Είναι τρελοί αυτοί οι ψηφοφόροι!

2012-01-26 14:23:23

Μα τι θέλουν επιτέλους τα μέλη της Ακαδημίας; Η τρικυμία στο κρανίο τους και οι εκπλήξεις των φετινών υποψηφιοτήτων

Mετά τους ξένους ανταποκριτές και τις Χρυσές Σφαίρες, από τις οποίες κανείς δεν έμεινε παραπονεμένος αφού όλοι έφυγαν με κάποιο βραβείο, η παράνοια των ψηφοφόρων φαίνεται να χτυπάει και τα μέλη της Ακαδημίας. Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, η διάγνωση ήταν σαφής: διχασμός προσωπικότητας. Τους άρεσαν ηθοποιοί που παίζουν αληθινούς χαρακτήρες (όπως η Στριπ τη Θάτσερ, η Γουίλιαμς τη Μονρόε και ο Μπραντ Πιτ τον Μπίλι Μπιν) αλλά και δεν τους άρεσαν ταυτόχρονα (ο Ντι Κάπριο τον Χούβερ). Αγαπάνε τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, αφού έδωσαν έξι υποψηφιότητες στο “War Horse” αλλά δεν τον αγαπάνε και τόσο πολύ ώστε να τον βάλουν στην κατηγορία της Καλύτερης Σκηνοθεσίας.

Θα μου πείτε, πότε ήταν η Ακαδημία λογική για να είναι τώρα; Επειδή ωστόσο το οσκαρολογείν εστί φιλοσοφείν (εντάξει, όχι, αλλά είναι διασκεδαστικό), ακολουθούν οι εκπλήξεις που έκαναν τις τρίχες της κεφαλής μας να ανασηκωθούν με απορία:

Πώς βρέθηκε το Extremely Loud and Incredibly Close στη δεκάδα- συγγνώμη, εννιάδα;

Η ταινία που συγκεντρώνει στο Rotten Tomatoes τη βαθμολογία 47 στα 100 από τους κριτικούς, μάλλον άρεσε πολύ στους ψηφοφόρους. Σίγουρα περισσότερο από τα αναγνωρισμένα “Φιλενάδες” (αγαπημένο κριτικών και box office) , “Χάρι Πότερ: Οι Κλήροι του Θανάτου Β’ Μέρος” (το απόλυτο χιτ της χρονιάς) ή “Drive” (νούμερο ένα στις απανταχού λίστες της κριτικής). Η αλλαγή στους κανονισμούς θέλει τις ταινίες της δεκάδας Καλύτερης Ταινίας να έχουν συγκεκριμένο αριθμό πρώτων θέσεων στις ατομικές ψηφοφορίες και φαίνεται πως δεν βρέθηκαν αρκετοί δυνατοί (για τα γούστα της Ακαδημίας) υποψήφιοι. Το θέμα είναι ότι η πεντάδα είχε γίνει δεκάδα για κάποιο λόγο. Αν αυτό δεν ισχύει πια, μήπως πρέπει να κάνει η Ακαδημία την αυτοκριτική της;

Ποιος είναι ο Ντέιμιαν Μπισίρ και πώς πέταξε έξω Φασμπέντερ και Ντι Κάπριο;

Ο Μεξικάνος ηθοποιός -που είναι σούπερ σταρ στην πατρίδα του- έδωσε μία στιβαρή ερμηνεία στο, κατά γενική ομολογία, υπερβολικά μελοδραματικό “Α Better Life” και προσγειώθηκε απρόσμενα στην αφρόκρεμα της Κατηγορίας Α΄Ανδρικού Ρόλου. Ο Φασμπέντερ ήταν μάλλον αναμενόμενο ότι θα τα έβρισκε σκούρα με την Ένωση Ηθοποιών να του έχει γυρίσει από νωρίς την πλάτη για μία εμφάνιση πολύ προκλητική για τα γούστα της ("Shame"). Όσο για τον Ντι Κάπριο, φαίνεται πως τον έφαγε η ξεθωριασμένη φήμη του “J. Edgar”.

