Νύχτες Πρεμιέρας (και) από το σπίτι! Γνωρίστε την online πλατφόρμα του φεστιβάλ - νεα || cinemagazine.gr
14:12
20/9

Νύχτες Πρεμιέρας (και) από το σπίτι! Γνωρίστε την online πλατφόρμα του φεστιβάλ

13 επιλεγμένες ταινίες από το επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ και τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας του διαγωνιστικού τμήματος Ελληνικές Μικρές Ιστορίες των προηγούμενων χρόνων, σας περιμένουν στην διαδικτυακή πλατφόρμα των Νυχτών Πρεμιέρας!

To 27o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες και - όπως πέρσι - σε συμπλήρωμα των προβολών που θα γίνουν στους κινηματογράφους της Αθήνας, παρουσιάζουμε ένα μέρος του προγράμματος σε ειδική πλατφόρμα. 

Συγκεκριμμένα, στο online.aiff.gr θα βρείτε διαθέσιμες για το κοινό ταινίες από διαφορετικά τμήματα του Φεστιβάλ για οικιακή ιδιωτική προβολή στην τιμή των 3 ευρώ η καθεμία. Φτιάχνοντας έναν λογαριασμό, μπορείτε να αγοράσετε όποιες ταινίες είναι διαθέσιμες και από τη στιγμή που αγοράζετε μία ταινία αυτή είναι διαθέσιμη στο λοαγαριασμό σας για τρεις μέρες από τη στιγμή της αγοράς.

Από τη στιγμή όμως που θα πατήσετε το play και εκκινεί η προβολή, έχετε 24 ώρες για να ολοκληρώσετε την θέαση. Μπορείτε να πατήσετε παύση, να γυρίσετε το βίντεο πίσω ή να το προχωρήσετε όπως επιθυμείτε. Μέσα σε αυτές τις 24 ώρες μπορείτε να δείτε την ταινία ή αποσπάσματά της όσες φορές επιθυμείτε.

Οι ημερομηνίες διαθεσιμότητας κάθε ταινίας αναφέρονται δίπλα στον τίτλο της και ισχύουν μέχρι εξαντλήσεως των διαθέσιμων online κρατήσεων (400 θέσεις ανα προβολή). 

Γιορτάζοντας τα 10 χρόνια του τμήματος Ελληνικές Μικρές Ιστορίες, στην πλατφόρμα του Φεστιβάλ θα φιλοξενηθούν από την Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου όλες οι ταινίες μικρού μήκους που κέρδισαν το βραβείο Καλύτερης Ταινίας τα προηγούμενα χρόνια. 

Αναλυτικά θα προβάλλονται οι μικρού μήκους ταινίες:
«Χαμομήλι» του Νεριτάν Ζιντζιρία
«Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου
«ΙΙ» του Ευθύμη Κόζεμουντ Σανίδη
«Simon Says» του Νίκου Τσεμπερόπουλου
«Limbo» της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη
«Copa-Loca» του Χρήστου Μασσαλά
«Έκτορας Μαλό - Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου
«Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς» του Βασίλη Κεκάτου
«Το Τέλος του Πόνου: Μία Πρόταση» της Ζακλίν Λέντζου

Οι συγκεκριμένες ταινίες θα διατεθούν δωρεάν και για 300 προβολές η καθεμία. Πρόκειται για μία μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσετε συγκεντρωμένες μερικές από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους των τελευταίων χρόνων, δωρεάν μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα των Νυχτών Πρεμιέρας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε πολύ τους σκηνοθέτες, σκηνοθέτιδες και παραγωγούς για την ευγενική παραχώρηση των ταινιών.

Για οποιαδήποτε τεχνική απορία σχετική με την πλατφόρμα, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Ενημερωθείτε στη συνέχεια για τις ταινίες μεγάλου μήκους που θα μπορείτε να παρακολουθήσετε online.

Η ΝΥΧΤΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΑΣΤΕΣ / THE NIGHT BELONGS TO LOVERS
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
Julien Hilmoine

Δύο παλιοί συμμαθητές, αγόρι και κορίτσι, συναντιούνται ξανά από τύχη. Οι συγκυρίες τους σπρώχνουν να περάσουν το βράδυ μαζί, ολομόναχοι με τα μυστικά τους, τις επιθυμίες, τις σεξουαλικές τους ορμές. Η νύχτα που θα βιώσουν θα είναι βαθιά εξομολογητική, άκρως σεξουαλική και με τον τρόπο της σαρωτική.

