Τα Πάντα... Όσκαρ! 7 βραβεία στην ταινία «Τα Πάντα Όλα» των Ντάνιελς - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
21:00
12/3

Τα Πάντα... Όσκαρ! 7 βραβεία στην ταινία «Τα Πάντα Όλα» των Ντάνιελς

Η ιδιόρρυθμη περιπέτεια φαντασίας «Τα Πάντα Όλα» των Ντάνιελς κέρδισε 7 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α' Γυναικείου Ρόλου και Πρωτότυπου Σεναρίου.

Από τον Πάνο Γκένα και τον Γιάννη Βασιλείου

Με ένα μοντάζ από όλες τις ταινίες που ξεχώρισαν μέσα στην χρονιά και τον Τζίμι Κίμελ να «προσγειώνεται» με τα μαχητικά του «Top Gun: Maverick» ξεκίνησε η 95η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, χαιρετίζοντας την επιστροφή του κοινού στις αίθουσες.

Στη συνέχεια ο Κίμελ αναφέρθηκε στους/στις 16 ηθοποιούς που διεκδικούν για πρώτη φορά Όσκαρ στις τέσσερις κατηγορίες ερμηνείας, αστειεύτηκε με την έλλειψη πρωτοτυπίας στο Χόλιγουντ («ακόμα και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ έκανε μία ταινία για τον Στίβεν Σπίλμπεργκ») και αφού δήλωσε σαρκαστικά πως «αν βιαιοπραγήσετε επί σκηνής θα σας δώσουμε Όσκαρ Α’ Αντρικού και 19 λεπτά ομιλίας», έδωσε πάσα για το πρώτο βραβείο της βραδιάς.

Ξεκινώντας με ένα από τα μεγάλα, οι Έμιλι Μπλαντ και Ντουέιν Τζόνσον (που είχαν συμπρωταγωνιστήσει στην αδιάφορη «Περιπέτεια στην Ζούγκλα») έδωσαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων στον υπέροχο, επινοητικό «Πινόκιο» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
Πινόκιο του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο
Marcel the Shell with Shoes On
Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία
The Sea Beast

Πάντα στο Κόκκινο

Το βραβευτικό σύμπαν της ταινίας «Τα Πάντα Όλα» έκανε πανηγυρική αρχή, κερδίζοντας στη συνέχεια τα βραβεία Β' Ανδρικού και Β' Γυναικείου ρόλου για τον Κι Χούι Κουάν και την Τζέιμι Λι Κέρτις. Ο Κι Χούι Κουάν ζητωκραύγασε την στιγμή του «αμερικάνικου ονείρου» του ως ο δεύτερος Ασιάτης που κερδίζει στην συγκεκριμένη κατηγορία (πρώτος ήταν ο Χέινγκ Σ. Νγκορ για το «Κραυγές στη Σιωπή» του Ρόλαντ Τζοφέ), ενώ η Τζέιμι Λι Κέρτις, αναπόλησε με συγκίνηση τους αγαπημένους της γονείς, τους θρύλους του κλασικού Χόλιγουντ, Τζάνετ Λι και Τόνι Κέρτις.

Β' ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Μπρένταν Γκλίσον, Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Μπράιαν Τάιρι Χένρι, Causeway
Τζουντ Χιρς, The Fabelmans
Μπάρι Κίγκαν, Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Κι Χούι Κουάν, Τα Πάντα Όλα

Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Άντζελα Μπάσετ, Black Panther: Wakanda Forever
Χονγκ Τσάου, Η Φάλαινα
Κέρι Κόντον, Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Τζέιμι Λι Κέρτις, Τα Πάντα Όλα
Στέφανι Σου, Τα Πάντα Όλα

Στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ το φαβορί «Navalny» του Ντάνιελ Ρόχερ, με θέμα την απόπειρα δηλητηρίασης του Ρώσου δικηγόρου και πολιτικού ακτιβιστή Αλεξέι Ναβάλνι, κέρδισε το Όσκαρ. «Ονειρεύομαι την ημέρα που θα απελευθερωθείς», δήλωσε επί σκηνής η σύζυγός του, Γιούλια Ναβαλνάγια, η επονομαζόμενη και ως Πρώτη Κυρία της ρωσικής αντιπολίτευσης.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
All That Breathes
All the Beauty and the Bloodshed
Fire of Love
A House Made of Splinters
Navalny

Με ιρλανδέζικο αέρα συνεχίστηκε η βραδιά, Το «An Irish Goodbye» των Τομ Μπέρκλεϊ και Ρος Γουάιτ με θέμα την σχέση δύο αποξενωμένων αδελφών που διαχειρίζονται το πένθος για την μητέρα τους, απέσπασε το Όσκαρ ταινίας Μικρού Μήκους.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
An Irish Goodbye
Ivalu
Le Pupille
Night Ride
The Red Suitcase

To «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο» των 9 οσκαρικών υποψηφιοτήτων, επιβεβαίωσε τα προγνωστικά στην κατηγορία Καλύτερης Φωτογραφίας, με τον Τζέιμς Φρεντ να κερδίζει αντί της Μάντι Γουόκερ του «Elvis», μία χαμένη ευκαιρία για την Ακαδημία να βραβεύσει μία γυναίκα Διευθύντρια Φωτογραφίας.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
Μπάρντο, το Ψευδές Χρονικό ενός Σωρού Αλήθειες
Elvis
Η Αυτοκρατορία του Φωτός
TAR

Η «Φάλαινα» του Ντάρεν Αρονόφσκι κέρδισε το Όσκαρ στην Κατηγορία Μακιγιάζ και Κομμώσεις, αναπτερώνοντας τις ελπίδες του Μπρένταν Φρέιζερ στον Α' Αντρικό ρόλο.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ / ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
The Batman
Black Panther: Wakanda Forever
Elvis
Η Φάλαινα

Σε μία από τις ελάχιστες ανατροπές της βραδιάς, η Ρουθ Κάρτερ κέρδισε ξανά το Όσκαρ Κοστουμιών για το «Black Panther: Wakanda Forever» αφήνοντας πίσω την Κάθριν Μάρτιν (των 4 Όσκαρ) στον φανταχτερό «Elvis» και τη φιλόδοξη δουλειά της Σίρλεϊ Κουράτα στην ταινία «Τα Πάντα Όλα».

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ
Βαβυλώνα
Elvis
Black Panther: Wakanda Forever
Τα Πάντα Όλα
Η Κυρία Χάρις Πηγαίνει στο Παρίσι

Η γερμανική ταινία «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο» του Έντουαρντ Μπέργκερ, μετά το Όσκαρ Φωτογραφίας βγήκε πρώτη και στη «μάχη» του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, δίνοντας άλλο ένα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας σε φιλμ εμπνευσμένο από το αριστούργημα του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ. Να θυμίσουμε πως η ταινία του Λούις Μάιλστοουν είχε κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης το 1930.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο, Γερμανία
Argentina, 1985, Αργεντινή
Close, Βέλγιο
EO, Πολωνία
The Quiet Girl, Ιρλανδία

To Netflix συνέχισε το σερί των βραβείων αποσπώντας το Όσκαρ Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους για το οικολογικό «The Elephant Whisperers» της Καρτίκι Γκονσάλβες, ενώ η Apple TV+ πέρασε στην αντεπίθεση με το Όσκαρ Ταινίας Κιν.Σχεδίων Μικρού Μήκους με το «Αγόρι, ο Τυφλοπόντικας, η Αλεπού και το Άλογο» των Πίτερ Μπέιντον και Τσάρλι Μάκεσι, μια ταινία που έχει εκλεκτικές συγγένειες με τον «Μικρό Πρίγκιπα».

