Μια τελετή φτιαγμένη για τα social media

2014-03-04 12:33:06
Από την Ανθή Νταουσάνη

Οι νέοι αριθμοί του Twitter αναδεικνύουν τη Τζένιφερ Λόρενς ως την πιο «tweeted» σταρ της βραδιάς των Όσκαρ, ακόμα κι αν δεν κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία του β’ γυναικείου ρόλου, όπου επικράτησε η Λουπίτα Νιόνγκο, αλλά στους χρήστες του internet τα τιτιβίσματα αφορούσαν περισσότερο από κάθε άλλη σταρ την αγαπημένη των media και πρωταγωνίστρια του «Οδηγού Διαπλοκής».

Οι νέοι αριθμοί του Twitter αναδεικνύουν τη Τζένιφερ Λόρενς ως την πιο «tweeted» σταρ της βραδιάς των Όσκαρ, ακόμα κι αν δεν κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία του β’ γυναικείου ρόλου, όπου επικράτησε η Λουπίτα Νιόνγκο, αλλά στους χρήστες του internet τα τιτιβίσματα αφορούσαν περισσότερο από κάθε άλλη σταρ την αγαπημένη των media και πρωταγωνίστρια του «Οδηγού Διαπλοκής».

Η Λόρενς συζητήθηκε στο twitter περισσότερο από τη νικήτρια της καλύτερης γυναικείας ερμηνείας Κέιτ Μπλάνσετ, τη Σάντρα Μπούλοκ, αλλά και τους επίσης βραβευμένους Μπραντ Πιτ κι Αλφόνσο Κουαρόν. Σύμφωνα με τους συγκεντρωτικούς αριθμούς του twitter, κατά τη διάρκεια της ζωντανής μετάδοσης περισσότερα από 14,7 εκατομμύρια «ανεβάσματα» στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης αναφέρονταν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στην τελετή.

Το «Gravity» των επτά Όσκαρ ήταν η ταινία που αναφέρθηκε στα περισσότερα tweets κι ακολούθησε το «Ψυχρά κι Ανάποδα» (βραβείο καλύτερου animation και τραγουδιού), το «12 Χρόνια Σκλάβος», το «Dallas Buyers Club» και ο αγνοημένος «Λύκος της Wall Street» εξαιτίας κυρίως των αναφορών στο Όσκαρ που θα έπαιρνε ή δε θα έπαιρνε ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο.

Φυσικά, «βασιλιάς» του Twitter αναδείχθηκε το mega-selfie της Έλεν ΝτεΤζένερις με τους πρωταγωνιστές της βραδιάς (και τον αδελφό της Λουπίτα Νιόνγκο στην περίπτωση που δεν αναγνωρίζετε τον νεαρό στα δεξιά της φωτογραφίας), το οποίο κατέγραψε 2 εκατομμύρια retweets, καταρρίπτοντας το ρεκόρ της φωτογραφίας του Μπαράκ Ομπάμα να αγκαλιάζει τη Μισέλ μετά την επανεκλογή του.

Το selfie ωστόσο, που ελλείψει άλλων «μεγάλων στιγμών» της βραδιάς έγινε αντικείμενο μεγαλύτερης συζήτησης από όσο θα περίμενε κανείς, δημιούργησε κι άλλου είδους αμφιλεγόμενο buzz. Η ΝτεΤζένερις, δίνοντας στον Μπράντλεϊ Κούπερ το μεγάλο Samsung smartphone που κρατούσε στην τελετή για να τραβήξει τη θρυλική φωτογραφία, σχολιάστηκε σχετικά με το αν η κίνησή της ήταν διαφημιστικό κόλπο και αναμενόμενα η απάντηση της εταιρείας ήταν «όχι». Η Samsung ισχυρίστηκε ότι η φωτογραφία που κάνει το γύρο του κόσμου με τους Κούπερ, Πιτ, Τζολί, Σπέισι, Λέτο, Νιόνγκο, Λόρενς, Στριπ, Τέιτουμ και Ρόμπερτς δεν ήταν μία ενορχηστρωμένη από το μάρκετινγκ κίνηση, αλλά όλοι εντυπωσιάστηκαν κι ενθουσιάστηκαν με το πόσο γρήγορα έγινε viral και με τα απίστευτα νούμερα που σημείωσε στο διαδίκτυο.

Η Samsung ήταν ανάμεσα στους μεγάλους χορηγούς της βραδιάς κι ενώ έγινε γνωστή η συμφωνία της με το δίκτυο ABC, η εταιρεία αρνήθηκε ότι το selfie ήταν μέρος της καμπάνιας τους. Εκπρόσωπος χαρακτήρισε «μεγάλη έκπληξη για όλους» την πρωτοβουλία της Έλεν να ενσωματώσει το υψηλής τεχνολογίας τηλέφωνο στα τεκταινόμενα της τελετής και το κίνημα των selfies, ενώ ανακοινώθηκε ότι 1.5 εκατομμύρια δολάρια θα δοθούν σε φιλανθρωπικό ίδρυμα της επιλογής της παρουσιάστριας.

Ακόμα κι αν η αλήθεια έχει το χρώμα του χρήματος, το παράδοξο είναι ότι μια σειρά από selfies που τραβήχτηκαν στα παρασκήνια, ως μέρος της συμφωνίας χορηγίας τη Samsung, βρήκαν αναπάντεχο αντίπαλο στο χέρι της ίδιας της ΝτεΤζένερις, η οποία τραβούσε παράλληλα φωτογραφίες με το προσωπικό της Iphone. Προφανώς όταν έχεις εκατομμύρια followers στο Twitter καμιά συμφωνία δεν μπορεί να σου απαγορεύσει να είσαι αυθόρμητος. Τουλάχιστον off camera.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