Γιατί η Ακαδημία μισεί τόσο πολύ τον Ντέιβιντ Φίντσερ;

Δηλαδή, πρέπει να τον μισεί. Πέρσι του κλέβουν το Όσκαρ για το “The Social Network” και φέτος δεν προσπαθούν καν να διορθώσουν την αδικία - όπως τόσο πολύ τους αρέσει να κάνουν. Eντάξει, αναγνωρίζουμε ότι οι πέντε υποψηφιότητες του “Κοριτσιού με το Τατουάζ” είναι μάλλον περισσότερες απ’ όσες περίμεναν οι παραγωγοί του, αλλά καθόλου αγάπη για τον Ντέιβιντ: Έξω από τη Σκηνοθεσία, έξω και από την Καλύτερη Ταινία. What’s wrong with you people?

Τι απέγινε ο Τεντέν;

Πρώτα κερδίζει τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και μετά δεν είναι καν υποψήφιος στην αντίστοιχη Κατηγορία; Αλλά είναι οι “Τσίκο και Ρίτα” και το “A Cat in Paris”; Πολλοί σινεφίλ μας προέκυψαν αυτοί οι ψηφοφόροι στο animation.

Ποιος λήστεψε τον Άλμπερτ Μπρουκς;

Ο σπουδαίος ηθοποιός είπε στο twitter λίγο μετά την ανακοίνωση: “Με λήστεψαν. Όχι, αλήθεια, μου πήραν το παντελόνι μου και το πορτοφόλι μου!”. Ευτυχώς αντιμετώπισε την αδικία στις υποψηφιότητες Β' Ανδρικού Ρόλου με χιούμορ και δεν σχολίασε το γούστο των ανθρώπων που προτίμησαν αντ’ αυτού τον Τζόνα Χιλ. Τον Τζόνα Χιλ. (απίστευτο)

Και πού είναι ο Ράιαν Γκόσλινγκ (οέο);

Ο ηθοποιός με τη μεγαλύτερη μιντιακή κάλυψη την προηγούμενη σεζόν, ο άνδρας που ανακηρύχθηκε από τον Τύπο ως ο υπέροχος ερμηνευτής/ο κούκλος που κλέβει την παράσταση, ενώ συμμετείχε σε τρεις αξιόλογες παραγωγές αγνοήθηκε επιδεικτικά. Ούτε “Drive”, ούτε “Αι Ειδοί του Μαρτίου”, ούτε καν “Crazy Stupid Love” αγάπησαν οι ψηφοφόροι. Δεν πειράζει Ράιαν, σε αγαπάμε εμείς.

Και για να μην γκρινιάζουμε μόνο, ορίστε τρία σημεία που μας έκαναν πιο χαρούμενους:

Μέσα Γκάρι Όλντμαν και Ρούνεϊ Μάρα

Δύο από τις καλύτερες και λιγότερο διαφημισμένες ερμηνείες της χρονιάς, παραδόξως, αναγνωρίστηκαν στις Κατηγορίες των Α’ Ρόλων.

Ο “Warrior” είναι ζωντανός

Η εξαιρετική ταινία του Γκάβιν Ο’ Κόνορ κατάφερε (έστω και με την αναιμική, Β’ Ανδρικού Ρόλου Υποψηφιότητα) να κάνει την εμφάνισή της στα Όσκαρ και να κινητοποιήσει, ελπίζουμε, τους θεατές να την αναζητήσουν.

Ο Πρύτανης Πέλτον από το Community είναι υποψήφιος για Όσκαρ

Όσοι από εσάς παρακολουθείτε την πιο έξυπνη τηλεοπτική σειρά της αμερικάνικης τηλεόρασης τον λατρεύετε για τις crossover εμφανίσεις του και τις θεϊκές του ατάκες. Τώρα μπορείτε να είστε περήφανοι που o Tζιμ Ρας είναι προτεινόμενος και για Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου (“Oι Απόγονοι”).

Φαίδρα Βόκαλη

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