούν ότι αξίζουν. Φέτος, σύμφωνα με τον Φρεμό, κατατέθηκαν 2.067 ταινίες, αριθμός ρεκόρ που ξεπερνά κατά πολύ τις περσινές 1.845 υποβολές. Από τις 56 ταινίες, οι 15 αποτελούν κινηματογραφικά ντεμπούτα και οι 16 είναι σκηνοθετημένες από γυναίκες δημιουργούς. Οι ταινίες που επιλέχθηκαν θα έχουν φυσικά το ελέυθερο να προβληθούν στα φθινοπωρινά φεστιβάλ του πλανήτη όπως αυτά του Τορόντο, της Ρώμης, της Νέας Υόρκης, του Τέλουραϊντ, του Μπουσάν, ακόμη και του επόμενου Σάντανς, με ένα αρκετά μεγάλο μέρος αυτών να μετακομίζει στο Σαν Σεμπαστιάν και να συμμετέχει στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του εκεί φεστιβάλ χάρη στη συμφωνία των δύο θεσμών. 

Αναλυτικά οι 56 ταινίες που παρουσίασε ο Φρεμό, χωρισμένες όχι με τα συνηθισμένα τμήματα αλλά με διαφορετικό τρόπο

Οι Πιστοί (σκηνοθέτες που έχουν ξαναβρεθεί στις Κάννες)

The French Dispatch (Wes Anderson)
Summer of ’85 (François Ozon)
True Mothers (Naomi Kawase)
Mangrove and Lover’s Rock (Steve McQueen) (τίτλοι 2 επεισοδίων της τηλεοπτικής σειράς Small Axe)
Druk (Another Round) (Thomas Vinterberg)
DNA (Maïwenn)
Last Words (Jonathan Nossiter)
Heaven: To the Land of Happiness (Im Sang-soo)
Forgotten We'll Be (Fernando Trueba)
Peninsula (Sang-ho Yeun)
In the Dusk (Sharunas Bartas)
Des Hommes (Lucas Belvaux)
The Real Thing (Koji Fukada)

Οι Νέοι (συμμετέχουν για πρώτη φορά στο φεστιβάλ) 

Passion Simple (Danielle Arbid)
Good Man (Marie-Castille Mention Schaar)
The Things We Say, the Things We Do (Emmanuel Mouret)
Squad (Ayten Amin)
Limbo (Ben Sharrock)
Rouge (Farid Bentoumi)
Sweat (Magnus von Horn)
Teddy (Ludovic & Zoran Boukherma)
February (Kamen Kalev)
Ammonite (Francis Lee)
Un médecin de nuit (Elie Wajeman)
Enfant Terrible (Oskar Roehler)
Nadia, Butterfly (Pascal Plante)
​Here We Are (Nir Bergman)

Τα Σκηνοθετικά Ντεμπούτα

Falling (Viggo Mortensen)
Pleasure (Ninja Thyberg)
Slalom (Charlène Favier)
Casa de Antiguidades (João Paulo Miranda Maria)
Broken Keys (Jimmy Keyrouz)
Ibrahim (Samuel Gueismi)
Beginning (Dea Kulumbegashvili)
Gagarine (Fanny Liatard, Jérémy Trouilh)
16 Printemps (Suzanne Lindon)
Vaurien (Peter Dourountzis)
Garçon chiffon (Nicolas Maury)
Si Le Vent Tombe (Nora Martirosyan)
John and the Hole (Pascual Sisto)
The Death of Cinema and my Father Too (Daniel Rosenberg)
Striding Into the Wind (Wei Shujun)

Μια Ταινία-Ανθολογία

Septet: The Story of Hong Kong (Ann Hui, Sammo Kam-Bo Hung, Ringo Lam, Patrick Tam, Johnnie To, Hark Tsui, John Woo, Woo-Ping Yuen)

Ντοκιμαντέρ

On the Way to the Billion (Dieudo Hamadi)
The Truffle Hunters (Michael Dweck and Gregory Kershaw)
9 Days at Raqqa (Xavier de Lauzanne)

Κωμωδίες 

Cévennes (Caroline Vignal)
French Tench (Bruno Podalydès)
Un Triomphe (Emmanuel Courcol)
Le Discours (Laurent Tirard)
L’Origine du Monde (Laurent Lafitte)

Animation 

Soul (Pete Docter)
Aya and the Witch (Goro Miyazaki)
Josep (Aurel)
Flee (Jonas Poher Rasmussen)