Στο «12 Χρόνια Σκλάβος» τσακώνονται πιο πολιτισμένα από ό,τι στη «Ζωή της Αντέλ»

2014-03-04 17:21:55
Από την Ανθή Νταουσάνη

Κρατήθηκε μυστικό μέχρι τη βραδιά των Όσκαρ, αλλά το ψυχρό κλίμα ανάμεσα στο βραβευμένο σεναριογράφο του «12 Χρόνια Σκλάβος» Τζον Ρίντλεϊ ( πήρε το αγαλματάκι για το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο) και το σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν αποκάλυψε ότι στους κόλπους της ομάδας του βραβευμένου με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας δραματικού φιλμ υπήρχε αγκάθι.

Update: Ο Στιβ ΜακΚουίν ήταν προφανώς δύσκολα προσβάσιμος στους δημοσιογράφους μετά τη νίκη της ταινίας του στα Όσκαρ για να ικανοποιήσει την περιέργεια όσων εντόπισαν την ψυχρότητα ανάμεσα σε αυτόν και τον επίσης βραβευμένο σεναριογράφο Τζον Ρίντλεϊ, αλλά ο τελευταίος κλήθηκε να σχολιάσει την απόσταση που μοιάζει να τους χωρίζει και αρνείται την ύπαρξη της φημολογούμενης «παρεξήγησης».

«Κοιτάξτε, χωρίς τον Στιβ ΜακΚουίν δε θα είχα αυτό το Όσκαρ απόψε» είπε ο Ρίντλεϊ. «Χρωστάω πολλά στην ιδιοφυία του και θα είμαι για πάντα ευγνώμων για την ευκαιρία που είχα να δουλέψω μαζί του. Είχα λιγότερα από δύο λεπτά στον ευχαριστήριο λόγο μου και είχα παρασυρθεί από το συναίσθημα εκείνες τις στιγμές που βρισκόμουν στη σκηνή. Η γυναίκα του Στιβ ήταν άλλωστε αυτή που ανακάλυψε το βιβλίο του Σόλομον Νόρθαπ. Ήταν μια μεγάλη τιμή και μια πρόκληση γιατί θέλησα να είμαι αληθινός απέναντι σε αυτόν, να μετατρέψω τις ίδιες του τις λέξεις σε σενάριο».

Δεν ξέρουμε αν κι ο ΜακΚουίν θα αναφερθεί κάποια στιγμή στη σχέση του με την πένα της ταινίας, αλλά μέχρι στιγμής το μόνο σίγουρο συμπέρασμα είναι ότι οι συντελεστές του «12 Χρόνια Σκλάβος» είναι πιο διακριτικοί από εκείνους της «Ζωής της Αντέλ» και δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν τις διαφορές τους πρωτοσέλιδο.

Δείτε στη συνέχεια πώς ξεκίνησαν οι φήμες για την κόντρα ΜακΚουίν - Ρίντλεϊ.

Κρατήθηκε μυστικό μέχρι τη βραδιά των Όσκαρ, αλλά το ψυχρό κλίμα ανάμεσα στο βραβευμένο σεναριογράφο του «12 Χρόνια Σκλάβος» Τζον Ρίντλεϊ ( πήρε το αγαλματάκι για το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο) και το σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν αποκάλυψε ότι στους κόλπους της ομάδας του βραβευμένου με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας δραματικού φιλμ υπήρχε αγκάθι.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «The Wrap», σκηνοθέτης και σεναριογράφος ήλθαν σε ρήξη όταν ο τελευταίος απέρριψε το αίτημα του ΜακΚουίν για να συνυπογράψουν το σενάριο.

Το site αναφέρει ότι στο εξής ο δημιουργός του «12 Χρόνια Σκλάβος» αποφεύγει να αναφέρει το όνομα του Ρίντλεϊ στους ευχαριστήριους λόγους του σε πολλές απονομές, ενώ σύνδεσμος των δύο και «ουδέτερος παίκτης» παραμένει ο παραγωγός Μπραντ Πιτ.

Ο Ρίντλεϊ πράγματι προσπέρασε τον ΜακΚουίν όταν ανέβηκε στη σκηνή να παραλάβει το βραβείο του, παρόλο που σταμάτησε στην πορεία προς το πόντιουμ για να δεχτεί τα συγχαρητήρια άλλων, όπως ο σκηνοθέτης του «Οδηγού Διαπλοκής» Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, αλλά και ο Βρετανός χειροκρότησε χλιαρά τη νίκη του, σε αντίθεση με τον έξαλλο χορό που τον είδαμε να εκτελεί μετά την ανάδειξη του «Σκλάβου» σε καλύτερη ταινία της χρονιάς.

Ο σεναριογράφος επιπλέον, αντίθετα με τη Λουπίτα Νιόνγκο, δεν ανέφερε στον ευχαριστήριο λόγο του τον ΜακΚουίν αποδεικνύοντας ότι οι σχέσεις τους είναι τουλάχιστον ψυχρές. Το ίδιο συνέβη και στο λόγο του σκηνοθέτη, ο οποίος ανέφερε αναλυτικά τους συντελεστές της ταινίας του, αλλά όχι τον ήδη βραβευθέντα κατά τη διάρκεια της βραδιάς Ρίντλεϊ, o οποίος κρατούσε στη σκηνή απόσταση ασφαλείας.

Το ρεπορτάζ του «The Wrap» αναφέρει ότι οι δυο τους είχαν ζητήσει διαφορετικά τραπέζια στη δεξίωση των BAFTA, ενώ στην απονομή όπου βραβεύτηκε ο Τσιουέτελ Ετζίοφορ, αλλά και η ταινία συνολικά και πάλι το όνομα του σεναριογράφου δεν ακούστηκε πουθενά.

Ο ΜακΚουίν είχε συνεισφέρει στη συγγραφή του σεναρίου, αλλά όταν ζήτησε από τον Ρίντλεϊ να μοιραστούν τα credits, κάτι συνηθισμένο στη βιομηχανία του σινεμά, εκείνος αρνήθηκε ευγενικά, θεωρώντας ότι το κείμενο είχε χτιστεί από εκείνον, αναφέρεται στο δημοσίευμα, που εξηγεί ότι η μυστικότητα κάτω από την οποία κρατήθηκε η παρεξήγηση κρίθηκε απαραίτητη για να μη χαλάσει η εικόνα του «βασισμένου σε ομαδική δουλειά οσκαρικού φιλμ», κάτι που ενδεχομένως να επηρέαζε την πορεία του στα βραβεία.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