Η Νονά της Νύχτας ? ταινιες , παιζονται τωρα || cinemagazine.gr

Η Νονά της Νύχτας

La Daronne

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2020
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Γαλλία, Βέλγιο
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν-Πολ Σαλομέ
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Ζαν-Πολ Σαλομέ, Αντουάν Σαλομέ
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ιζαμέλ Ιπέρ, Ιπολίτ Ζιραρντό, Φαριντά Ουτσανί
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Ζουλιέν Χιρς
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Μπρούνο Κουλέ
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Weird Wave
    <ARTICLE TITLE/>

Αν το «Weeds» μιλούσε γαλλικά (και η Ιζαμπέλ Ιπέρ σταματούσε επιτέλους να γυρίζει 4 ταινίες το χρόνο...).

Από τον Θοδωρή Καραμανώλη

Στην κορωνίδα της φήμης και της αποδοχής της, η Ιζαμπέλ Ιπέρ απάντησε με την υπερέκθεση του αδιαμφισβήτητου ταλέντου της. Προσέφερε εαυτόν μάλλον σε πολύ περισσότερους απ' όσους έπρεπε και ως αποτέλεσμα η μέχρι στιγμής φιλμογραφία της καταλήγει σε έναν κυκλώνα από συνεργασίες, που συνοψίζουν κάθε έκφανση του σύγχρονου ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Από ταινίες που διεκδικούν δάφνες και φοινικόφυλλα στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, μέχρι εκκεντρικά outsider, που χρειάζονταν το βεληνεκές της για να χωρέσουν στις επίσημες επιλογές. Κι από τη μονιμοποίηση στο σινεμά δημιουργών όπως ο Χάνεκε, σε συνεργασίες με σκηνοθέτες που ανήκουν στο mainstream κι η καριέρα τους μετριέται στα ταμεία, όπως εδώ ο Ζαν Πολ Σαλομέ. Αν το «Εκείνη» του Πολ Βερχόφεν είναι το μάτι αυτού του κυκλώνα, τότε η «Νονά της Νύχτας» είναι τα μπάζα που σηκώθηκαν και τώρα στροβιλίζονται από χώρα σε χώρα, ελπίζοντας πως το κοινό θα εκτιμήσει εκ προοιμίου την πρωταγωνίστρια για να εναποθέσει τον οβολό του.

Η Ιπέρ εδώ υποδύεται μια μεταφράστρια Αραβικών που δουλεύει στην αστυνομία, αλλά δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα, κυρίως λόγω των 3200€ το μήνα που κοστίζει η περίθαλψη της μητέρας της. Γι' αυτό όταν οι περιστάσεις της φέρνουν μια μεγάλη ποσότητα χασίς στην αγκαλιά, δεν αργεί να αλλάξει στρατόπεδο στο ναρκοπόλεμο και γίνεται η «Νονά της Νύχτας», μια έμπορος παράνομων ουσιών, με ένα αποπροσανατολισμένο Λαγωνικό Κ9 για συντροφιά. Ακόμη κι αν θεωρήσουμε πετυχημένη τη μεταμόρφωση του χαρακτήρα της, η ίδια δεν αρκεί για να μεταμορφώσει ένα τετριμμένο σενάριο και μια εντελώς ανέμπνευστη σκηνοθεσία. Η Ιπέρ επιπλέει στην εντελώς τυπική κωμωδία του Σαλομέ, περιφέροντας τη μαγνητική παρουσία της μέσω αμέτρητων κινηματογραφικών συμβάσεων. Όσο η περιπέτειά της φτάνει προς το τέλος της τόσο πληθαίνουν τα κλισέ και οι ευκολίες, με αποκορύφωμα το φινάλε.

Φυσικά δεν μπορεί να την κατηγορήσει κανείς, παραμένει ο μόνος λόγος για τον οποίο θα πάει κάποιος να δει την ταινία. Οφείλουμε ωστόσο να σημειώσουμε πως η επιρροή της είναι πλέον τέτοια, που όσο εξαργυρώνει την προσωπολατρία για την αφεντιά της σε εξεζητημένα project, τόσο θα βρίσκονται ουτιδανότητες σαν τη «Νονά της Νύχτας» για να τρυπήσουν το φίλτρο της εγχώριας διανομής.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Η Νονά της Νύχτας
  • Η Νονά της Νύχτας