Πρώτοι τριγμοί: Το Netflix αλλάζει την λογική μοιράσματος κωδικών και διαφημίσεων - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
10:11
20/4

Πρώτοι τριγμοί: Το Netflix αλλάζει την λογική μοιράσματος κωδικών και διαφημίσεων

Θορυβημένο το Netflix για την απώλεια 200.000 συνδρομητών, επεξεργάζεται λύσεις που ενδεχόμενα υποδεικνύουν ότι «οι μέρες του κρασιού και των λουλουδιών» θα αποτελέσουν σταδιακά παρελθόν.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Είναι βέβαια το αγαπημένο θέμα συζήτησης των insiders της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας. Η αίθουσα, το streaming, οι καταναλωτικές συνήθειες του κόσμου, των ηλικιακών κοινών, το πώς συνδέεται η τεχνολογία με αυτές. Η αίθουσα περνά κρίση βαθιά και δεδομένη, οπωσδήποτε δεν θα βγει αλώβητη ούτε μακροπρόθεσμα, το θέμα όμως είναι αν έχει «πεθάνει», αν προτού αλέκτωρ λαλήσει τρις θ' αναστηθεί, αν αναστηθεί πώς θα είναι και, πιο καίρια αυτή τη στιγμή, πώς θα είναι το περιβάλλον που θα την υποκαταστήσει για τον καιρό της επιθανάτιας (;) αγωνίας της. 

Νωρίτερα ίσως κι απ' ότι θα προέβλεπε κανείς αναφέρονται μερικοί πρώτοι τριγμοί στην βασιλεία του streaming. Θα αποκατασταθούν γρήγορα, διότι είναι πολύ νωρίς και τα κόλπα του συστήματος πολλά, όμως στο προαναφερθέν και από εμάς ζήτημα των ορίων αυτής της διαδικασίας παρακολούθησης, καλείται να βρεθεί απάντηση στον κορεσμό που ήδη πολύ γρήγορα αρχίζει να υφίσταται. Τι κορεσμό; Του συνόλου των ανθρώπων που είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν μία ή και περισσότερες πλατφόρμες, σε σχέση με τον αριθμό των πλατφορμών αυτών. Πιο απλά, όπως έχουμε ξαναπεί, το «πρόβλημα του φαστφουντάδικου»»: Αν σε ένα χωριό 100 κατοίκων ανοίξουν 10 φαστφουντάδικα, πόσα θα αντέξουν αφ' ότου παρέλθει η «ανάγκη» ανοίγματός τους;

Έτσι λοιπόν άλλος ο κόσμος του Netflix, άντε και του HBO, και άλλος αυτός του Hulu, του Disney+, του Paramount+, του Amazon, του Apple TV+ και των κυριολεκτικά ήδη μυριάδων άλλων. Το Netflix «έχασε νερά» στο πρώτο τετράμηνο του 2022 σε σχέση με το τελευταίο του 2021, νερά περίπου 200.000 συνδρομητών. Που πήγαν; Φταίει το περιεχόμενο; Οι κρίσεις; Ότι φωνάξαμε «φτου ξελευθερία κι ας πεθάνουν οι γέροι» πανδημικά μιλώντας, οπότε λιγότερο σινεμά/τηλεόραση στο σπίτι;

Ακόμα περισσότερο, είναι αυτό κάτι αναμενόμενο, αναστρέψιμο, εξηγήσιμο διαφορετικά; Οι ιθύνοντες του Netflix πάνε για την ώρα στο τρίτο και θεωρούν ότι υπάρχουν απώλειες από τα ατάκτως μοιραζόμενα passwords και εκτός νοικοκυριών (έλα που δεν ξέρεις). Οπότε έγινε ένα προκαταρκτικό τσεκ σε Περού, Κόστα Ρίκα και Χιλή (τα γράφαμε εδώ πέρυσι), διαπιστώθηκε «μια σύγχυση με το μοίρασμα των κωδικών» (βλέπε χάσαμε τα αυγά και τα πασχάλια), και ενώ το μοίρασμα ήταν καύσιμο για την γνωστοποίηση της πλατφόρμας τώρα δεν βγαίνουν τα κουκιά. Να αναμένετε αυξησούλες και χρεώσεις όταν δίνετε κωδικούς σε κάτι φίλους, κολλητούς, συγγενείς και πρωτοξάδελφα.

Το έτερο στο οποίο κατρακυλά το Netflix είναι το μέχρι πρότινος εσκαμμένο των διαφημίσεων. Πλέον αρχίζουν να στοχάζονται ότι εστιασμένες διαφημίσεις σε φθηνότερα συνδρομητικά πακέτα δεν είναι και το μεγαλύτερο κακό στον κόσμο. Το κάνουν Hulu, Disney και HBO, γιατί όχι και εμείς, λένε οι μέχρι πρότινος ανένδοτοι του Netflix - από συλλήψεως διαύλου. Έτσι είναι αυτά τα πράγματα, πρέπει να προσελκυστεί κόσμος χαμηλότερου βαλαντίου, που δεν μας πειράζει να του κοτσάρουμε διαφήμιση. Δεν το λένε το τελευταίο, το εννοούν.

Αυτά τα ολίγα, με περισσότερη λεπτομέρεια μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η φάση είναι πολύ πρώιμη για να μιλάμε για τέλος ή κάμψη του streaming, όμως το ότι τα πρώτα σημάδια κορεσμού αλλοιώνουν το άμεμπτο προφίλ ψυχαγωγικής αθωότητας είναι κάτι ιδιαίτερα χαρούμενο για τους λάτρεις της αίθουσας. Που έστω και λιγοθυμισμένη θα επανέλθει, ίσως όχι όπως την ξέραμε και την αγαπήσαμε, αλλά θα επανέλθει. Πρέπει όμως να αλλάξουν πολλά στην παραγωγή/διανομή του θεάματος και αυτό είναι το μείζον ερώτημα της ψυχαγωγίας σήμερα.