Τιερί Φρεμό: «Οι Κάννες είναι το Γούντστοκ του σινεμά» - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
10:56
2/6

Τιερί Φρεμό: «Οι Κάννες είναι το Γούντστοκ του σινεμά»

Μια μέρα πριν ανακοινώσουν από κοινού το φετινό πρόγραμμα με τον Πιέρ Λεσκούρ, ο «άνθρωπος των Καννών» μιλάει στο Indiewire και βάζει τα πράγματα στη θέση τους για την φετινή διοργάνωση.

Από τον Χρήστο Πολίτη

Η περσινή δύσκολη για όλους χρονιά έβγαλε μέχρι και το φεστιβάλ των Καννών νοκ άουτ, αφού το «Cannes 2020» ήταν απλά μια «σφραγίδα» που πήραν οι ταινίες ενός προγράμματος που δεν προβλήθηκε ποτέ. Φέτος, όμως, η διοργάνωση μεταφέρθηκε από τον Μάιο στις αρχές Ιουλίου με τα πράγματα να μοιάζουν ευνοϊκότερα για να υποδεχθούν δημιουργούς/δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο και να κάνουν την αρχή σε μια κινηματογραφική χρονιά που μοιάζει το λιγότερο, ενδιαφέρουσα.

Ένας είναι ο σκοπός του Φεστιβάλ, σύμφωνα με τον Φρεμό, κι αυτός μέσα στα χρόνια δεν άλλαξε: «να φέρνει το σινεμά στην ζωή, να προστατεύει τους καλλιτέχνες, να αναδεικνύει νέα ταλέντα και να βοηθάει την βιομηχανία». Η διαφοροποιήση που επιχειρήθηκε να επέλθει πέρσι (ευτυχώς) αποφεύχθηκε και την τελευταία στιγμή, μετρήσαμε ένα φεστιβάλ μείον στην ιστορία του.

Αντίθετος με την online διεξαγωγή του φεστιβάλ - περίτρανη και πάγια θέση του Φρεμό - φέτος θα επωφεληθεί από το 100% χωρητικότητας που θα δώσει η Γαλλία στις αίθουσές της από τα τέλη Ιουλίου, βάζοντας όμως ένα to do στους επισκέπτες: να έχουν πιστοποιητικό πλήρους εμβολιασμού, είτε αρνητικό τεστ τεστ αντισωμάτων 48 ωρών, είτε απόκτηση ανοσίας για πάνω από 15 μέρες και λιγότερης από 6 μήνες.

Καθώς φαίνεται οι φετινές Κάννες που ήδη ανακοίνωσαν την «Annette» του Λεός Καράξ για ταινία έναρξης, αλλά και το «The French Dispatch» του Γουές Άντερσον - που έμεινε στο pause από πέρσι - θα έχουν έναν ζηλευτό κατάλογο. 2.300 ταινίες μεγάλου μήκους κατατέθηκαν από 1.800 που συνήθως στέλνονται στο φεστιβάλ, οπότε και η επιλογή θα έχει ένα εκλεκτό «πελατολόγιο».

Κι αν θα υπάρχουν πάρτι μετά τις προβολές; Ο Φρεμό αστειευόμενος, ξεκαθαρίζει πως «πάντοτε προτιμούσε ένα δείπνο από ένα κοκτέιλ», ενώ αυτό που μοιάζει να παραμένει για να θυμίζει την αίγλη του φεστιβάλ είναι το κόκκινο χαλί που θα είναι εκεί για να υποδεχτεί τους καλεσμένους με φωτογράφους απ’ όλο τον κόσμο.

Το θετικό κλίμα με το οποίο στήνεται η φετινή διοργάνωση φανερώνει το μεράκι των ανθρώπων που δουλεύουν γι’ αυτήν, ώστε να μην αφήσουν άλλη μια χρονιά να πάει χαμένη. Παράλληλα αναζητούν εκείνες τις ταινίες που θα ορίσουν την φετινή κούρσα των βραβείων. Εξάλλουν, στην τελευταία τους διοργάνωση τον Χρυσό Φοίνικα καρπώθηκαν τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν Χο που έφτασαν μέχρι τα Όσκαρ.

Τέλος, αν το Netflix είναι ευπρόσδκετο, ο Φρεμό απαντά πως κάθε τέτοια ταινία είναι καλοδεχούμενη να προβληθεί εκτός διαγωνιστικού, όπως συνέβη με το «Mad Max: Fury Road», απαντώντας σε ερώτηση αν η Τζέιν Κάμπιον - η μοναδική γυναίκα που έχει κερδίσει Χρυσό Φοίνικα στην ιστορία των Καννών - θα μπορούσε να μπει στο διαγωνιστικό με το «The Power of Dog», παραγωγής Netflix. Να θυμίσουμε πως η πλατφόρμα δεν προσαρμόζεται στους - αυστηρούς και δίκαιους - κανόνες του φεστιβάλ, που θέλει μεταξύ άλλων τις ταινίες του διαγωνιστικού να παίζονται σε γαλλικές αίθουσες.

Και επειδή των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν, οι Κάννες το 2022 θα επιστρέψουν τον γνωστό Μάη, γιατί όπως και να το κάνουμε «οι Κάννες είναι το Γούνστοκ του σινεμά».

Ραντεβού λοιπόν στις 6 Ιουλίου, όπου η 74η έκδοση του φεστιβάλ θα σηκώσει αυλαία. 

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Τιερί Φρεμό στο Indiewire.