Ο αυτοανακηρυγμένος ως αυθεντία στον Έλβις σκηνοθέτης, επιστρέφει στον Βασιλιά που άλλαξε την ποπ κουλτούρα για ένα ντοκιμαντέρ και ένα live που μάλλον κανένας φαν δεν θα περίμενε ότι θα ήταν εφικτό να δει.
Ας υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει κάποια απάτη στη μέση, σήμερα δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος, η αναπαραστατική δυνατότητα έχει ξεφύγει. Το να υπάρχει, και να έχει αποκατασταθεί στην οπτικοακουστική τελειότητα ένα θρυλικό live του Έλβις Πρίσλεϊ από την εποχή Βέγκας των αρχών του '70, υπερβαίνει τις ποπ προσδοκίες μας. Αν μάλιστα είναι κανείς λάτρης, η είδηση παίρνει κεφάλια.
Όπως μας έρχεται η πληροφορία, ο Μπαζ Λούρμαν είναι υπό την σκέπη του Έλβις εδώ και καιρό, και δεν του άρκεσε να κάνει την ταινία. Βρήκε λέει εικόνες που θεωρούνταν χαμένες, βρήκε υλικό από ένα live που σημερινοί 75άρηδες και 80άρηδες εκεί στην έρημο του Βέγκας ίσως κάποτε σφράγισαν τη ζωή τους πηγαίνοντας, και το έχει κάνει EPiC, όπως αρέσει του Λούρμαν να το γράφει, ντοκιμαντέρ, concert film.
Από εκείνο το residency o Λούρμαν έχει πλέξει υλικό από διαφορετικές πηγές. Ένα 16άρι φιλμάκι από το concert film, «Elvis on Tour» (1972), ένα 8αράκι από την Graceland (το Xanadu του Πρίσλεϊ) και κάποια νεοανακαλυφθέντα ηχητικά από τον Έλβις να «αφηγείται την δική του πλευρά της ιστορίας». Από μόνο του το γεγονός ότι μπορεί να υπάρχει θεωρούμενα χαμένο υλικό που θα δούμε σε σύγχρονη επεξεργασία, είναι κάτι να περιμένεις.
Για όλα αυτά μπορούμε να κατηγορήσουμε την ενδελεχή έρευνα που έκανε ο Λούρμαν ετοιμάζοντας το Elvis με τον Όστιν Μπάτλερ: «Από πολύ νωρίς στις έρευνές μου», λέει ο Λούρμαν, «είχα το προνόμιο να βρεθώ στις στουντιακές αποθήκες στα αλατωρυχεία του Κάνσας, όπου αρνητικά φιλμ είναι αποθηκευμένα. Εντυπωσιαστήκαμε από τον όγκο του υλικού που δεν χρησιμοποιήθηκε στο «Elvis: That’s the Way It Is», την θρυλική εμφάνιση του Πρίσλεϊ στο Βέγκας το καλοκαίρι του 1970.»
Πράγματι βλέποντας αποκατεστημένες εικόνες σε διαπερνά κάτι. (Σε διαπερνά και ένας τρόμος ότι μπορεί να υπάρχει χρήση Τ.Ν. αλλά σε λίγα χρόνια αυτός ο τρόμος θα είναι ντεμοντέ και θα απασχολεί μόνο κάτι τύπους που τις νύχτες βυθίζονται σε αναλογικά οπτικοακουστικά υλικά) Παρά τις σκιές, παρά το «τρέιλερ ύφος» του υλικού, κάπου εκεί ξαναζωντανεύει ο Έλβις (που έτσι κι αλλιώς ζει ακόμα), με μια υπερφυσική αυτοπεποίθηση, μια μαγνητική μαγκιά, αυτό το κάτι που ρίχνεις μια ματιά στους υπόλοιπους στο κάδρο και μοιάζουν κομπάρσοι.
Η Neon και η Universal το απέκτησαν τον Οκτώβριο και θα το βγάλουν στις 20 Φεβρουαρίου σε ΙΜΑΧ κι εν συνεχεία στις αίθουσες. Δυστυχώς οι πιο πολλοί που θα καίγονταν να δουν κάτι τέτοιο δεν είναι πια κοντά μας, να είμαστε καλά όμως θα το δούμε εμείς και θα το μοιραστούμε μαζί τους με κάποιον δικό μας τρόπο.
Ιδού τρέιλερ και φωτογραφίες.













