Στίβεν Σπίλμπεργκ, Μέριλ Στριπ μιλούν για το «The Post»: «Ήταν η ιδανική χρονία για να κάνουμε την ταινία» - cinemagazine.gr
12:42
6/12

Στίβεν Σπίλμπεργκ, Μέριλ Στριπ μιλούν για το «The Post»: «Ήταν η ιδανική χρονία για να κάνουμε την ταινία»

O Σπίλμπεργκ καταπιάνεται με την αληθινή ιστορία της έκδοσης των «Φακέλων του Πενταγώνου» το 1971 και οι συντελεστές του «The Post» μιλούν στο Hollywood Reporter για την ανάγκη να υπάρχει αλήθεια και διαφάνεια στην τέχνη, την πολιτική και την κοινωνία.

Από τον Πάνο Γκένα

Με εξαιρετικές κριτικές και μερικά βραβεία (Καλύτερης Ταινίας, Α' Αντρικού και Γυναικείου ρόλου) από το National Board of Review στο ενεργητικό του, το «The Post» - η νέα ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ - αποτελεί περισσότερο ένα κοινωνικοπολιτικό σχόλιο για τους παραλληλισμούς της Αμερικής του τώρα και του τότε. Μέσα από την ιστορία της εκδότριας της Washington Post, Κάθριν Γκράχαμ (Μέριλ Στριπ), που αποκάλυψε στο κοινό τους λάθος χειρισμούς της κυβέρνησης Τζόνσον για την αμερικανική στρατιωτική εμπλοκή στον πόλεμο του Βιετνάμ, το «The Post» συντονίζεται σε έναν αμερικάνικο, αλλά ενδεχομέως και παγκόσμιο, αίτημα για δίκαιη και ειλικρινή πολιτική.

Ο Σπιλμπεργκ και η γυναικεία συντροφιά της ταινίας, η πρωταγωνίστρια Μέριλ Στριπ, η σεναριογράφος Λιζ Χάνα, οι παραγωγοί Έιμι Πασκάλ και Κρίστι Μακόσκο Κρίγκερ, μίλησαν στο Hollywood Reporter για την σκανδαλώδη επικαιρότητα της βιομηχανίας, το σημερινό πολιτικό κλίμα, αλλά και την ανάγκη να πουν την ιστορία των Pentagon Papers σε μια εποχή που οι γυναίκες και ο Τύπος υποβάλλονται σε επίθεση: «Αυτή ήταν η ιδανική χρονία για να κάνουμε την ταινία».

Σχετικά με τις πρόσφατες αποκαλύψεις των σεξουαλικών σκανδάλων, η Μέριλ Στριπ αναφέρει ότι «Βρισκόμαστε στο δρόμο για κάτι καλύτερο», βλέποντας τη γυναικεία χειραφέτηση ως άμεση απάντηση στην Προεδρία Τραμπ. «Συνειδητοποίησα ότι αυτό ήταν το ιδανικό έτος για να κάνω αυτή την ταινία», συμπληρώνει ο Σπίλμπεργκ, ο οποίος συνεργάζεται με την Στριπ για δεύτερη φορά, μετά τη μικρή συνεργασία τους στο «Α.Ι. Τεχνητή Νοημοσύνη», όπου δάνειζε τη φωνή της στη Μπλε Νεράιδα. 

Με προϊστορία στους κινηματογραφικούς συσχετισμούς πολιτικής επικαιρότητας (όπως «Ο Πόλεμος των Κόσμων», «Μόναχο» λίγο μετά τους Δίδυμους Πύργους, και την έξοδο του «Λίνκολν» την περίοδο Ομπάμα) το «The Post» είναι η αναγκαία ταινία του Σπίλμπεργκ για το 2017. Μόλις εννιά μήνες αφότου έφτασε το σενάριο στα χέρια του, και λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση της ταινίας, ο Σπίλμπεργκ ετοίμασε την ταινία στην οποία συμπρωταγωνιστούν μαζί με την Στριπ, οι Τομ Χανκς, Μπομπ Όντενκερκ, Κάρι Κουν, και μερικούς από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της τηλεοπτικής «αναγέννησης».

Το «The Post» διηγείται την ιστορία της εκδότριας Κάθριν Γκράχαμ, η οποία έδωσε το πράσινο φως στον συντάκτη της Μπεν Μπράντλι (Τομ Χανκς) για να βγάλει στη δημοσιότητα τους Φακέλους του Πενταγώνου, μολονότι υπήρχε δικαστική απόφαση να μην δημοσιευθούν τα άκρως απόρρητα έγγραφα. Η Γκράχαμ αποφάσισε να ρισκάρει τη φυλάκιση, παρά να αποσιωπήσει την αλήθεια. Σχεδόν μισό αιώνα μετά την απόφασή της, το «The Post» τιμά την τολμηρή επιλογή της, σε αντίθεση με το «Όλοι Άνθρωποι του Προέδρου» (1974) στο οποίο ο χαρακτήρας της απουσίαζε. Με την ευκαιρία να θυμίσουμε πως ο αείμνηστος Τζέισον Ρόμπαρτς είχε  κερδίσει το Όσκαρ ερμηνείας για το «Όλοι Άνθρωποι του Προέδρου» (1974) ενσαρκώνοντας τον Μπεν Μπράντλι, χαρακτήρα που ερμηνεύει τώρα ο Χανκς.

Στη συνέντευξη του Hollywood Reporter η μεγαλοπαραγωγός Έιμι Πασκάλ δηλώνει εμφατικά «Ο κόσμος αλλάζει όταν οι γυναίκες βρίσκονται στα πράγματα, κι όχι όταν εργάζονται για τους άνδρες».

Στην ερώτηση του τι θα αποκόμιζε ο Τραμπ, αν έβλεπε την ταινία, η Πασκάλ απαντά πως «Νομίζω πως θα του άρεσε. Θέλω να πιστεύω ότι τελικά πιστεύει σε όσα πιστεύουμε κι εμείς», ενώ ο Σπίλμπεργκ συμπληρώνει «Το ότι η αλήθεια είναι έτοιμη για comeback».

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στο Hollywood Reporter εδώ.