Λίγο πριν τη μεγάλη απονομή των βραβείων Όσκαρ, το ΣΙΝΕΜΑ τα βάζει κάτω, και βγάζει νικητές, χαμένους, απωθημένα και μυστικά των υποψηφίων σε κάθε κατηγορία.
Η λάμψη των OSCAR έρχεται αποκλειστικά στην COSMOTE TV και ετοιμαζόμαστε να γιορτάσουμε τα 90ά τους γενέθλια με την Τελετή Απονομής σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA!
ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
Αν και η κατηγορία είναι σχετικά νεοσύστατη (από το 2001) η παράδοση που έχει δημιουργηθεί μέσα στα χρόνια θέλει το πιο πολύχρωμο Όσκαρ της βραδιάς να μονοπωλείται από την παντοκρατορία Ντίσνεϊ & Pixar. Και φέτος δεν θα υπάρχουν εκπλήξεις.
Ανάμεσα στο συμπαθητικό «Φερδινάνδο» της Fox και Blue Sky (εταιρείας πίσω από τα «Ice Age» και «Rio»), το ιδιαίτερο «The Breadwinner» που τοποθετείται στο Αφγανιστάν και αποτελεί παραγωγή των δημιουργών των «The Secret of Kells», «Song of the Sea» με τις ευλογίες της Αντζελίνα Τζολί, το εμπορικό μα άνισο «Αρχηγός από Kούνια» της Dreamworks και το εντυπωσιακό οπτικά «Ο Αγαπημένος σου Βίνσεντ», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία εξ ολοκλήρου ζωγραφισμένη στο χέρι με την τεχνική της ελαιογραφίας, την πεντάδα συμπληρώνει το «Coco». Η πολύχρωμη κατάδυση στη Χώρα των Νεκρών και στις παραδόσεις της μεξικάνικης κουλτούρας δια χειρός (και PC!) Pixar κέρδισε κοινό και κριτικούς στην Αμερική του Τραμπ, που μέχρι πρότινος ήθελε να υψώσει τείχη στα νότια σύνορα, και είναι το φαβορί. Το διασκεδαστικό, αναπόδραστα συγκινητικό «Coco» με τα βραβεία Annie (τα όσκαρ του animation) και τη Χρυσή Σφαίρα δεδομένα, θα δει τον τίτλο του στον φάκελο της Κυριακής. Και δίκαια. Π.Γ.
Θα νικήσει: Coco
Θα έπρεπε να νικήσει: Coco
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ
Θα έλεγε κανείς πως σε μια χρονιά που ένα φιλμ με background τον κόσμο της μόδας βρίσκεται μέσα στους υποψήφιους, μάλλον δεν χρειάζεται άλλη κουβέντα. Βέβαια αυτό υποβιβάζει την αριστουργηματική δουλειά και τις απολύτως ορατές κλωστές του Μαρκ Μπρίτζες στην «Αόρατη Κλωστή» του Πόλ Τόμας Άντερσον, που του χάρισαν για αρχή το αντίστοιχο BAFTA, με τον ίδιο να προβάρει το δικό του κοστούμι για το φετινό Όσκαρ.
Όπως συμβαίνει συχνά, και μάλλον άδικα, καμία ταινία που να διαδραματίζεται στο σήμερα δεν είναι υποψήφια, αν και τρεις από αυτές είναι σχετικά κοντινές και απέχουν λίγα χρόνια μεταξύ τους καθώς αναφέρονται στα μέσα του 20ου αιώνα – η προαναφερθείσα, μαζί με τη «Μορφή του Νερού» και την «Πιο Σκοτεινή Ώρα», την οποία ανέλαβε η Ζακλίν Ντουράν μαζί με την φαντασμαγορική «Πεντάμορφη και το Τέρας», αλλά οι 2 υποψηφιότητές της δύσκολα θα της δώσουν το βραβείο, ενώ η δουλειά της Κονσολάτα Μπόιλ στο «Βικτώρια και Αμπντούλ» συμπληρώνει την πεντάδα. Αν κινδυνεύει από κάποιον ο Μπρίτζες είναι από τον Λουίς Σεκέιρα της «Μορφής του Νερού» σε περίπτωση που η ταινία του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο αρχίζει να μαζεύει Όσκαρ για να καταλήξει σε έναν μεγάλο θρίαμβο. Τ.Μ.
Θα νικήσει: Αόρατη Κλωστή
Θα έπρεπε να νικήσει: Αόρατη Κλωστή
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Από τις πιο αμφίρροπες κατηγορίες φέτος με πλούσιο συναγωνισμό εξαιρετικών επιτευγμάτων που μπορεί να θαυμάσει κάποιος ανεξάρτητα από τη συνολική γνώμη που έχει για την ταινία. Τα τρία επίπεδα της «Δουνκέρκης», τα κέντρα αποφάσεων της «Πιο Σκοτεινής Ώρας», το δάσος και το παλάτι στην «Πεντάμορφη και το Τέρας» βρίσκονται δικαίως στην πεντάδα, αλλά η μεγάλη μάχη θα γίνει μάλλον ανάμεσα σε 2.
Ο καναδός Πολ Οστερμπέρι προσάρμοσε υπέροχα στις πράσινες στουντιακές οθόνες τον μαγικό ρεαλισμό που καθοδηγεί τη «Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και πιθανά να πάρει το Όσκαρ μαζί με τους ντεκορατέρ του Σέιν Βιο και Τζεφ Μέλβιν με τη λογική ότι η ταινία θα αποσπάσει αρκετά από αυτά την Κυριακή. Απέναντί τους όμως έχουν έναν ογκόλιθο, τον, σε στιγμές, αδιανόητα γοητευτικό κόσμο του «Blade Runner 2049» που έφτιαξαν οι Ντένις Γκάσνερ και Αλεσάντρα Κερζόλα και φωτογράφισε περίφημα ο Ρότζερ Ντίκινς. Αν η ταινία του Βιλνέβ συγκινούσε λίγο περισσότερο την Ακαδημία και στα μεγαλύτερα βραβεία, δεν θα υπήρχε θέμα νικητή εδώ, τώρα όμως βρίσκεται σε μειονεκτική θέση. T.M.
Θα νικήσει: Η Μορφή του Νερού
Θα έπρεπε να νικήσει: Blade Runner 2049