Aποχώρησε η κριτική επιτροπή του Σάντανς από προβολή του φεστιβάλ - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
13:10
23/1

Aποχώρησε η κριτική επιτροπή του Σάντανς από προβολή του φεστιβάλ

Οι υπότιτλοι για κωφούς στην προβολή του «Magazine Dream» σταμάτησαν να λειτουργούν, με αποτέλεσμα σύσσωμη η επιτροπή να αποχωρήσει, σε ένδειξη συμπαράστασης προς την οσκαρούχο Μάρλι Μάτλιν, που δεν μπορούσε να παρακολουθήσει την ταινία.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Αυτές τις μέρες διεξάγεται το φεστιβάλ του Σάντανς στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μια διοργάνωση που, παραδοσιακά, «τροφοδοτεί» με ταινίες φεστιβάλ σε κάθε πιθανό και απίθανο μέρος του κόσμου μέσα στη χρονιά. Ένα από τα μέλη της επιτροπής φέτος είναι Μάρλι Μάτλιν η γνωστή κωφή ηθοποιός που κέρδισε Όσκαρ για τα Παιδιά ενός Κατώτερου Θεού και συμμετείχε στον περσινό νικητή της απονομής, το «CODA». Το φεστιβάλ έχει προνοήσει ώστε σε όποιες προβολές να υπάρχουν υπότιτλοι για κωφούς, όπου είναι εφικτό, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι σε μια οθόνη μπροστά στο κάθισμα του θεατή.

Στην προβολή του «Magazine Dreams», της ταινίας που πρωταγωνιστεί το νέο it boy του Χόλιγουντ, ο Τζόναθαν Μέιτζορς, η συσκευή παρουσίασε πρόβλημα, με αποτέλεσμα η Μάτλιν να μην μπορεί να παρακολουθήσει την ταινία. Σε ένδειξη διαμαρτυρίας η κριτική επιτροπή αποχώρησε. Τα social media και κάποια κινηματογραφικές ιστοσελίδες δεν έχασαν την ευκαιρία να επιτεθούν στον δημιουργό, που καμία ευθύνη δεν έφερε, αλλά η ρετσινιά θα του μείνει – είθισται η πληροφορία της κατηγορίας να έχει μεγαλύτερη δημοφιλία από εκείνη της διάψευσης-  ενώ οι τεχνικοί του φεστιβάλ, που ήταν και οι πραγματικοί υπεύθυνοι, υποστηρίζουν ότι στις δοκιμές οι υπότιτλοι λειτουργούσαν κανονικότατα, αλλά το πρόβλημα παρουσιάστηκε όταν γέμισε η αίθουσα και περισσότερες συσκευές τέθηκαν σε λειτουργία. Η κριτική επιτροπή με τη σειρά της έκανε έκκληση σε όλους τους δημιουργούς, όταν υπάρχει DCP με ενσωματωμένους υπότιτλους, να είναι αυτή η εκδοχή που θα επιλέξουν να προβληθεί στην οθόνη, αναγνωρίζοντας, φυσικά, και τη δυσκολία του εγχειρήματος, όταν η ταινία ετοιμάζεται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Μπορεί η είδηση να φαντάζει εσωτερικής κατανάλωσης, στην πραγματικότητα όμως ανοίγει μια ευρύτερη συζήτηση για την καθολική προσβασιμότητα των κινηματογραφικών φεστιβάλ, η οποία για πολλούς γίνεται με βηματισμούς δυσανάλογα αργούς σε σχέση με τις τεχνολογικές εξελίξεις.