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
The Elephant Whisperers

Haulout
How Do You Measure a Year?
The Martha Mitchell Effect
Stranger at the Gate

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
The Boy, the Mole, the Fox and the Horse

The Flying Sailor
Ice Merchants
My Year of Dicks
An Ostrich Told Me the World Is Fake and I Think I Believe It

Η επέλαση του «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο» συνεχίστηκε στις κατηγορίες Σκηνογραφίας και Μουσικής. Τα χαρακώματα της ταινίας του Έντουαρντ Μπέργκερ και οι συνοδευτικοί τονισμοί του Φόλκερ Μπέρτελμαν (γνωστός και ως Hauschka) για το ψυχογραφικό ηχοτοπίο της ταινίας, επικράτησαν σε δυο κατηγορίες που περιμέναμε το «Babylon».

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο

Avatar: the Way of Water
Βαβυλώνα
Elvis
The Fabelmans

​ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
Βαβυλώνα
Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Τα Πάντα Όλα
The Fabelmans

Με τον Τζέιμς Κάμερον απόντα τόσο από την Τελετή, όσο και από την κατηγορία Σκηνοθεσίας, η ψηφιακή χλωρίδα και πανίδα του «Avatar: The Way of Water» έφερε ξανά το Όσκαρ Οπτικών Εφέ στην Πανδώρα, 13 χρόνια μετά το αντίστοιχο Όσκαρ της πρώτης ταινίας.

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
Avatar: The Way of Water
The Batman
Black Panther: Wakanda Forever
Top Gun: Maverick

Μετά από ένα διάλειμμα 2,5 ωρών, οι Ντάνιελς επανακάμπτουν με το βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου για την ταινία «Τα Πάντα Όλα» και η Σάρα Πόλεϊ, που μάθαμε ως ηθοποιό και εκτιμήσαμε ως σκηνοθέτρια, απέσπασε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για τις «Γυναικείες Κουβέντες». Η Πόλεϊ στον λόγο της ευχαρίστησε την Ακαδημία που «δεν προσβλήθηκε που μια ταινία έβαλε τις λέξεις women και talking τόσο κοντά μεταξύ τους».

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Τα Πνεύματα του Ινισέριν
The Fabelmans
Τα Πάντα Όλα
TAR
Το Τρίγωνο της Θλίψης

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
Glass Onion: A Knives Out Mystery
Αισθάνομαι Ζωντανός
Top Gun: Maverick
Γυναικείες Κουβέντες

To «Top Gun: Maverick» αναχαίτισε τους αντιπάλους του με ευκολία στην κατηγορία Ήχου και το «Naatu Naatu» από την ταινία «RRR» έγινε το πρώτο τραγούδι μπόλιγουντ παραγωγής με Όσκαρ! Η νίκη του δεύτερου γιορτάστηκε επί σκηνής με μια a capela διασκευή του «Top of the World» των Carpenters - ένα από τα λιγοστά χαριτωμένα στιγμιότυπα της βραδιάς. Η περφόρμανς του «Naatu Naatu» κι εκείνες του «Hold my Hand» από τη Lady Gaga και «Lift me Up» από τη Rihanna κατάφεραν να ξυπνήσουν κάπως όσους παρακολουθούσαμε, σε μια αδιανόητα flat τελετή που ούτε ο άλλοτε κεφάτος Τζίμι Κίμελ μπόρεσε να ζωντανέψει. Ο παρουσιαστής έμοιαζε τρομερά συγκρατημένος, κάτι που, με δεδομένη την προϋπηρεσία του στον θεσμό, υποθέτουμε πως οφείλεται σε απόφαση της παραγωγής. Να επισημάνουμε δε, ότι και τα κείμενα των λοιπών παρουσιαστών πριν τις απονομές ήταν άνευρα, άγευστα, ανέμπνευστα και ακόμα είμαστε στο άλφα. 

