Κάννες 2023: Ο Τζόνι Ντεπ μιλάει αποκλειστικά στο cinemagazine.gr - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
9:12
18/5

Κάννες 2023: Ο Τζόνι Ντεπ μιλάει αποκλειστικά στο cinemagazine.gr

Αδιαφιλονίκητο (όσο και αμφιλεγόμενο για κάποιους) πρόσωπο του Φεστιβάλ, πρωταγωνιστής ενός πολυαναμενόμενου ερμηνευτικού comeback και ισχυρός πόλος έλξης για αμέτρητους παρευρισκόμενους, φωτογράφους, θεατές και απλούς...περίεργους, ο Τζόνι Ντεπ συζητήθηκε ποικιλοτρόπως το τελευταίο 48ωρο εδώ στις Κάννες. Κι ανάμεσα στους ελάχιστους πραγματικά δημοσιογράφους από ολόκληρο τον κόσμο με τους οποίους μίλησε, βρέθηκε το cinemagazine.gr.

Συνέντευξη στον Λουκά Κατσίκα

Μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη στο ξεκίνημα του φετινού Φεστιβάλ Καννών, όμως φαίνεται ότι ολόκληρη η κινηματογραφική διοργάνωση έγινε προκειμένου ο Τζόνι Ντεπ να βρει τον δρόμο της επιστροφής στο σινεμά από την τριετή εξορία στην οποία βρισκόταν, έχοντας στο μεταξύ πρωταγωνιστήσει στο μεγαλύτερο δράμα της καριέρας του. Που δεν ήταν άλλο από το δράμα της ίδιας του της ζωής και της περιβόητης δικαστικής διένεξης με την πρώην σύζυγό του.

Ο Ντεπ αθωώθηκε στη δίκη, αθωώθηκε όμως προχτές και στα μάτια των κραταιών παραγόντων της κινηματογραφικής βιομηχανίας οι οποίοι φαίνονται πλέον έτοιμοι να υποδεχτούν έναν από τους τελευταίους μεγάλους σταρ του Χόλιγουντ, τον αγαπημένο τους ταραχοποιό, πίσω στην αγκαλιά τους. Όλα αυτά συνέβησαν, όπως ήδη θα έχετε διαβάσει σε άρθρα του cinemagazine.gr, χάρη στο ρόλο του Βασιλιά Λουδοβίκου ΙΕ' τον οποίο υποδύθηκε (και μάλιστα σε άπταιστα γαλλικά) για λογαριασμό του ιστορικού δράματος «Jeanne du Barry» της Μαϊγουέν, την ταινία έναρξης των Καννών (διαβάστε τη γνώμη μας για την ταινία εδώ).

Ήταν τέτοια η υποδοχή που επιφυλάχθηκε στον Τζόνι Ντεπ μέσα και έξω από την ογκώδη αίθουσα της επίσημης πρεμιέρας του Φεστιβάλ, ώστε ο ίδιος κατέληξε δακρυσμένος στο τέλος της προβολής του φιλμ και του διαρκείας επτά λεπτών χειροκροτήματος που εισέπραξε. Το τι συνέβη την υπόλοιπη νύχτα που ακολούθησε, κανείς δεν το γνωρίζει. Ξέρουμε ήδη όμως όλοι ότι, το επόμενο πρωινό που ξημέρωσε, δεν βρήκε τον ηθοποιό στην ώρα του προκειμένου να παρευρεθεί στην κατάμεστη συνέντευξη Τύπου για την ταινία, αλλά τον έφερε ενώπιον των υπομονετικών δημοσιογράφων με 50 λεπτά καθυστέρηση την οποία φήμες απέδωσαν σε υπερβολικό μποτιλιάρισμα στους δρόμους των Καννών. 

«Ως ηθοποιός πάντα πίστευα ότι η υποχρέωσή μου ήταν να ρισκάρω όσα μπορώ, να διακινδυνεύω την πιθανότητα του να αποτύχω και να φάω άγρια τα μούτρα μου»

Την ίδια και χειρότερη καθυστέρηση χρειάστηκε να υποστούμε όσοι περιμέναμε στις 3 η ώρα, χθες το μεσημέρι, για να μοιραστούμε με τον ηθοποιό το ίδιο τραπέζι και να μιλήσουμε μισή ώρα μαζί του. Στις 4 και μισή μας δόθηκε τελικά η ευκαιρία, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν χρεώνεται αποκλειστικά ο Ντεπ, αλλά οι διοργανωτές των συνεντεύξεων για την ταινία, οι οποίοι χειρίστηκαν με ξεκάθαρα επιπόλαιο τρόπο το ντόμινο απανωτών αναβολών που προκάλεσε η αργοπορία του στο πρωινό ραντεβού του με τους δημοσιογράφους. 

Κι όμως, παρά το βασιλικής μεγαλοπρέπειας στήσιμο που έφαγα σε μια ταράτσα ξενοδοχείου πλήρως εκτεθειμένη στη μπόρα και στο κρύο που είχε ο καιρός των Καννών εχτές, και παρά το ότι προσωπικά χρειάστηκε να θυσιάσω δυο ταινίες που περίμενα με ανυπομονησία να δω στο Φεστιβάλ εν αναμονή του Ντεπ, οφείλω να ομολογήσω ότι από το πρώτο λεπτό της συνάντησής μας έπεσα θύμα της γοητείας του. Η οποία γοητεία μεταφράζεται όχι στο άψογα κουστουμαρισμένο παρουσιαστικό, τη δανδική φιγούρα του με τα μακριά μαλλιά και το παιχνιδιάρικα διαβολικό χαμόγελό του, αλλά στην ευγένεια, τη χαλαρότητα και την τρομερή άνεση που σε κάνει να νιώθεις κοντά του. 

