Λίγο πριν τη μεγάλη απονομή των βραβείων Όσκαρ, το ΣΙΝΕΜΑ τα βάζει κάτω, και βγάζει νικητές, χαμένους, απωθημένα και μυστικά των υποψηφίων σε κάθε κατηγορία.
Η λάμψη των OSCAR έρχεται αποκλειστικά στην COSMOTE TV και ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε τα 90ά τους γενέθλια με την Τελετή Απονομής σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA!
Διαβάστε ακόμη:
Oscars 2018: Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (μέρος A')
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ
Αν εξαιρέσουμε την απουσία του «Μαζί ή Τίποτα» (της νέας ταινίας του Φατίχ Ακίν) από την πεντάδα των υποψηφιοτήτων, θα έλεγε κανείς ότι οι φετινές επιλογές της Ακαδημίας για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας ήταν περίπου οι αναμενόμενες. Αποδείχτηκε τελικά, ότι το επίμονο lobbying του Φατίχ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ήταν αρκετό για να του χαρίσει μια Χρυσή Σφαίρα αλλά όχι ικανό για να τον φτάσει μέχρι το κόκκινο χαλί του Dolby Theater.
Από την άλλη πλευρά, τα περσινά μεγάλα βραβεία των πρωτοκλασάτων Φεστιβάλ έχουν ήδη πάρει θέση στην γραμμή εκκίνησης. Από την Μπερλινάλε, η «Ψυχή και το Σώμα» της Ίλντικο Ενιέντι με την Χρυσή Άρκτο και το «Μια Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο με την Αργυρή Άρκτο Καλύτερου Σεναρίου, από τις Κάννες το «Τετράγωνο του Ρούμπεν Έστλουντ με τον Χρυσό Φοίνικα και το «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ με το Βραβείο της Επιτροπής και από την Βενετία το «The Insult» του Ζιάντ Ντουεϊρί με το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού, είναι έτοιμα να κονταροχτυπηθούν για το ακριβοθώρητο αγαλματίδιο.
Σε μια κατηγορία που παραδοσιακά κρύβει εκπλήξεις, μεγάλο φαβορί είναι ο Σεμπαστιάν Λέλιο και η «Φανταστική Γυναίκα» του. Αρκεί να σκεφτούμε ότι μία από τις παρουσιάστριες της φετινής απονομής θα είναι η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Ντανιέλα Βέγκα (επίσημη προσκεκλημένη των περσινών Νυχτών Πρεμιέρας), και μετά να το συνδυάσουμε με το γεγονός ότι η Sony Pictures προορίζει το αγγλόφωνο ριμέικ του «Γκλόρια» (ξανά δια χειρός Σεμπαστιάν Λέλιο) για έξοδο μέσα στο 2018, για να γίνει εύκολα αντιληπτό ότι το βραβείο δύσκολα θα ξεγλιστρήσει από τα χέρια του συμπαθούς Χιλιανού δημιουργού. Άρα, οι υπόλοιποι μένει απλά να παλέψουν για την έκπληξη, με το λιβανέζικο «The Insult» να έχει ήδη πετάξει έξω από την πεντάδα το ισραηλινό «Foxtrot» του Σάμιουελ Μαόζ, το οποίο προφανώς λόγω των καυστικών πολιτικών του σχολίων δεν στηρίχτηκε ιδιαίτερα από τον κύκλο των συμπατριωτών του. Κ.Θ.
Θα νικήσει: «Μια Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο. Μόνο το «Ψυχή και το Σώμα» φαντάζει ικανό να κάνει την έκπληξη
Θα έπρεπε να νικήσει: «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ
ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Η εικόνα του 89χρονου Τζέιμς Άιβορι στα BAFTA ήταν συγκινητική και μάλλον θα επαναληφθεί, καθώς η προσαρμογή του στο «Call Me by your Name» πήρε και το αντίστοιχο βραβείο στο σωματείο σεναριογράφων και φαντάζει ως το μεγάλο φαβορί. Η αλήθεια είναι πως υπερέχει του ανταγωνισμού του, ειδικά από τη στιγμή που το «The Disaster Artist» έχασε το momentum μετά τις κατηγορίες προς τον Τζέιμς Φράνκο για ανάρμοστη συμπεριφορά.
Η υποψηφιότητά της ταινίας μοιάζει με παρηγοριά και μάλλον εκεί θα μείνει. Μαζί και το καταιγιστικό γράψιμο που μας έχει συνηθίσει ο Σόρκιν και το επαναλαμβάνει στο «Molly’s Game» αλλά και η δουλειά της Ντι Ρις στο «Mudbound», που βάζει το Netflix στο οσκαρικό παιχνίδι. Η πιο σημαντική υποψηφιότητα είναι όμως αυτή του «Logan» με δεδομένη την αλλεργία της Ακαδημίας στους υπερήρωες με ένα σενάριο που χρησιμεύει για να γεφυρώσει το χάσμα αυτής της σκέψης. Αργούμε πολύ όμως μέχρι τη στιγμή που θα κερδίσει ένα τέτοιο φιλμ. Τ.Μ.
Θα νικήσει: Call Me by Your Name
Θα έπρεπε να νικήσει: Call Me by Your Name
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Ένας μικρός χαμός εδώ. Θεωρούμε πως το συμπαθέστατο «Big Sick» είναι καλυμμένο που έφτασε ως εδώ και η «Μορφή του Νερού» με τόσα δάνεια αλλά και κατηγορίες για λογοκλοπή δύσκολα πείθει για την αυθεντικότητά του. Από εκεί και πέρα και οι 3 που απομένουν ελπίζουν για την νίκη.
Ο Μάρτιν ΜακΝτόνα, αν η βραδιά κυλήσει προς το μέρος των «Τριών Πινακίδων» τότε θα κερδίσει, όπως έκανε πρόσφατα και στα BAFTA, όμως η ταινία του για λόγους καταστατικού δεν βρίσκονταν στα βραβεία των σεναριογράφων, ενώ δε ξέρω με πόση συμπάθεια βλέπουν οι αμερικανοί να μιλά τόσο δηκτικά γι’ αυτούς ένας Ιρλανδος. Ο Τζόρνταν Πιλ του «Τρέξε!» και η Γκρέτα Γκέργουικ του «Lady Bird» βρίσκονται και στην πεντάδα της σκηνοθεσίας, αλλά εδώ μοιάζουν μεγαλύτερα φαβορί. Ο Πιλ πήρε το βραβείο των σεναριογράφων, άρα ελπίζει περισσότερο, και η Γκέργουικ εκφράζει τη νέα φωνή της Αμερικής και υποστηρίζεται ανοιχτά από πολύ κόσμο. Όποιος από τους 2 κερδίσει, είναι σίγουρο πως το Dolby Theatre θα γκρεμιστεί από τα χειροκροτήματα. Τ.Μ.
Θα νικήσει: Τρέξε!
Θα έπρεπε να νικήσει: Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι