«Megalopolis»: Η ιστορία κατά Φράνσις Φορντ Κόπολα - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
9:06
22/2

«Megalopolis»: Η ιστορία κατά Φράνσις Φορντ Κόπολα

Ο μέγιστος Αμερικανός δημιουργός είναι έτοιμος να ποντάρει μια περιουσία στον...εαυτό του - και μάλλον να την χάσει: «Δεν με απασχολεί ο οικονομικός αντίκτυπος. Δεν σημαίνει τίποτα για μένα»

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Παρά το γεγονός ότι το όνομά του πιθανόν δεν σημαίνει τίποτα και στην γενιά που πηγαίνει σήμερα σινεμά, τίποτα δεν αλλάζει το ότι ο Κόπολα έχει πάει κι έχει γυρίσει από μέρη που κανένας άλλος ζων δημιουργός δεν γνωρίζει την ύπαρξή τους. (Με μικρή εξαίρεση ίσως, υπό κλίμακα πάντα, τον Βέρνερ Χέρτζογκ.). Έχει γνωρίσει απόλυτες τιμές, τις απολαμβάνει ακόμα, έχει επιχειρήσει ακατονόμαστα πράγματα εντελώς κόντρα στον ιστορικό ρου, έχει αποτύχει παταγωδώς, έχει επιστρέψει από δυσθεώρητα χρέη, έχει αλλάξει επιχειρηματική ρότα, έχει σωθεί οικονομικά, έχει αλλάξει 180 μοίρες στο σινεμά που υπέγραψε. Και είναι ακόμα εδώ. Και ακόμα προσπαθεί να βάλει σε κίνηση το πιο μεγαλόπνοο σχέδιό του (θυμίζουμε ότι υπογράφει την «Αποκάλυψη Τώρα») βάζοντας από την τσέπη του ένα ποσό τεράστιο (120 εκατομμύρια) για ιδιώτη - και όχι και τόσο μεγάλο για κινηματογραφικό σχέδιο σήμερα.

Αυτά για εισαγωγή. Πολλοί θα πουν ότι η δήλωση «δεν με απασχολεί ο οικονομικός αντίκτυπος, δεν σημαίνει τίποτα για μένα» είναι δηλωση ενός ξεμωραμένου ζάμπλουτου με ενθουσιασμό και ναρκισσισμό κακομαθημενου αρτίστα. Πάντα ήταν και αυτό ο Κόπολα. Το τρομερό ήταν πώς κατάφερνε αυτά τα έργα - οπότε και υπεισέρχεται ο χαρακτηρισμός του μεγαλοφυούς, που δεν μπορεί βέβαια να επιφυλάσσεται για τον καθένα.

Στην συνέντευξή του στο GQ (δείτε και εδώ τα περί Μάρβελ), ο Κόπολα μίλησε για τα κινηματογραφικά, για τα κληρονομικά, για τα οικονομικά που αποφασίζει να παραδώσει σύσσωμα στο σχέδιο της ζωής του. Δεν μπορείς να μην θαυμάζεις αυτή την τρελή του πίστη στον εαυτό του, στο όνειρο μιας ιδέας, στην σημασία που έχει το σινεμά γι' αυτόν τον 82χρονο...οινοπαραγωγό (περισσότερα έβγαλε από τα κρασιά, παρά από τις ταινίες).

«Ξέρετε γιατί έχω τα πλήρη δικαιώματα του 'Αποκάλυψη Τώρα';», λέει. «Γιατί κανείς δεν το ήθελε! Ήμουν στην κορυφή του κόσμου, είχα πέντε Όσκαρ, οι ταινίες μου είχαν μεγάλη εμπορική απήχηση, αλλά την Αποκάλυψη δεν την ήθελε κανέναν στούντιο!». Και είναι έτοιμος, σχεδόν 45 χρόνια μετά, να ξαναπεράσει τα εφιαλτικά ίδια εκείνων των γυρισμάτων. Μπορείς να μην τον θαυμάζεις;

Το «Megalopolis» είναι πλήρως στα σπάργανα ακόμα, αν ποτέ ξεκινήσει, Κέιτ Μπλάνσετ,  Όσκαρ Άιζακ, Ζεντάγια και Φόρεστ Γουίτακερ έχουν συδεθεί ανεπίσημα με το πλάνο, και δεν έχουμε παρά να περιμένουμε. Τα 120 εκατομμύρια είναι μυθώδες ποσό να βάλει ένας άνθρωπος (σε μια ταινία που όλοι ξέρουμε ότι θα είναι ανυπέρβητα δύσκολο και να κρατηθεί σε αυτό το budget και να επιστρέψει λεφτά) και δεν έχουμε παρά να περιμένουμε αν κάποιος ρομαντισμός (καλλιτεχνικό όνειρο/φιλοδοξία λέγεται) στην βιομηχανία υφίσταται ακόμα, αν κάποιος θα τον συνδράμει και αν το πολυπόθητο αυτό έργο θα αποκτήσει ποτέ σάρκα και οστά. Η πιο ωραία ιστορία «διαδρόμων» της βιομηχανίας (αλλά εκτός αυτής) γράφεται αυτή τη στιγμή.