Advertisement
22:33
16/5

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας μικρού μήκους για την Ζακλίν Λέντζου στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών!

Η ταλαντούχα σκηνοθέτις που συμμετέχει φέτος στην 57η Εβδομάδα Κριτικής των Καννών με το «Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς», κέρδισε πριν λίγο το βραβείο Leica Cine Discovery.

Αποστολή στις Κάννες: Νεκτάριος Σάκκας

Το «Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» της Ζακλίν Λέντζου, μιας από τις πιο ενδιαφέρουσες και δυναμικά ανερχόμενες φωνές του ελληνικού σινεμά, θα φύγει από την Κρουαζέτ με μία σπουδαία διάκριση στις αποσκευές του, αφού πριν λίγη ώρα απέσπασε το Leica Cine Discovery Prize στο πλαίσιο της 57ης Εβδομάδας Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών.

Πρόκειται για το πρώτο τη τάξει έπαθλο που απονέμεται στην κορυφαία μικρού μήκους ταινία του διαγωνιστικού τμήματος της Εβδομάδας Κριτικής και συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 4.000 ευρώ. Επίσης είναι η πρώτη φορά που βραβεύεται ελληνική ταινία στο τμήμα. Την κριτική επιτροπή αποτελούσαν ο σκηνοθέτης Χοακίμ Τρίερ (Πρόεδρος), ο ηθοποιοί Κλόε Σεβινί και Ναχουέλ Περέζ Μπισκαγιάρτ, η προγραμματίστρια Εύα Σαντζιόρτζι και ο δημοσιογράφος Ογκουστίν Τραπενάρντ.

Η ταινία της Λέντζου πραγματοποίησε μόλις χθες την πρεμιέρα της στις Κάννες, συμμετέχοντας μάλιστα σε ένα τμήμα όπως η Εβδομάδα Κριτικής που είναι ιδιαίτερα εκλεκτικό, καθώς έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες παράδοση στην ανάδειξη νέων ταλαντούχων δημιουργών από όλο τον κόσμο. Θυμίζουμε μάλιστα, πως στη φετινή Εβδομάδα Κριτικής προβλήθηκε φέτος εκτός συναγωνισμού και το «Third Kind» του Γιώργου Ζώη.

Σχετικά με την νικήτρια ταινία τώρα, το «Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» είναι μια ιμπρεσιονιστική ματιά στη νεαρή Σοφία (την υποδύεται η Σοφία Κόκκαλη) και στο πώς περνά τις ώρες πριν την έλευση του νέου έτους: λίγο πριν το ρεβεγιόν, με φίλους, με αναμνήσεις που οδηγούν σε ένα βιβλίο του Έκτορα Μαλό (το «Χωρίς Οικογένεια»). Μα κυρίως με τη δομική αγωνία αν έχει χάσει την καρδιά της κάπου ανάμεσα στη φαινομενική χαλαρότητα με την οποία μοιάζει να αντιμετωπίζει τις καταστάσεις.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως οι θετικότατες εντυπώσεις από το τέταρτο μικρού μήκους φιλμ της Λέντζου είχαν διαφανεί από χθες, κάτι που είδαμε και στην ανταπόκριση του κοινού. Για μία ακόμη φορά, η 29χρονη σκηνοθέτις μετάγγισε στην οθόνη το ιδιαίτερο, υποκειμενικό της βλέμμα που αρέσκεται να προσεγγίζει με ιμπρεσιονιστικές και ψυχαναλυτικές νότες θεματικές όπως η ενηλικίωση, η οικογένεια και ο πάντα αμφίσημος κόσμος των ονείρων.

