Το αναπόφευκτο σίκουελ της επόμενης μέρας: Χρηματιστηριακό μίνι κραχ για τον κολοσσό, μετά τα νέα του πρώτου τετραμήνου και την δυστυχή πρόβλεψη απωλειών περίπου 2 εκατομμυρίων συνδρομών ακόμα στο επόμενο τετράμηνο.
Πώς το λέει σε υπαρξιακή εντέλεια ο Μοναρχίξ στο Αστερίξ; Ο μόνος πραγματικός φόβος είναι μη μας πέσει ο ουρανός στο κεφάλι. Κάτι τέτοιο φαινομενικά συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο Netflix, αν και δεν θα πρέπει να βιαστεί κανείς. Μετά τα νέα των απωλειών 200.000 συνδρομητών για το 1ο τετράμηνο του 2022, σε σχέση με το τέλος του 2021, η τιμή της μετοχή του Ν στο χρηματιστήριο βυθίστηκε σε μια μέρα κατά 35.1%. Όπερ έστι μεθερμηνευόμενον 54.4 δις αξίας σε μια μέρα. Μαζί με την πτώση του Ιανουαρίου, σε έξι μήνες η Νο.1 πλατφόρμα έχει χάσει την αξία της στην αγορά σε ένα ποσοστό περί το 65%. Καθόλου άσχημα, αν αναλογιστεί κανείς ότι αναμένεται απώλεια περίπου 2 εκατομμυρίων ακόμα συνδρομών στο δεύτερο τετράμηνο.
Και αυτό είναι «το τέλος της πανδημίας» για εσάς, αγαπητά μας streaming services.
Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Το χρηματιστήριο ανεβαίνει συχνά όσο εύκολα κατεβαίνει και προς το τέλος του έτους δεν αποκλείεται να έχει επέλθει μια εξισορρόπηση, σε νέα δεδομένα πάντα και όχι βέβαια στις τιμές που δημιούργησε πρόσκαιρα η πανδημία. Όμως γεγονός παραμένει ότι χρειάζεται προσαρμογή, που θεωρείς κανείς βέβαιο ότι σοβαροί επιχειρηματίες έχουν προβλέψει, καθώς οι περιστάσεις της πανδημίας ήταν έκτακτες. Όπως γράφαμε εχθές οι ιθύνοντες επεξεργάζονται δύο αρχικές λύσεις, που πάντως κρίνονται επί της αρχής ανεπαρκείς, ιδίως αν σκεφτεί κανείς τον ανταγωνισμό των Disney+, HBO Max και AppleTV+, που αυτή τη στιγμή είναι ανταγωνιστικότερες και ανεβάζουν συνδρομές αντί να πέφτουν. (Βέβαια να σημειωθεί ότι το Netflix έχει περίπου διπλάσιο και τριπλάσιο αντίστοιχα αριθμό συνδρομητών από το Ποντίκι+ και την πλατφόρμα της Warner, οπότε άλλο παιχνίδι).
Είναι πιθανότατα πολύ νωρίς για κοσμοϊστορικές εξελίξεις στον χώρο της οικιακής ψυχαγωγίας, άλλο τόσο όμως είναι δεδομένο ότι με την κοινωνική συμπεριφορά ανεξέλεγκτη από την πανδημία συν ένα καλοκαίρι που το παραδοσιακό Χόλιγουντ αποφασίζει να χτυπήσει με ό,τι του απομένει σε επίπεδο blockbuster, θα υπάρξει ένα νέος χάρτης μέσα στο 2022. Οι πλατφόρμες θα έχουν κανονικοποιηθεί (περισσότερο, έχει και πιο κάτω) σε αναλογικά νούμερα συνδρομών, τα majors θα έχουν διαπιστώσει περισσότερο ότι οι πανάκριβες παραγωγές δεν είναι πανάκεια και ένας νέος τρόπος παραγωγικής και καταναλωτικής συμπεριφοράς θα εκκολαφθεί. Εάν ο πλανήτης λογικευθεί και έχουμε κάποιο μέλλον, η ψυχαγωγία μπορεί να τροποποιείται, αλλά δεν χάνεται ποτέ. Το ερώτημα είναι σε ποια μορφή θα παρέχεται.