Ευτυχώς που «υπάρχουν» οι γάτες (Ελληνικο box-office, Τετραήμερο 30/01/25 - 02/02/25) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
2:28
4/2

Ευτυχώς που «υπάρχουν» οι γάτες (Ελληνικο box-office, Τετραήμερο 30/01/25 - 02/02/25)

Εξαιρετικό άνοιγμα για το «Flow», σε ένα πολύ ανταγωνιστικό πεδίο για το οικογενειακό κοινό, την ίδια στιγμή που το «Complete Unknown» αρέσει πολύ - και αυτό βγαίνει προς τα έξω. Στην πρώτη θέση βρέθηκε ξανά το «Υπάρχω», για έβδομη συνεχόμενη εβδομάδα. Περισσότερα στην καθιερωμένη, εβδομαδιαία, διεξοδική ανάλυση του ελληνικού box-office. 

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Ξεκινάμε πρώτα από το «Flow», που είναι η μόνη νέα κυκλοφορία της εβδομάδας με καλό άνοιγμα, παρά την ομοβροντία νέων τίτλων – ή και εξαιτίας της. Η ταινία πραγματοποίησε το μεγαλύτερο άνοιγμα μη στουντιακού animation για την τρέχουσα σεζόν με 6.345 εισιτήρια από 46 οθόνες, ξεπερνώντας τα 5.828 εισιτήρια του «Γάτου Δεκάψυχου», τα οποία είχαν έρθει από 78 οθόνες παρακαλώ – βλέπουμε ότι οι γάτες έχουν πέραση. Γιατί το θεωρούμε μεγάλη επιτυχία; Πρώτον, γιατί προέκυψε δίχως την παραμικρή διαφήμιση στα multiplex, στον προγραμματισμό των οποίων εντάχθηκε τελευταία στιγμή, δεύτερον γιατί συναγωνίζεται αρκετές ελκυστικές επιλογές για το οικογενειακό κοινό αυτή την περίοδο και τρίτον επειδή πρόκειται για animation άνευ διαλόγων, που στα χαρτιά φλερτάρει και με ένα σινεμά πιο απαιτητικό – στην πράξη καθόλου, είναι ιδανική ταινία ακόμα και για τα μικρότερα παιδιά. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, πέρσι, περίπου την ίδια περίοδο, το «Robot Dreams», επίσης άνευ διαλόγων και με παρουσία στα multiplex, είχε ξεκινήσει με 1.535 εισιτήρια από 30 οθόνες.

Το word of mouth από γονείς και παιδιά είναι ενθουσιώδες, οπότε αναμένεται λαμπρή συνέχεια κι ας έρχεται ανταγωνισμός από κυνοειδή τις επόμενες δύο εβδομάδες, με τα «Σκυλάκια στην Όπερα» και το «Dog Man». Το θέμα είναι ότι πρόκειται για μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς και δεν υπάρχουν αρκετές προβολές για ενήλικες θεατές, άρα είναι πιθανό να χάνεται ένας αριθμός εισιτηρίων – πόσο μεγάλος δεν γνωρίζουμε. Ενδεχόμενη οσκαρική βράβευσή θα τού εξασφαλίσει μακροζωϊα και, ίσως, και λίγο μεγαλύτερο ενδιαφέρον από αυτό το ενήλικο κοινό.

Mένοντας στις νέες κυκλοφορίες, όπως και ο «Λυκάνθρωπος» του προηγούμενου τετραημέρου – που καταποντίστηκε παρεμπιπτόντως, με 1.265 εισιτήρια αυτό το τετραήμερο και αναιμικό σύνολο 11.016- το «Companion» δεν κατάφερε να πείσει τον νεαρόκοσμο στα multiplex ότι αξίζει να επενδύσει πάνω του. 4.559 εισιτήρια από 58 οθόνες έγραψε το κοντέρ και υποψιαζόμαστε ότι σε χώρες σαν τη δική μας η απόφαση του στούντιο να αποκαλύψει τη μεγάλη ανατροπή γύρισε μπούμερανγκ. Το «Flight Risk» του Μελ Γκίμπσον δεν κατάφερε να περάσει καν το «Den of Thieves 2» στην τρίτη εβδομάδα του, ενώ το «Night of the Zoopocalypse» βρέθηκε μια θέση κάτω από το top-10 με 3.008 εισιτήρια, χτυπημένο από τον ανταγωνισμό όχι μόνο του προαναφερθέντος «Flow» αλλά και των «Paddington in Peru», «Sonic 3», «Moana 2» και «Mufasa».  ο «Peter Pan’s Neverland Nightmare» έκοψε 2.087 εισιτήρια σε 20 οθόνες (και κάποια εισιτήρια από το «Companion»), αλλά το ανέκδοτο με την επανασύσταση αγαπημένων παιδικών ηρώων ως serial killers φαίνεται να φθίνει εισπρακτικά.