Με τη σκηνοθέτιδα της ταινίας «Jean Du Barry», Μαϊγουέν, στο photocall των Καννών

Ο Τζόνι Ντεπ μιλά χαμηλόφωνα και αργά, δείχνει να απολαμβάνει όποτε του ξεφεύγει κάποια μικρή αθυροστομία (όπως το «Είμαι ένας τυχερός καριόλης» που επαναλαμβάνει σε δύο σημεία της κουβέντας), κρατά στο χέρι ένα ποτήρι με πορτοκαλάδα (και έντονη την υποψία αλκοόλ μέσα του), σε κοιτάζει διαρκώς με ένα ζευγάρι πονηρά μάτια καθώς απαντά στις ερωτήσεις σου και παραβιάζει διακριτικά την αυστηρή επισήμανση των ατζέντηδων να αποφευχθούν ερωτήσεις που να αναφέρονται στην προσωπική του ζωή, 

Κι αυτά που συζητήσαμε στα 35 λεπτά που μας δόθηκαν, κατά τα οποία συχνά πυκνά έπιανα τον εαυτό μου να χαζεύει τα πέντε δαχτυλίδια που στόλιζαν τα χέρια του, δεν είχαν μόνο να κάνουν με την συμμετοχή του στην ταινία της Μαϊγουέν («Έκανα ό, τι καλύτερο μπορούσα», διαβεβαίωσε εν συντομία), αλλά με την υποτιθέμενη «μεγάλη επιστροφή» του και με τη μακροχρόνια χολιγουντιανή εμπειρία του, στην οποία αναφέρεται με το παρακάτω απόσπασμα. Ολόκληρη τη συνέντευξη θα έχετε την δυνατότητα να την διαβάσετε σε λίγους μήνες που η «Jeanne du Barry» θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες. Μέχρι τότε, όμως, ακολουθεί λίγος Τζόνι Ντεπ:
 
«Ως ηθοποιός πάντα πίστευα ότι η υποχρέωσή μου ήταν να διακυβεύω όσα μπορώ, να διακινδυνεύω την πιθανότητα του να αποτύχω και να φάω άγρια τα μούτρα μου. Από όλα τα χρόνια όπου περιπλανήθηκα άσκοπα στα στούντιο, κατάλαβα όμως το εξής: οι άνθρωποι που παίρνουν τις μεγάλες αποφάσεις εκεί θέλουν συνεχώς το ίδιο πράγμα. Νομίζουν ότι θα βρίσκονται πάντα σε αυτή την προνομιακή θέση, όπως νομίζουν και πως η φόρμουλα την οποία αναπαράγουν προκειμένου να φέρνουν θεατές στις αίθουσες θα συνεχίσει για πάντα να είναι η ίδια και πάντα θα τους κάνει πλούσιους. 

Ξέρετε για ποια φόρμουλα μιλάω: εκείνα τα χαριτωμένα, ανώδυνα εργάκια, τα κοινώς αποδεκτά, που κυκλοφορεί κατά κόρον το Χόλιγουντ και τα οποία κερδίζουν εκατομμύρια στα ταμεία και στοχεύον ως επί το πλείστον σε νεανικό target group. Ξοδεύονται γελοία ποσά σε ασήμαντες ταινίες με δημοφιλείς ηθοποιούς και σενάρια που θέλουν να σου εξηγούν και την τελευταία λέξη. Οι θεατές δεν χρειάζονται όμως να τους εξηγείς τα πράγματα. Ξέρουν καλύτερα πώς να εκτιμήσουν μια καλή ταινία και μερικές φορές γελάνε με αυτό που τους πουλάς ως θέαμα.

Για ένα χρονικό διάστημα, πάντως, η φόρμουλα αυτή όντως γεμίζει τις αίθουσες και αποδεικνύεται εξωφρενικά επικερδής. Κάποια στιγμή όμως συμβαίνει μια μετατόπιση στις ορέξεις του κοινού, χώρια που τα παιδιά στα οποία απευθύνονται οι συγκεκριμένες ταινίες κάποτε μεγαλώνουν. Οι άνθρωποι των στούντιο δεν το αντιλαμβάνονται όμως αυτό. Δεν επιθυμούν να δοκιμάσουν κάτι άλλο, δεν γουστάρουν να ρισκάρουν, είναι χαρούμενοι με το προϊόν τους, το αναπαράγουν μέχρι ναυτίας. και τρομάζουν όταν συναντούν κάτι καινούργιο ή κάτι διαφορετικό.

Η ιστορία μας έχει διδάξει, ωστόσο, ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν διαρκούν πολύ στις θέσεις τους, πολύ απλά διότι δεν πιστεύω ότι είναι οι πιο έξυπνοι και δημιουργικοί άνθρωποι που υπάρχουν εκεί έξω. Μπορεί να έχουν σπουδάσει και να έχουν πάει τα κολέγιά τους, εγώ τίποτα από τα δύο δεν έκανα ποτέ, όμως είναι πιο αναλώσιμοι από όλους εμάς».

Βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ανταποκρίσεις, κριτικές, νέα και αφιερώματα του φετινού Φεστιβάλ Καννών εδώ: www.cinemagazine.gr/cannes

Το ΣΙΝΕΜΑ / cinemagazine.gr ταξιδεύει στις Κάννες με την AEGEAN και σας προσφέρει καθημερινές ανταποκρίσεις. Το 76o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών πραγματοποιείται 16 - 27 Μαΐου 2023.