Το συναίσθημα τρόμου στη «Νύφη του Φράνκενσταϊν» και τις άλλες ταινίες της δεκαετίας του '30 θα προσπαθήσει να επαναφέρει ο γνωστός σκηνοθέτης, σε μια πιο gothic στροφή του σύμπαντος των τεράτων.
Η Universal είναι ένα στούντιο που γνωρίζει ότι κρατά στις αποθήκες της ένα χρυσωρυχείο που ονομάζεται Universal Monsters, ακόμη και στο χώρο της μουσικής, ψάχνοντας εδώ και καιρό έναν τρόπο για να το εκμεταλλευτεί. Μπαίνοντας λίγο άγαρμπα στη μόδα του ενωμένου σύμπαντος, προσπάθησε να ξεκινήσει μια νέα εποχή με τη «Μούμια» και πρωταγωνιστή τον Τομ Κρουζ, όμως απέτυχε οικτρά.
Η άμεση αντίδραση του στούντιο μετά τα χαμένα εκατομμύρια της «Μούμιας» ήταν το στοπ στη συνέχεια του σύμπαντος καθώς ένας επαναπροσδιορισμός για το στυλ που θα είχε η επιστροφή των τεράτων της. Λίγο καιρό μετά ανακοινώθηκαν 2 ταινίες, το «Invisible Man» του Λι Γουανέλ και το «Dark Army» του Πολ Φέιγκ, όπου και στις δυο το στούντιο φαίνεται να εμπιστεύεται πλήρως τους σκηνοθέτες που διάλεξε.
Ο Φέιγκ μίλησε στο Comingsoon για την πιθανότητα να είναι αυτή η ταινία που θα αναστήσει το Dark Universe, λέγοντας πως το πρόβλημα της «Μούμιας» ήταν η προσέγγιση πάνω στο ύφος της. «Είμαι μεγάλος θαυμαστής των παλιών ταινιών τρόμου. Η "Νύφη του Φράνκενσταϊν" είναι μια από τις καλύτερες ταινίες που έχουν γίνει ποτέ. Μου αρέσει πολύ και προσπαθώ να δανειστώ κάποια στοιχεία της για τη δική μου ταινία. Θέλω πολύ να κάνω μια ταινία στο ύφος του Τζέιμς Γουέιλ, μια μοντέρνα εκδοχή αυτών των ταινιών που έγιναν τότε.»
Ο Φέιγκ, όπως και πολλοί πια μέσα στη Universal, αντιλαμβάνονται πως η μετατροπή των τεράτων της σε χαρακτήρες που εξυπηρετούν ένα action blockbuster δεν πρόκεται να έχει καμία επιτυχία, κάνοντας teasing για μια πιο gothic στροφή. Ο Φέιγκ συνέχισε: «Αυτό που αγαπώ στα τέρατα είναι πως αποτελούν outsiders της κοινωνίας, είναι η πιο ακραία μορφή ενός outsider. Το τέρας του Φράνκενσταϊν είναι ένας από τους πιο συμπαθητικούς χαρακτήρες που είδαμε ποτέ στην οθόνη, ακόμη και αν κάνει απαίσια πράγματα. Αν διαβάσετε το βιβλίο της Σέλεϊ, είναι ένα αγνό πνεύμα που γίνεται κακό από το μίσος που δέχεται. Κανείς δε μπορεί να ξεπεράσει την εμφάνισή του και μετατρέπεται σε δολοφόνο. Θα ήθελα πολύ να ξαναφέρω αυτό το τρομακτικό συναίσθημα στις ταινίες.»
Μακάρι.