Τέλος, «April» και «Grand Tour», αν και δεν θα μπορούσαν να διαφέρουν περισσότερο σε ύφος, ακυρώθηκαν μεταξύ τους, με το ένα να κόβει 770 εισιτήρια από οθόνες και το δεύτερο 625 από 4. Δεν καταλάβαμε ποτέ γιατί έπρεπε να κυκλοφορήσουν την ίδια εβδομάδα, ειδικά από τη στιγμή που το κοινό τους έχει άλλες επιλογές αυτή την περίοδο. Αναφερόμαστε κυρίως στο «All we imagine as Light», στο «Arcadia», κατά ένα μέρος ΚΑΙ στο «Flow». Το πρώτο αυτή την εβδομάδα είχε μια πτώση 31%, αποκτώντας και 3 οθόνες παραπάνω. Αν αναρωτιέστε γιατί δεν είχε μεγαλύτερο κράτημα, πέρα από τον νέο ανταγωνισμό, αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το πρώτο τετραήμερο πέρασαν το κατώφλι της αίθουσας και κάποιοι θεατές, που δεν θα το επέλεγαν σε διαφορετική περίπτωση, αλλά παρακινήθηκαν από τα πολλά αστεράκια. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για πτώση που δείχνει αρνητικό word of mouth – τουναντίον- και η πραγματικότητα φαίνεται να επιβεβαιώνει αυτό που γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι έχουμε μπροστά μας ένα sleeper hit. Θα θέλαμε να πούμε το ίδιο και για το «Arcadia», αλλά η αύξηση των οθονών έφερε ελάχιστη άνοδο - 1.667 εισιτήρια από 11 οθόνες, όταν το πρώτο του τετραήμερο έκοψε 1.537 από 5 οθόνες. Το περσινό «Animal», που είχε κυκλοφορήσει περίπου την ίδια περίοδο, θα το περάσει εύκολα, ωστόσο η θετική ανταπόκριση του κόσμου στα social media προς το παρόν δεν φαίνεται να μεταφράζεται σε εισιτήρια. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχει αρκετό δρόμο μπροστά του ακόμα και ότι θα το ανακαλύψει περισσότερος κόσμος.  

Άλλες παρατηρήσεις:

- Εξακολουθεί να τα πηγαίνει θαυμάσια για μουσικό biopic το «A Complete Unknown» και αρέσει πολύ στον κόσμο, κάτι που πιστοποιούν οι επιδόσεις του. Αυτό το τετραήμερο, αν και έπεσε από τις 52 οθόνες στις 47, είχε πτώση μόλις 13%. Το γράψαμε και την προηγούμενη εβδομάδα, η επαρχία κάνει τη ζημιά, στην Αθήνα η ταινία σκίζει, με τα 5.278 εισιτήρια να έρχονται από 25 αθηναϊκές οθόνες.

-Μιλώντας για sleeper hits του επονομαζόμενου καλλιτεχνικού κυκλώματος, το «My Favourite Cake» έκοψε 1.228 στην τέταρτη εβδομάδα του, περισσότερα δηλαδή και από το «April» και από το «Grand Tour», και έχει φτάσει αθόρυβα τα 11.317 εισιτήρια. Για να κάνουμε μια box-offική (sic) αναλογία, είναι το «Μπλε Καφτάνι» του φετινού χειμώνα.

- Το «Small Things like These» βρίσκεται πια μια ανάσα από το φράγμα των 60 χιλιάδων εισιτηρίων και είναι μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ενήλικου σινεμά για την τρέχουσα σεζόν. Μάλιστα, η επιτυχία πρόεκυψε άνευ βραβειακής υποστήριξης και με κριτικές θετικές μεν, όχι όμως αποθεωτικές. Δεν θα πάψουμε να γράφουμε πόσο χαιρόμαστε με αυτή την εξέλιξη. Είναι χειμωνιάτικη ταινία, δεν την σηκώνει το θερινό, ελπίζουμε, όμως, σε επαναφορά της ταινίας προς το τέλος της λειτουργίας των κλειστών αιθουσών. Πιστεύουμε ότι μπορεί να δουλέψει καλύτερα από τον κατιμά που συνηθίζουν να φορτώνονται τα σινεμά εκείνη της περίοδο.

- Η «Εmilia Perez» επιχείρησε επάνοδο αυτή την εβδομάδα σε 30 οθόνες, για να εκμεταλλευτεί το οσκαρικό buzz, αλλά δεν τα πήγε καλύτερα από το απογοητευτικό ντεμπούτο της. Αρχές Νοεμβρίου είχε ξεκινήσει με 3.223 εισιτήρια από 24 οθόνες, τώρα έκοψε 2.240. Το σύνολο βρίσκεται στα 16.956 εισιτήρια και το μόνο πράγμα που θα το ανεβάσει πραγματικά είναι μια οσκαρική νίκη στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, ένα ενδεχόμενο που φαίνεται να απομακρύνεται.

- Για το «Υπάρχω», που είναι πρώτο, έχουμε πει ό,τι χρειάζεται να ειπωθεί σε προηγούμενες αναλύσεις μας. Κυνηγάει τον «Τζόκερ» για τον τίτλο της εμπορικότερης ταινίας της δεκαετίας και πλέον απέχει περίπου 90 χιλιάδες εισιτήρια από το να τον ξεπεράσει.

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.«Υπάρχω», 13.719 εισιτήρια, 97 οθόνες (Σύνολο: 812.327)
2.«Ο Πάντινγκτον στο Περού», 9.980 εισιτήρια, 91 οθόνες (Σύνολο: 44.340)
3.«A Complete Unknown», 6.937 εισιτήρια, 47 οθόνες (Σύνολο: 19.237)
4.«Sonic 3: Η Ταινία», 6.465 εισιτήρια, 73 οθόνες (Σύνολο : 115.717)
5.«Η Γάτα που Δεν Φοβόταν το Νερό», 6.345 εισιτήρια, 46 οθόνες
6.«Companion», 4.559 εισιτήρια, 58 οθόνες
7.«Η Ληστεία του Αιώνα 2», 4.255 εισιτήρια, 32 οθόνες (Σύνολο: 32.381)
8.«Επικίνδυνη Πτήση», 3.723 εισιτήρια, 37 οθόνες
9.«Βαιάνα 2» - 3.703 εισιτήρια, 41 οθόνες (Σύνολο : 349.722)
10. «Ολα Οσα Φανταζόμαστε ως Φως», 3.119 εισιτήρια, 21 οθόνες (Σύνολο: 9.444)