Ο κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ προς εξαφάνιση - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
10:10
6/3

Ο κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ προς εξαφάνιση

Λίγες μέρες μετά το ρεπορτάζ μας για τις δυσάρεστες εξελίξεις σχετικά με τον κινηματογράφο ΙΝΤΕΑΛ, ο αιθουσάρχης του ΑΣΤΟΡ, Μπάμπης Κονταράκης, ενημερώνει με επιστολή για τον κίνδυνο που διατρέχει άλλη μία κινηματογραφική αίθουσα του κέντρου.

Από τον Πάνο Γκένα

Από τον Νοέμβριο του 2022 γνωρίζουμε πως προσκλήσεις αξιοποίησης ακινήτων από τον ΕΦΚΑ, απειλούν με λουκέτο τις κινηματογραφικές αίθουσες του κέντρου της Αθήνας: το δημοφιλές Ιντεάλ, με ιστορία 100 χρόνων, και το επιτυχημένο Άστορ, που αναβίωσε με νέα διεύθυνση το 2015.

Μετά τις ανησυχητικές τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το μέλλον του ΙΝΤΕΑΛ (διαβάστε περισσότερα στο άρθρο Το ΙΝΤΕΑΛ σε άμεσο κίνδυνο: Ο e-ΕΦΚΑ αιτείται τον μη χαρακτηρισμό ως διατηρητέας της χρήσης του κινηματογράφου!), μαθαίνουμε πως και το ΑΣΤΟΡ αντιμετωπίζει εκ νέου τον ίδιο κίνδυνο.

Παραθέτουμε προς ενημέρωσή σας, την επιστολή που έστειλε ο αιθουσάρχης του ΑΣΤΟΡ και κινηματογραφικό διανομέας (Weird Wave), Μπάμπης Κονταράκης,


Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες,

θα ήθελα να σας ενημερώσω για τις νέες εξελίξεις σχετικά με τον κίνδυνο αφανισμού του κινηματογράφου Άστορ.

Από την τελευταία μας επικοινωνία, μία από τις ελάχιστες θετικές θεσμικές εξέλιξεις ήταν το ομόφωνο ψήφισμα του Δήμου Αθηναίων, ένα ψήφισμα συνεκτικό με την προγενέστερη άποψη των δημοτικών παρατάξεων, αλλά και του δημάρχου Κώστα Μπακογιάννη, για τον οποίο οι κινηματογράφοι της Αθήνας είναι “κομμάτι του πολιτισμού της πόλης” και κάθε κλειστό σινεμά, είναι μια “ανοιχτή πληγή” στην πόλη.

Από την άλλη η αφωνία του Υπουργείου Πολιτισμού κορυφώθηκε με μια εκτός θέματος απάντηση του υπουργείου στα συνολικά τέσσερα ερωτήματα που κατατέθηκαν στη Βουλή, η οποία προκάλεσε περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την ίδια τη λειτουργία του Yπουργείου.

Η σημαντικότερη παρέμβαση που έγινε έως σήμερα ήρθε από το ΥΠΕΝ το οποίο πήρε την πρωτοβουλία να ανακηρυχθούν το Ιντεάλ και το Άστορ διατηρητέοι ως προς την χρήση κινηματογράφοι, κάτι το οποίο ζητήσαμε από την πρώτη στιγμή. Η διαδικασία όριζε ένα διάστημα τριάντα ημερών για να υποβληθούν απόψεις ή ενστάσεις. Έτσι, την τελευταία μέρα της διαδικασίας ο ΕΦΚΑ έκανε ένσταση και μάλιστα με τρόπο ώστε να μην προλάβουμε να απαντήσουμε στις αιτιάσεις του! Ως αποτέλεσμα, αυτή τη στιγμή η διαδικασία κήρυξης διατηρητέας της χρήσης του Άστορ από το ΥΠΕΝ έχει παγώσει.

Αποδείχθηκε λοιπόν ότι ο ΕΦΚΑ είναι αναξιόπιστος, και η προηγούμενη ανακοίνωση του, απλώς, εμπαιγμός. Θυμίζω ότι στο δελτίο τύπου που εξέδωσε στις 22/11/2022, έγραφε μεταξύ άλλων, ότι “Δεν δρομολογείται αλλαγή χρήσης των κινηματογράφων Αελλώ, Άστορ και Ιντεάλ”, ενώ για την υπόθεση του ΑΣΤΟΡ πιο συγκεκριμένα, έγραφε “αναφορικά με τον κινηματογράφο ‘Αστορ, ήδη υλοποιείται ο σχεδιασμός του φορέα, προκειμένου η αίθουσα κινηματογράφου να μην αλλάξει χρήση, το υπόλοιπο κτίριο να αξιοποιηθεί από επενδυτή και να λειτουργήσει και ένα κατάστημα στο ισόγειο. Οι πρώτες μελέτες, που ήδη έχουν υλοποιήσει οι αρμόδιες διευθύνσεις του e-ΕΦΚΑ, δείχνουν πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό.”

Τώρα, στην ένσταση του, μετά από μια σειρά από ακροβατικών ισχυρισμών, καταλήγει, χαρακτηριστικά, ότι η ύπαρξη του Άστορ είναι “τροχοπέδη” για να επισκευαστεί και να λειτουργήσει το κτίριο στο οποίο στεγάζεται. Αφήνω σε εσάς να χαρακτηρίσετε τη στάση του δημόσιου οργανισμού ΕΦΚΑ και του διοικητή του και πώς αυτή μεταφράζεται σε όρους δημοσίου συμφέροντος.

Όμως δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ το εξής: ποιός είναι το εμπόδιο αυτή τη στιγμή για την Αθήνα;

Το Άστορ ή ο ΕΦΚΑ;

Μπάμπης Κονταράκης