ΜΑΚΙΓΙΑΖ & ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ
Τρεις είναι εδώ οι υποψηφιότητες. Εκ πρώτης όψεως, τα φώτα τραβά η ομάδα των Καζουχίρο Τσούζι, Ντέιβιντ Μαλινόφκσι και Λούσι Σίμπικ που μεταμόρφωσε θεαματικά και πειστικά τον Γκάρι Όλντμαν σε Γουίστον Τσώρτσιλ για λογαριασμό της «Πιο Σκοτεινής Ώρας». Από κει πέρα, την κατηγορία συμπληρώνουν το «Βικτώρια και Αμπντούλ» για τη δουλειά που έκαναν οι Ντάνιελ Φίλιπς και Λου Σέπαρντ πάνω στη «Βασίλισσα» Τζούντι Ντενς, καθώς επίσης το αρκετά μπελαλίδικο σε επίπεδο μακιγιάζ «Θαύμα» (την υποψηφιότητα καρπώνεται εδώ ο Άρτζεν Τουίτεν). Από τους προαναφερθέντες, ο μόνος που έχει βρεθεί ξανά σε θέση υποψηφίου είναι ο Καζουχίρο Τσούζι με τα «Click» (2006) και «Norbit» (2007). Δε θέλει και πολλή σκέψη πως «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα» και το «Θαύμα» έχουν προβάδισμα σε σχέση με το «Βικτώρια και Αμπντούλ», κυρίως λόγω της καθοριστικής συνδρομής που είχε το μακιγιάζ στο τελικό αποτέλεσμα της κάθε ταινίας. Μεγάλο φαβορί ωστόσο φαντάζει το πρώτο. Ν.Σ.
Θα νικήσει: Η Πιο Σκοτεινή Ώρα
Θα έπρεπε να νικήσει: Η Πιο Σκοτεινή Ώρα
ΜΟΝΤΑΖ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΕΦΕ & ΗΧΟΣ
Ο ήχος στον κινηματογράφο, ο τρόπος δηλαδή που θα ακουστεί η ταινία στα αυτιά μας και θα ενισχύσει το οπτικό ερέθισμα, απέχει πολύ από την ρεαλιστική αντίληψη που έχουμε. Οι υπεύθυνοι του ήχου, μία εξαιρετικά δημιουργική και ευφάνταστη ομάδα, είναι εκεί για να ζωντανέψουν την εικόνα και να μας πείσουν για όσα βλέπουμε.
Εν προκειμένω, παρόλο που η πληθωρική «Δουνκέρκη» μοιάζει φαβορί, θα είχε ίσως ενδιαφέρον να δούμε μια νίκη του «Baby Driver» με την πλούσια και τολμηρή ηχητική παλέτα που καταλήγει να μας σερβίρει σφαίρες μετά μουσικής (κυριολεκτικά). Από όλες τις παρουσίες της κατηγορίας πάντως, που συμπληρώνονται με τα «Blade Runner 2049», «Η Μορφή του Νερού» και «Star Wars: Οι Τελευταίοι Τζεντάι», ξεχωρίζει σε συνολικό αριθμό υποψηφιοτήτων η τετραμελής ομάδα του πρόσφατου «Πολέμου των Άστρων», με τους Ντέιβιντ Πάρκερ (9), Μάικλ Σέμανικ (11), Ρεν Κλάις (7) και Στιούαρτ Γουίλσον (5) να έχουν μαζέψει αθροιστικά 32 υποψηφιότητες. Ν.Σ.
Θα νικήσει: Δουνκέρκη
Θα έπρεπε να νικήσει: Δουνκέρκη
Το ηχητικό μοντάζ από την άλλη είναι η σύνθεση όλων των παραπάνω σε μία ενιαία ηχητική γραμμή που συντροφεύει το μοντάζ της εικόνας και δεν ξενίζει τον θεατή, ο οποίος μπορεί να έχει εκπαιδευθεί στο να ακολουθεί την ταινία με τα μάτια, αλλά τα απότομα cut του ήχου είναι δυνατόν να τον βγάζουν «εκτός». Στα της φετινής κατηγορίας τώρα, ως μία δημιουργία επιβλητική όχι μόνο στο μάτι αλλά και στο αυτί, η «Δουνκέρκη» φαίνεται να έχει ισχυρό προβάδισμα (έκτη υποψηφιότητα για τον Ρίτσαρντ Κινγκ, συνεργάτη του Νόλαν στα «Σκοτεινός Ιππότης», «Inception» και «Interstellar», πρώτη για τον Άλεξ Γκίμπσον), χωρίς να μπορεί να αποκλειστεί ωστόσο μια ενδεχόμενη νίκη του «Blade Runner 2049» (πέμπτη υποψηφιότητα για τον Μαρκ Μαρτζίνι, πρώτη για τον Τέο Γκριν). Την πεντάδα υποψηφιοτήτων - που είναι ίδια με εκείνη της κατηγορίας του Ήχου - συμπληρώνουν επίσης τα «Star Wars: Οι Τελευταίοι Τζεντάι» που στις τεχνικές κατηγορίες παραμένει υπολογίσιμος αντίπαλος, «Η Μορφή του Νερού» καθώς επίσης το ιδιαίτερο μουσικόφιλο «Baby Driver». Ν.Σ.
Θα νικήσει: Δουνκέρκη
Θα έπρεπε να νικήσει: Δουνκέρκη