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΗΧΟΣ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
Avatar: The Way of Water
The Batman
Elvis
Top Gun: Maverick

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
«Applause» από την ταινία «Tell It like a Woman»
«Hold My Hand» από την ταινία «Top Gun: Maverick»
«Lift Me Up» από την ταινία «Black Panther: Wakanda Forever»
«Naatu Naatu» από την ταινία «RRR»
«This is a Life» από την ταινία «Τα Πάντα Όλα»

Οι κατηγορίες Μοντάζ και Σκηνοθεσίας επέστρεψαν την ταινία «Τα Πάντα Όλα» στο σύμπαν των οσκαρικών βραβεύσεων. Οι Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σέινερτ έγιναν έτσι το τρίτο δημιουργικό δίδυμο που κερδίζει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας μετά τους Ρόμπερτ Γουάιζ/Τζερόμ Ρόμπινς του «West Side Story» και Τζόελ & Ίθαν Κοέν του «Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους».

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ
Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Elvis
TAR
Τα Πάντα Όλα
Top Gun: Maverick

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Μάρτιν ΜακΝτόνα, Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Νταν Κουάν & Ντάνιελ Ντάνιελ Σάινερτ, Τα Πάντα Όλα
Στίβεν Σπίλμπεργκ, The Fabelmans
Τοντ Φιλντ, TAR
Ρούμπεν Έστλουντ, Το Τρίγωνο της Θλίψης

Ο Μπρένταν Φρέιζερ, η μεγάλη επιστροφή της χρονιάς (μαζί με τον Κι Χουι Κουάν), ολοκλήρωσε την θριαμβευτική πορεία του αποσπώντας το Όσκαρ Α' Αντρικού ρόλου για την «Φάλαινα» του Ντάρεν Αρονόφσκι και η Μισέλ Γεό έγινε η πρώτη ηθοποιός ασιατικής καταγωγής που κερδίζει το Όσκαρ Α' Γυναικείου για τον ρόλο-ζωής της Έβελιν στο «Τα Πάντα Όλα». Για τους λάτρεις της στατιστικής, με τη νίκη της Γεό, το «Τα Πάντα Όλα» έγινε η τρίτη ταινία με τρία ερμηνευτικά Όσκαρ. Οι άλλες δύο είναι το «Λεωφορείον ο Πόθος» και το «Δίκτυο».

Α' ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Όστιν Μπάτλερ, Elvis
Κόλιν Φάρελ, Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Μπρένταν Φρέιζερ, Η Φάλαινα
Πολ Μέσκαλ, Aftersun
Μπιλ Νάι, Αισθάνομαι Ζωντανός

Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Κέιτ Μπλάνσετ, TAR
Άνα ΝτεΆρμας, Blonde
Άντρεα Ράιζμπορο, Όσα Φέρνει η Ζωή
Μισέλ Γουίλιαμς, The Fabelmans
Μισέλ Γεό, Τα Πάντα Όλα

Με τον Χάρισον Φορντ να παρουσιάζει το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, ο ΟΠΑΠ πρέπει να είχε κλειδώσει το όνομα του νικητή. Συλλαμβάνοντας το zeitgeist της εποχής και την αποσπασματική αφήγηση των καιρών μας, οι Ντάνιελς φεύγουν θριαμβευτές με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το «Τα Πάντα Όλα» και ο Indy συνάντησε ξανά τον Short Round επί σκηνής περίπου τέσσερις δεκαετίες μετά το «Indiana Jones and the Temple of Doom». Η ταινία συγκέντρωσε συνολικά 7 βραβεία, έναν αριθμό που είχαμε να δούμε καιρό σε Τελετή Απονομής Όσκαρ. Τελευταία φορά που είχαμε δει Καλύτερη Ταινία να συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό βραβείων ήταν το 2008, όταν το «Slumdog Millionaire» έκλεψε 8 Όσκαρ - από τις πιο μελανές στιγμές στην ιστορία του θεσμού.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο
Avatar: The Way of Water
Τα Πνεύματα του Ινισέριν
Elvis
Τα Πάντα Όλα
The Fabelmans
TAR
Top Gun: Maverick
Το Τρίγωνο της Θλίψης
Γυναικείες Κουβέντες