Με δύο θαρραλέους και φωτογενείς πρωταγωνιστές, διαλόγους-στολίδι, νεανικό πόθο να σιγοβράζει σε κάθε πλάνο και φοβερό ερωτισμό, ένας πολλά υποσχόμενος Γάλλος σκηνοθέτης υπογράφει ένα ντεμπούτο-έκπληξη, ερεθιστικό με παραπάνω του ενός τρόπους και ενδεικτικό του πώς μια ταινία μπορεί να γίνει συναρπαστική, ακόμη κι αν σε αυτή παίζουν μόλις δύο ηθοποιοί.

ΒΟΤΣΑΛΑ / PEBBLES 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Vinothraj P.S.

 

Σε μια αχαρτογράφητη περιοχή της Ινδίας, ένα αγόρι αποφασίζει να πάρει θέση στην αντιπαράθεση των γονιών του και το άγριο σκηνικό της ερήμου μετατρέπεται σε ένα καθαρτήριο όπου σκόρπιες ψυχές γυρεύουν την άκρη σε έναν ατέρμονο ορίζοντα. Ο ήλιος είναι ο μόνος μάρτυρας σε ένα αριστοτεχνικό δράμα πλασμένο από φως, σκόνη κι όση ελπίδα χωράει σε μια παιδική χούφτα γεμάτη βότσαλα.

Χρυσή Τίγρης στο Φεστιβάλ του Ρότερνταμ για ένα σινεμά που μιλά για σύγχρονα θέματα σε μια δική του μυστηριακή διάλεκτο.

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ / HUMAN FACTORS
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
 Ronny Trocker

Μια μυστηριώδης εισβολή μασκοφόρων στο εξοχικό σπίτι μιας εύπορης οικογένειας από τη Γερμανία πυροδοτεί υπόκωφες εκρήξεις στα θεμέλιά της, αποκαλύπτοντας την υποκειμενικότητα της αλήθειας και ξεγυμνώνοντας την ευθραυστότητα των δεσμών.

Καθώς η αυξανόμενη παράνοια που διεισδύει στην οικογένεια κινηματογραφειται με χανεκική προσήλωση και οι έμφυλοι ρόλοι αναλύονται με την τόλμη μιας «Ανωτέρας Βίας», αυτό το υπόγειας έντασης θρίλερ συστήνεται ως ένα παζλ το οποίο ο θεατής καλείται να συναρμολογήσει, χωρίς να έχει απαραίτητα όλα τα κομμάτια στη διάθεσή του.

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ ΖΟΥΑΝΑ / THE FIRST DEATH OF JOANA
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
Cristiane Oliveira

Νότια Βραζιλία, καλοκαίρι. Η δεκατριάχρονη Ζουάνα αποχαιρετά μία αγαπημένη της συγγενή. Η πρώτη της θλίψη συνοδεύεται, όμως, με ένα αναπάντητο αίνιγμα: αληθεύει ότι η «θεία Ρόζα» έφυγε χωρίς να έχει βρεθεί ποτέ με άντρα; Μαζί με την κολλητή της, η Ζουάνα ξεκινά μια έρευνα για το παρελθόν της Ρόζα συνειδητοποιώντας ότι, όπως και η ίδια, όλες οι γυναίκες στην οικογένειά της έχουν από ένα μυστικό.

Θαυμάσια ταινία ενηλικίωσης, που προσεγγίζει πολύπλευρα την εφηβική ψυχοσύνθεση μέσα από τις ζωές και τα μυστικά των άλλων, την απώλεια, την φιλία, αποθεώνoντας την σεξουαλικότητα που πάντα ανακοινώνει αναπάντεχα τον ερχομό της.

ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ / THE SACRED SPIRIT
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Chema García Ibarra

Μια σέχτα ουφολόγων στο Λεβάντε της Ισπανίας χάνει τον ηγέτη της και ο κλήρος πέφτει στον υπαρχηγό να συνεχίσει το έργο του εκλιπόντος, την ώρα που η τοπική κοινωνία παρακολουθεί ανάστατη την υπόθεση εξαφάνισης ενός κοριτσιού.

