Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από το «Αύριο δεν Πεθαίνει Ποτέ» στο «Πέθανε μια Άλλη Μέρα» - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
9:23
10/11

Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από το «Αύριο δεν Πεθαίνει Ποτέ» στο «Πέθανε μια Άλλη Μέρα»

Πριν την έξοδο του «Spectre», ξαναβλέπουμε όλες τις ταινίες της μακρόβιας κατασκοπικής σειράς και τις κρίνουμε συνοδεία μπόλικων μαρτίνι. Ντράι μαρτίνι!

Από τον Λουκά Κατσίκα

Το Αύριο δεν Πεθαίνει Ποτέ (Tomorrow Never Dies, 1997) του Ρότζερ Σπότισγουντ
Box office: 339,5 εκατ. δολλάρια
Τραγούδι τίτλων: Σέριλ Κρόου
Πόσα μαρτίνι; 2/4

Αφού πάλεψε με σατανικούς εκπροσώπους της ψυχροπολεμικής εποχής και με μεγαλομανείς παράφρονες, ο Τζέιμς Μποντ καλείται να προσαρμοστεί στις ρεαλιστικές επιταγές των τελών του 20ου αιώνα και να σταθεί εμπόδιο στα παρανοϊκά σχέδια ενός μεγιστάνα του Τύπου ο οποίος ονειρεύεται να αιματοκυλήσει έναν ολόκληρο πλανήτη, μόνο και μόνο για να αποκτήσει πρώτος τα καλύτερα πρωτοσέλιδα και τις μεγαλύτερες θεαματικότητες.

Ο Τζόναθαν Πράις είναι υπόγεια απειλητικός στον ρόλο του σαλταρισμένου media κροίσου, η ταινία ανήκει, ωστόσο, στη Μισέλ Γέο που στέκεται ως άξια σύμμαχος στο πλευρό του ήρωα και αποκτά σπινθηροβόλο χημεία μαζί του, συνδυάζοντας την εξυπνάδα και τον δυναμισμό με τρόπο που ελάχιστες αλλοτινές παρτενέρ του 007 το έχουν καταφέρει.

Κατά τα υπόλοιπα ολόκληρη η ταινία είναι ένα πελώριο και προβλέψιμο déjà vu, υπάρχουν όμως έξοχα χορογραφημένες σκηνές καταδίωξης και η σκηνοθεσία προδίδει επαγγελματισμό αρκετό για να δίνει ζωή σε έναν πράκτορα που εδώ μετρά 35 χρόνια παρουσίας στην οθόνη.

Ο Κόσμος δεν Είναι Αρκετός (The World is Not Enough, 1999) του Μάικλ Άπτεντ
Box office: 361,7 εκατ. δολλάρια
Τραγούδι τίτλων: Garbage
Πόσα μαρτίνι; 2/4

Όσο οι εισπράξεις εκτοξεύονται στα ύψη και ο Μπρόσναν αποκτά ακόμη μεγαλύτερη άνεση στο πρακτορικό σμόκιν του, άλλο τόσο η ποιότητα των ταινιών φθίνει, τα σεναριακά μαγειρέματα δεν αρκούν για να νοστιμίσουν ένα πολλάκις ξαναζεσταμμένο φαγητό και η σκηνοθεσία βρίσκεται παρούσα για να διεκπεραιώσει ένα τσίρκο από εφέ και γκάτζετς που μοιάζει να αγνοεί τι σημαίνει σασπένς ή αληθοφάνεια.

Στην 19η κατασκοπική εξόρμηση του Μποντ, πάντως, η Σοφί Μαρσό γίνεται πολύ κακό κορίτσι και ανταγωνίζεται τον ήρωα σε αποφασιστικότητα και λίμπιντο, παραμερίζοντας με ευκολία τον Ρόμπερτ Καρλάιλ (σε έναν μάλλον αποτυχημένο χαρακτήρα κακού) και πυροδοτώντας μια ίντριγκα στην οποία η ίδια ως γόνος πλούσιας οικογένειας και νυν τρομοκράτης μηχανεύεται έναν παγκόσμιο πυρηνικό όλεθρο. Παρεμπιπτόντως, ο άνθρωπος στον οποίο χρεώνεται η ιδέα της Ντενίζ Ρίτσαρντς σε ρόλο δαιμόνιας πυρηνικής επιστήμονα έχει προφανώς μεγάλο χιούμορ, όχι όμως μεγαλύτερο από την ερμηνευτική άγνοια που επιδεικνύει η pin up ηθοποιός σε όλες τις σκηνές της.

