Ανασκόπηση 2022: Οι ταινίες της εβδομάδας - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
12:29
27/12

Ανασκόπηση 2022: Οι ταινίες της εβδομάδας

Για 'μας κάθε Πέμπτη σημαίνει καινούργιες ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες. Από τις 52 Πέμπτες της χρονιάς σας παρουσιάζουμε λοιπόν αυτές που ξεχώρισαν, συζητήσαμε, άρεσαν πολύ ή δίχασαν. Ιδού λοιπόν οι Ταινίες της Εβδομάδας για το 2022!

Ταινία της Εβδομάδας (06/01/22)
O Πολ Τόμας Άντερσον σερβίρει «Πίτσα Γλυκόριζα» και μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς
Από τον Λουκά Κατσίκα

Ηλιόλουστα seventies, ξένοιαστη Καλιφόρνια, πρώτοι έρωτες, το γλυκόπικρο πέρασμα στην ενηλικίωση και πίσω από την κάμερα ο συναρπαστικός σκηνοθέτης της «Αόρατης Κλωστής» και του «The Master», να παραδίδει την πιο κεφάτη και παιχνιδιάρικη ταινία του. Τι καλύτερο να ευχηθεί κανείς για κινηματογραφικό ποδαρικό στο 2022;

Ταινία της Εβδομάδας (13/01/22)
Στο «Τι Βλέπουμε Όταν Κοιτάμε τον Ουρανό;», έρωτας και σινεμά γίνονται ένα

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Μια περίεργη κατάρα καταδικάζει δύο κεραυνοβόλα ερωτευμένους να μη βρεθούν ποτέ, σ' ένα από τα πιο ασυνήθιστα κι εκλεκτικά σκηνοθετικά ντεμπούτα των τελευταίων ετών που προσμένει τους απανταχού ρομαντικούς να αφεθούν στην παραμυθένια δυναμική του.

Ταινία της Εβδομάδας (20/01/22)
Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο μας οδηγεί στο εφιαλτικό «Μονοπάτι» του Αμερικανικού Ονείρου

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Ταλαντούχος πνευματιστής τζογάρει τα πάντα για τη δόξα και το χρήμα καθηλώνοντας τα πλήθη με τις τάχα υπερφυσικές του ικανότητες στο «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» (Nightmare Alley), το ολοσκότεινο φιλμ του ντελ Τόρο που τιμά και με το παραπάνω τη νουάρ μυθολογία, με τη συνδρομή ενός σπουδαίου καστ (Μπράντλεϊ Κούπερ, Γουίλεμ Νταφό, Τόνι Κολέτ, Ρούνι Μάρα, Κέιτ Μπλάνσετ, Ντέιβιντ Στράδερν, Ρίτσαρντ Τζένκινς και Ρον Πέρλμαν).

Ταινία της Εβδομάδας (27/01/22)
Πώς η απληστία διαφθείρει την πολιτική εξουσία και το ντεμπούτο-όνειρο του «Azor»

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Στο Μπουένος Άιρες του 1980, καταφθάνει ένας Ελβετός ιδιωτικός τραπεζίτης, για να αντικαταστήσει τον μυστηριωδώς εξαφανισθέντα προκάτοχο - και συνέταιρό του. Υποδειγματικό θρίλερ διαλόγων, σουαρέ κι εν γένει δραστηριοτήτων της ανέγγιχτα (;) υψηλής τάξης, που μας γνωρίζει έναν δημιουργό για τον οποίον, αν όλα πάνε κατ' ευχή, έχουμε να περιμένουμε πολλά.

Ταινία της Εβδομάδας (03/02/22)
Η ανίκητη ροπή προς την ελευθερία στην βραβευμένη «Μεγάλη Απόδραση» του Σεμπάστιαν Μάιζε

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Στην μεταπολεμική Γερμανία του 1945, ένας νεαρός άνδρας παύει να είναι νεαρός μπαινοβγαίνοντας στις γερμανικές φυλακές μέχρι το 1969, εξαιτίας της διαβόητης Παραγράφου 175 που έχριζε την ομοφυλοφιλία έγκλημα. Πλήρης κεντρική ερμηνεία, συγκινητικό δράμα, βραβεία σε σειρά διεθνών φεστιβάλ και βραβείο Κοινού και Π.Ε.Κ.Κ. στις περσινές Νύχτες Πρεμιέρας.

Ταινία της Εβδομάδας (10/02/22)
Οι «Τελευταίοι και Πρώτοι Άνθρωποι», ο Γιόχαν Γιόχανσον και ένα άλλο σινεμά

Από τον Πάνο Γκένα

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του εκλιπόντος συνθέτη Γιόχαν Γιόχανσον είναι μία ενορατική αλληγορία για το μέλλον της ανθρωπότητας, που βιώνεται αποκλειστικά στην μεγάλη οθόνη.

