Αλλάζουν οι κανόνες για το φετινό Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας ? νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
13:33
19/1

Αλλάζουν οι κανόνες για το φετινό Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας

Από 10 σε 15 ανοίγει η φετινή shortlist στην κατηγορία της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας σε μια οσκαρική κούρσα, διαφορετική από τις άλλες, και σε μια χρονιά εντελώς διαφορετική από τις άλλες.

Από τον Χρήστο Πολίτη

Η πιο δύσκολη χρονιά για προβλέψεις στα Όσκαρ, και δη στην κατηγορία της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας έφτασε. Κι αν πέρσι, τα πράγματα παραήταν προβλέψιμα, καθώς τα «Παράσιτα» εύλογα έφυγαν νικητές, φέτος ακούγονται πολλοί τίτλοι κι ακομα περισσότεροι θα περάσουν στην λίστα των φιναλίστ που θα ανακοινωθεί στις 8 Φλεβάρη.

Τι αλλάζει όμως; Κάθε χρόνο, το πρώτο βήμα πριν την τελική πεντάδα σε κάθε κατηγορία των Όσκαρ είναι η shortlist που σε κάθε κατηγορία ποικίλει. Στη ξενόγλωσση κατηγορία, που από πέρσι μετονομάστηκε σε βραβείο Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, γνωρίζαμε πως η τελική εκλογή, το γνωστό ξεσκαρτάρισμα έφτανε μέχρι τις 9 ταινίες. Εκεί, το 2010 είχαμε δει τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου, που αργότερα πέρασε και στην τελική πεντάδα. Τα τελευταία χρόνια, είχαμε +1, και (από) φέτος η shortlist στην συγκεκριμένη κατηγορία θα περιλαμβάνει 15 τίτλους, ακυρώνοντας την προσθήκη τριών τίτλων (συνήθως φεστιβαλικών) από την Διεθνή Επιτροπή, που κάθε χρόνο «πρότεινε» τίτλους. Για παράδειγμα, ήταν εκείνη που πρότεινε τότε το συγκλονιστικό και τιμημένο με Χρυσό Φοίνικα «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες, 2 Ημέρες» του Κριστιάν Μουνγκίου που τελικά πέρασε στην shortlist (αλλά όχι στην τελική πεντάδα).

Το παραπάνω σημαίνει ένα πράγμα: περισσότεροι ψηφοφόροι θα δουν περισσότερες ξενόγλωσσες ταινίες, καθώς όσοι συμμετέχουν στην ψηφοφορία είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν όλη την τελική shortlist, κάτι που φέτος θα γίνει ευκολότερα, από τη στιγμή που θα έχουν την online επιλογή.

Η παλιά μέθοδος επέτρεπε στους ψηφοφορους να επιλέξουν πέντε ταινίες, δίνοντας τους ωστόσο, συνολικά επτά επιλογές. Φέτος, η λίστα θα έχει 15 επιλογές, από τις οποίες αθροιστικά και αξιολογικά θα βγεί η τελική shortlist και αργότερα η πεντάδα.

Από ελληνικής πλευράς, τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου, που ξεκίνησαν το ταξίδι τους από το Φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκαν σε Μόντρεαλ, Θεσσαλονίκη, και συνεχίζουν να ταξιδεύουν φεστιβαλικά, είναι η ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα.

Με περγαμηνές τα θετικά σχόλια από Guardian, IndieWire και Vanity Fair, που την τοποθετούν μέσα στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, αλλά και την Κέιτ Μπλάνσετ που προωθεί την ταινία στην Αμερική ως executive producer, η ιστορία ενός ανθρώπου (Άρης Σερβετάλης) που είναι κι αυτός μέρος μιας πανδημίας στην οποία οι άνθρωποι ξεχνούν, θεωρείται κάτι παραπάνω από σίγουρο, πως θα δει το όνομά της στην πολυπόθητη φετινή shortlist.