Είναι μάλιστα αξιοσημείωτο το γεγονός πως όλες ανεξαιρέτως οι ταινίες της έχουν περάσει τα σύνορα της χώρας μας, δηλώνοντας παρουσία και αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις σε κορυφαία διεθνή φεστιβάλ. Από το σπουδαστικό «Δεκατρία Μπλε» (2013) που μεταξύ άλλων κέρδισε το Χρυσό Αυγό στο Ρέικιαβικ, μέχρι την «Αλεπού» (2016) που έφυγε από το Λοκάρνο με το βραβείο καλύτερης ταινίας από την επιτροπή νέων, ενώ κέρδισε δύο διακρίσεις στις 22ες Νύχτες Πρεμιέρας (βραβείο Β’ Καλύτερης Ταινίας και Ανδρικής Ερμηνείας για τον Νίκο Ζεγκίνογλου). Επίσης, θυμίζουμε πως το «Hiwa» (2017), το οποίο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Athens Film Lab των 21ων Νυχτών Πρεμιέρας, ταξίδεψε στο Βερολίνο, ως μία από τις ταινίες που διεκδίκησαν τη Χρυσή Άρκτο μικρού μήκους στην 68η Μπερλινάλε.

Έκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς
Σκηνοθεσία – σενάριο: Ζακλίν Λέντζου
Παραγωγή: Φένια Κοσοβίτσα (Blonde Α.Ε.) με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωνσταντίνος Κουκουλιός
Μοντάζ: Δώρα Μασκλαβάνου
Ήχος: Λέανδρος Ντούνης, Νίκος Λιναρδόπουλος
Σκηνικά: Λόρα Αν Λούκας, Ευα Γκουλάκου
Παίζουν: Σοφία Κόκαλη, Νίκος Ζεγκινόγλου, Κατερίνα Ζησούδη, Γιάννης Παπαδόπουλος, Νίκος Παναγιωτόπουλος, Φαίδρα Τσολίνα, Προμηθέας Αλειφερόπουλος

Διαβάστε ακόμη:
Με το «BlacKkKlansman» ο Σπάικ Λι κάνει (ξανά) το σωστό!

Το «Happy as Lazzaro» θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για κάποιο από τα μεγάλα βραβεία του φετινού φεστιβάλ
Ο Τρίερ βυθίζεται στον ωκεανό της αλαζονείας του με το «The House That Jack Built»

«Τρία Πρόσωπα»: Καινούρια ταινία απ’ τον Παναχί, κακά μαντάτα για την πατριαρχία
Χορός μέχρι θανάτου και ομαδικά freak out στο «Climax» του Γκασπάρ Νοέ
Ο Γιώργος Ζώης μας προσκαλεί σε στενές επαφές «Tρίτου Eίδους»
Το καθηλωτικό «Girl» είναι η ταινία-έκπληξη του φετινού φεστιβάλ

Ο Γκοντάρ επιμένει, επανάσταση τώρα!
Ο Μαντς Μίκελσεν δίνει αγώνα ζωής στην «Αρκτική»
Σοκ στις Κάννες: 10 αμφιλεγόμενες ταινίες στην ιστορία του Φεστιβάλ [photos]
Με το «Sorry Angel» ο Κριστόφ Ονορέ υπογράφει την πιο αυτοβιογραφική- και καλύτερη- ταινία του
Ο «Ψυχρός Πόλεμος» του Παβλικόφσκι είναι ένα αθεράπευτα ρομαντικό οδοιπορικό στα χαρακώματα του έρωτα
Ο Σερεμπρένικοφ με το γλυκόπικρο «Leto» μας υπενθυμίζει ότι κάθε καλοκαίρι κάποια στιγμή τελειώνει
Το «Birds of Passage» είναι η πιο ασυνήθιστη γκανγκστερική ταινία που έγινε ποτέ
«Wildlife» και Κάρεϊ Μάλιγκαν δικαιώνουν απόλυτα το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Πολ Ντέινο 
Λευτεριά στον Κίριλ Σερεμπρένικοφ

Το «Everybody Knows» είναι ένας διεκπεραιωτικός Φαρχαντί που λειτουργεί με άνεση στο ρελαντί
Κάννες 2018: Κέιτ, Πενέλοπε και Τζούλιαν στο λαμπερό κόκκινο χαλί της πρεμιέρας
Κάννες 2018: Αυτές είναι οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στο φεστιβάλ