Ταινία της Εβδομάδας (17/02/22)
Ο «Φύλακας Αδερφός» είναι ένας τραχύς ύμνος στο κουράγιο και στην φιλία

Από τον Πάνο Γκένα

Μία συγκινητική ιστορία για τους δεσμούς αφοσίωσης που αψηφούν τα κοινωνικά δεσμά με μία θαυμάσια ερμηνεία από τον μικρό πρωταγωνιστή, Σαμέτ Γιλντίζ. Βραβείο Fipresci στο 71ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.

Ταινία της Εβδομάδας (24/02/22)
Η «Σελήνη, 66 Ερωτήσεις» δεν εγκαταλείπει ποτέ το βαρυτικό πεδίο της αγάπης
Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Με ένα επιτυχημένο σκηνοθετικό ντεμπούτο στις μεγάλου μήκους ταινίες που έλαμψε αρχικά στο περσινό Φεστιβάλ Βερολίνου, η πολυβραβευμένη στις Νύχτες Πρεμιέρας, Ζακλίν Λέντζου, επιβεβαιώνει ότι είναι μία από τις πιο ανήσυχες και ελπιδοφόρες φωνές στο ελληνικό σινεμά του καιρού μας.

Ταινία της Εβδομάδας (3/3/322)
To «The Batman» είναι ένα χορταστικό κινηματογραφικό graphic novel

Από τον Γιάννη Βασιλείο

Ο Μπάτμαν του Ματ Ριβς δεν φτάνει τα δημιουργικά ύψη του Μπάρτον και του Νόλαν μεν, αλλά αν ο Τζεφ Λεμπ, ο Φράνκ Μίλερ και ο Γκραντ Μόρισον παρακολουθούσαν από κάποια γωνιά, είναι σίγουρο ότι θα χειροκροτούσαν.

Ταινία της Εβδομάδας (10/10/22)
Το «Πάντα στο Κόκκινο» μας υπενθυμίζει γιατί είναι ωραίο να πηγαίνεις σινεμά

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Αντιμετωπίζοντας ισότιμα τον ενήλικο και τον ανήλικο θεατή, το «Πάντα στο Κόκκινο» έρχεται για να μας υπενθυμίσει γιατί η Pixar είναι ο σπουδαιότερος κινηματογραφικός παιδαγωγός των καιρών μας.

Ταινία της Εβδομάδας (17/03/22)
Η ελπίδα της μάθησης και ο αγώνας της διδασκαλίας στον «Κύριο Μπάχμαν και την Τάξη του»

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Ντοκιμαντέρ αξιώσεων και υψηλής κινηματογραφικής κληρονομιάς, που περισσότερο και από το να προβαλλόταν σε όλα τα σχολεία, θα έπρεπε να το παρακολουθήσουν και όλοι οι δάσκαλοι.

Ταινία της Εβδομάδας (24/03/22)
«Η Βασίλισσα της Κυψέλης» είναι ένας αναπολογητικός ύμνος στη χειραφέτηση

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μπλέρτα Μπασόλι από το Κόσοβο που σάρωσε όλα τα μεγάλα βραβεία στο περσινό Σάντανς, αποτυπώνει όλες τις αποχρώσεις μιας αληθινής ιστορίας γυναικείας χειραφέτησης από την πατρίδα της, η οποία άνθισε πάνω στις στάχτες μιας τραγωδίας και κόντρα στην οπισθοδρομική ανδροκρατούμενη νοοτροπία.

Ταινία της Εβδομάδας (31/03/22)
Ο «Πατέρας» είναι μια συγκινητική οδύσσεια σε μια σύγχρονη καφκική Σερβία

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Το οδοιπορικό ενός άπορου πατέρα στην σύγχρονη Σερβία για να κερδίσει ξανά την κηδεμονία των παιδιών του στη μορφή ενός δραματικού road movie, που επικαλείται βασικά στοιχεία βαλκανικού νεορεαλισμού, αλλά και μια μονοδιάστατη συγκίνηση που αποκαλύπτει την δραματική του αδυναμία.

Ταινία της Εβδομάδας (07/04/22)
To «16 Φορές Άνοιξη» είναι ένα ολόφρεσκο ντεμπούτο από την Σουζάν Λιντόν

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Με πυξίδα τη βιωματική ματιά της δικής της εφηβείας, η πρωτοεμφανιζόμενη Σουζάν Λιντόν υπογράφει και πρωταγωνιστεί πλάι στον Αρνό Βαλουά («120 BPM») σε μια ιστορία ενηλικίωσης με θέμα τον έρωτα μιας 16χρονης και ενός 35άρη. Από τα πλέον αξιοπρόσεκτα ντεμπούτα του 2020, που επιλέχθηκε από τα Φεστιβάλ Καννών, Τορόντο και Σαν Σεμπαστιάν και αγκαλιάστηκε από το κοινό των Νυχτών Πρεμιέρας.

Ταινία της Εβδομάδας (14/04/22)
Τα «Μυστικά του Ντάμπλντορ» αναβαθμίζουν μαγικά τα «Φανταστικά Ζώα»

Από τον Πάνο Γκένα

Η μαγική βαλίτσα των «Φανταστικών Ζώων» ανοίγει ξανά, καλωσορίζει τον Μαντς Μίκελσεν και αναβαθμίζει το franchise με μία ενήλικη, πολιτικά επίκαιρη ματιά.