Πολύ πέρα από μια εύκολη σάτιρα προς τους απανταχού συνωμοσιολόγους που υπάρχουν εκεί έξω, το υπόγεια σοκαριστικό ντεμπούτο του Γκαρσία Ιμπάρα πατάει όλες τις σωστές νότες αποτυπώνοντας μια πραγματικότητα τρομακτικά φάλτσα. Στην αρχή χαμογελάς, όμως μέχρι το φινάλε το όποιο γέλιο θα σου έχει παγώσει. Ειδική Μνεία στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Ο ΣΚΥΛΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΩΠΑΙΝΕΙ / THE DOG WHO WOULDN’T BE QUIET
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
Ana Katz

Ένας τριαντάρης της διπλανής πόρτας έρχεται αντιμέτωπος με την απώλεια, την ανεργία, την πατρότητα, τους ευγενέστατους γείτονες που διαμαρτύρονται για τον ανήσυχο σκύλο του και τη σύγκρουση ενός μετεωρίτη με τη Γη. Κι όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά, καθώς η Άνα Κατς, μία από τις πλέον ιδιαίτερες σκηνοθετικές υπογραφές της Λατινικής Αμερικής, μας προσκαλεί στα σουρεαλιστικά επεισόδια ενός υπαρξιακού αδιεξόδου κλεισμένου σε ένα υπέροχο ασπρόμαυρο κάδρο.

Αυθεντικά αταξινόμητο, φαινομενικά μίνιμαλ αλλά παραδόξως πληθωρικό, αστείο και σοβαρό μαζί, μια ήσυχη έκπληξη από το Φεστιβάλ του Σάντανς.

SISTERS WITH TRANSISTORS
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
Lisa Rovner

 

Η πρωθιέρεια της αβαν γκαρντ Λόρι Άντερσον αναλαμβάνε να μας ξεναγήσει σε μια κρυφή γκαλερί όπου εκτίθενται τα πορτραίτα των πιονέρων της ηλεκτρονικής μουσικής. Συντονισμένα αφηγούνται μια ιστορία γένους θηλυκού, με την τρεμάμενη δυναμική του θέρεμιν θαμμένη κάτω από γιγάντια αναλογικά μηχανήματα και πατριαρχικές προκαταλήψεις.

Μέσα από τόνους αρχειακού υλικού και επιβλητικές κυματογραμμές, η διαδρομή από την Κλάρα Ρόκμορ και τη Μπίμπι Μπάρον στη Γουέντι Κάρλος και τη Σουζάν Τσιάνι γίνεται ένα συναρπαστικό ντοκιμαντέρ-ορόσημο τόσο για την ιστορία του είδους όσο και για την αναθεώρηση της δυναμικής των φύλων στη σύγχρονη εποχή.

ΣΑΜΠΑΓΙΑ / SABAYA
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
Hogir Hirori

Στο πιο επικίνδυνο στρατόπεδο στη Μέση Ανατολή ένα κινητό τηλέφωνο και ένα όπλο είναι ό,τι διαθέτουν ο Μαχμούντ και η ομάδα του, που διακινδυνεύουν καθημερινά τη ζωή τους στην προσπάθεια να σώσουν γυναίκες που κρατούνται από το ISIS ως «Σαμπάγια» (σκλάβες του σεξ).

Με την μπούρκα (κυριολεκτικά) στο φακό, και καθώς οι σφαίρες σφυρίζουν γύρω τους, η κάμερα τους ακολουθεί θαρραλέα, σε νυχτερινές αποστολές και οριακές καταδιώξεις, σε ένα ντοκιμαντέρ συνώνυμο του θρίλερ, το οποίο με την αποστομωτική ματιά του κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ Σάντανς και φλερτάρει με μια υποψηφιότητα στα επερχόμενα Όσκαρ.