Στο «Ο Κόσμος δεν Είναι Αρκετος» βλέπουμε, δυστυχώς, για τελευταία φορά τον αξιαγάπητο Ντέσμοντ Λουέλιν ως Q. Ο παλαίμαχος ηθοποιός αναχωρεί, παρ’ όλα αυτά, αφήνοντας πίσω του τον Τζον Κλιζ για να αναλάβει το πόστο του.

Πέθανε μια Άλλη Μέρα (Die Another Day, 2002) του Λι Ταμαχόρι
Box office: 431,9 εκατ. δολλάρια
Τραγούδι τίτλων: Μαντόνα
Πόσα μαρτίνι; 0/4

Στο ξεκίνημα της ταινίας ένας εξουθενωμένος Μποντ προσπαθεί να αποδράσει από πολύμηνη ομηρεία στη Βόρεια Κορέα και από τα σκληρά βασανιστήρια που έχει υποστεί. Για το υπόλοιπο φιλμ ο θεατής μπαίνει σε παρόμοια βασανιστική θέση και προσπαθεί να γλιτώσει από ένα μαρτύριο διαρκείας 133 λεπτών στο οποία ο μύθος του 007 μετατρέπεται σε ένα εκκωφαντικό, μονοδιάστατο και ανυπόφορο θέαμα.

Όπως συνέβη νωρίτερα με τον Σον Κόνερι και τον Ρότζερ Μουρ, έτσι και ο Πιρς Μπρόσναν ολοκληρώνει τον κύκλο του ως Μποντ με την πιο αδύναμη ταινία της θητείας του. Στην περίπτωση του «Πέθανε Μια Άλλη Μέρα», εντούτοις, μιλάμε πολύ απλά για την χειρότερη δημιουργία Μποντ όλης της σειράς: ένα καταιγισμό ανεγκέφαλης δράσης και ψεύτικων CGI υπό τις οδηγίες ενός Λι Ταμαχόρι υστερικά απελπισμένου για περισσότερα εφέ και περισσότερες εκρήξεις. Το μόνο που κατορθώνει, ωστόσο, ο παντελώς εκτός πνεύματος σκηνοθέτης είναι να μετατρέψει τον Μποντ σε μια θλιβερή σκιά του παλιότερου εαυτού του και την ταινία σε ένα κακέκτυπο των παλληκαρισμών που επιδείκνυε απλόχερα εκείνη την εποχή ο Βιν Ντίζελ.

Ο Μπρόσναν προδίδει για πρώτη φορά σημάδια κοπώσεως, ο Τόμπι Στίβενς υπνοβατεί στον ρόλο ενός ακόμα εκατομμυριούχου με μάτι που γυαλίζει ανησυχητικά και με σχέδιο παγκόσμιας επικυριαρχίας και το εύρημα του αόρατου αυτοκινήτου που οδηγάει ο ήρωας ξεπερνά κάθε σεναριακή απελπισία. Υστερα από όλα αυτά τι να σου κάνει η πανέμορφη Χάλι Μπέρι που, εκτός από μια αξέχαστη εμφάνιση με μπικίνι, κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να αφήσει το στίγμα της ως άξιο Bond girl. Σωστό κορίτσι, τραγικά λάθος ταινία!

Διαβάστε ακόμη:
Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από τον «Δρ.Νο» στον «Χρυσοδάκτυλο»
Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από το «Επιχείρηση Κεραυνός» στην «Υπηρεσία της Αυτής Μεγαλειότητας»
Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από τα «Διαμάντια Είναι Παντοτινά» στον «Άνθρωπο Χωρίς Πιστόλι»
Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από την «Κατάσκοπο που μ' Αγάπησε» στο «Για τα Μάτια σου Μόνο»
Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από το «Οκτοπούσι» στον «Κινούμενο Στόχο»
Ξαναβλέπουμε όλα τα Τζέιμς Μποντ: Από το «Με το Δάχτυλο στην Σκανδάλη» στην «Επιχείρηση Χρυσά Μάτια»