ΤΡΟΥΜΑΝ ΚΑΠΟΤΕ & ΤΕΝΕΣΙ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ / TRUMAN & TENNESSEE: AN INTIMATE CONVERSATION
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
 Lisa Immordino Vreeland

Οι παράλληλες ζωές δύο φίλων, δύο ιδιοφυιών που ενώ δημιουργούσαν εξαιρετικά έργα στοιχειώνονταν από τα φαντάσματα του παρελθόντος, τους δαίμονες των εθισμών και την εκτυφλωτική, παραπλανητική λάμψη της επιτυχίας. Τένεσι Γουίλιαμς και Τρούμαν Καπότε, δυο λογοτεχνικά ιερά τέρατα σε έναν υποθετικό υπερθανάτιο διάλογο πάνω στη ζωή κι όλα της τα συχνά τραγικά τερτίπια, αποτυπωμένο σε ένα ιστορικά και συναισθηματικά πολύτιμο ντοκουμέντο.

ΜΑΡΤΙΝ ΛΟΥΘΕΡ ΚΙΝΓΚ ΕΝΑΝΤΙΟΝ FBI / MLK/FBI​
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
Sam Pollard

Μέσα από τις συνεργασίες του με τον Σπάικ Λι και τις προσωπικές, άκρως διεισδυτικές δουλειές του, ο Σαμ Πόλαρντ έχει εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους χρονικογράφους της Μαύρης Αμερικής.

Με το σθένος μιας εξαντλητικής δημοσιογραφικής έρευνας, και με αναμφισβήτη ιστορική αξία, το νέο του ντοκιμαντέρ φέρνει στο φως τα προσφάτως αποχαρακτηρισμένα έγγραφα του FBI και ανακαλύπτει την πηγή του φόβου, το σημείο μηδέν στη ρατσιστική προπαγάνδα της αμερικανικής κυβέρνησης απέναντι στον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ.

ΤΑ ΛΕΜΕ / SEE YOU THEN
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ 
Mari Walker

Δύο πρώην συναντιούνται μετά από δεκατρία χρόνια. Η μία είναι παντρεμένη με παιδιά, η άλλη είναι πλέον τρανς γυναίκα. Περνούν ένα ολόκληρο βράδυ μαζί και όσο η οικειότητα μεταξύ τους αποκαθίσταται, τόσο πλησιάζουν στην ανάμνηση του τραυματικού γεγονότος που καθόρισε τη σχέση τους.

Αφοπλιστικά λιτή και με μια σκηνοθετική οικονομία που εστιάζει στα απαραίτητα, η ταινία της διεμφυλικής δημιουργού Μαρί Γουόκερ αποτελεί μια ψύχραιμη και ειλικρινέστατη ματιά πάνω στη διαδρομή της μετάβασης, αλλά και σε όσα μικρά ή μεγάλα μένουν πίσω, βάζοντας τη ζωή μας προσωρινά σε παύση. Βραβείο Ερμηνείας στο L.A. Outfest.

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ / NORTH BY CURRENT
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: 
Angelo Madsen Minax

Τρανς σκηνοθέτης επιστρέφει στη γενέτειρά του θέλοντας να ανακινήσει το μυστηριώδη θάνατο της τρίχρονης ανιψιάς του. Αναπόφευκτα, η τραγική υπόθεση θα ξύσει πληγές από το οικογενειακό παρελθόν, φτάνοντας ως τη δική του διαδικασία μετάβασης.

Ανάμεσα στο αστυνομικό μυστήριο, το ποιητικό ντοκιμαντέρ και ένα προσωπικό ημερολόγιο φτιαγμένο από home movies, ανθίζει ένα απελευθερωτικό φιλμ για τη δύναμη που απαιτεί το να σταθεί κανείς όρθιος απέναντι στις ματαιώσεις, τις ενοχές και τους δαίμονες που τον καθόρισαν. Ειδική Μνεία στο L.A. Outfest.

FAYA DAYI
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:
 Jessica Beshir

Το Κχατ είναι μια πανάρχαια ναρκωτική συνήθεια για τους λαούς της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, ειδικά τους Σούφι που μασούσαν τα φύλλα του στο δρόμο προς τη μέθεξη (τη «μερκάνα» όπως την ονομάζουν).

Πλέον καθορίζει την οικονομία της Αιθιοπίας, όντας το βασικό εξαγώγιμο προϊόν της χώρας. Ιδωμένο μέσα από μια προσωπική και βαθιά ανθρώπινη ιστορία, το υπνωτικό αυτό ντοκιμαντέρ καταγράφει με έναν ολότελα υποβλητικό τρόπο το αποτύπωμα του κχατ σε ένα έθνος παραδομένο στις ευφορικές παραισθήσεις του.