Ταινία της Εβδομάδας (21/04/22)
Αιματηρό art house και σαιξπηρικοί Βίκινγκς βασιλεύουν στον «Άνθρωπο απ’ το Βορρά»

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Στην Ισλανδία του 10ου αιώνα, νεαρός πρίγκιπας ζητά εκδίκηση για τον φόνο του βασιλιά πατέρα του, και το νέο, χορταστικά αιματηρό δημιούργημα του Ρόμπερτ Έγκερς («The Witch», «Ο Φάρος») ανασταίνει τη Βίκινγκ πραγματικότητα με σαιξπηρικές επιρροές και ένα βαρβάτο καστ (Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Νικόλ Κίντμαν, Ίθαν Χοκ, Άνια Τέιλορ-Τζόι, Γουίλεμ Νταφό, Μπιορκ).

Ταινία της Εβδομάδας (05/05/22)
Το «Dr Strange in the Multiverse of Madness» έχει αρκετά ευρήματα για άλλες 15 ταινίες της Marvel

Aπό τον Γιάννη Βασιλείου

Αν δεν έπρεπε να υπηρετήσει τις «πολυσυμπαντικές» ανάγκες της Marvel, όπως τις εννοεί η τελευταία, και να ευθυγραμμιστεί με τις συντρέχουσες ταινίες και σειρές της εταιρείας, το «Doctor Strange in the Multiverse of Madness» θα ήταν μία από τις καλύτερες ταινίες του είδους. Και πάλι, όμως, μακάρι οι επόμενες προσθήκες στο MCU να έχουν έστω και το  το ¼ της έμπνευσής του.

Ταινία της Εβδομάδας (12/05/22)
«Το Κορίτσι με το Βραχιόλι» και η σημασία του τεκμηρίου της αθωότητας σήμερα

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Ριμέικ αξιώσεων μιας μέτριας αργεντίνικης ταινίας του 2018, που πραγματεύεται μια άλλου τύπου μοντέρνα επιδημία, αυτήν γύρω από τις πολυσυζητημένες έννοιες της ηθικής και της δικαιοσύνης.

Ταινία της Εβδομάδας #1 (19/05/22)
Τα «Μαγνητικά Πεδία» του Γιώργου Γούση είναι η «παρέα» που έχεις ανάγκη

Από τον Πάνο Γκένα

Το πολυβραβευμένο κινηματογραφικό ντεμπούτο του Γιώργου Γούση, είναι ένα τρυφερό, αστείο και συγκινητικό road movie με συνεπιβάτες δυο χαρισματικούς πρωταγωνιστές (Έλενα Τοπαλίδου, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος) και προορισμό την καρδιά σας.

Ταινία της Εβδομάδας #2 (19/05/22)
Η ανεπιτήδευτη ομορφιά και η υποβόσκουσα αγριότητα στη «Νύχτα της Φωτιάς»

Από τον Θοδωρή Καραμανώλη

\Βραβευμένη με τη Χρυσή Αθηνά του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και το Βραβείο της Επιτροπής του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα» στις Κάννες, η «Νύχτα της Φωτιάς» αποτελεί μια τρυφερή ματιά σε έναν πολύ σκληρό κόσμο.

Ταινία της Εβδομάδας (26/05/22)
Απογειωθήκαμε στους αιθέρες με το «Τop Gun: Maverick»

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Αναλογική και ευκρινής δράση σε ένα υπερθέαμα που σε γραπώνει από τον γιακά, κάνει τις παλάμες σου να ιδρώσουν και είναι φτιαγμένο για να βιωθεί στη μεγαλύτερη δυνατή οθόνη.

Ταινία της Εβδομάδας (02/06/22)
Το «Γεγονός» καταγράφει το θρίλερ της γυναικείας αυτοδιάθεσης

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Χρυσός Λέων στο περασμένο φεστιβάλ Βενετίας για μια νταρντενικής αισθητικής προσομοίωση του αγώνα μιας νεαρής γυναίκας για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση του σώματός της. 

Ταινία της Εβδομάδας (09/06/22)
Αμαρτία, ενοχή και κάθαρση στον «Μετρητή Καρτών», την ίσως πληρέστερη στιγμή του Πολ Σρέιντερ

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Ένας χαρτοπαίκτης με αμαρτωλό παρελθόν αναλαμβάνει υπό την σκέπη του έναν νεαρό, ο οποίος αναζητά να εκδικηθεί αυτόν που ευθύνεται για τον θάνατο του πατέρα του. Αν διανοείται κανείς ότι «Ο Ταξιτζής» θα μπορούσε να έχει κινηματογραφική συνέχεια, ο Πολ Σρέιντερ θα ήταν ο μόνος που θα νομιμοποιούνταν να την φτιάξει. Στοίχημα κερδισμένο.

Ταινία της Εβδομάδας (16/06/22)
Η Έμα Τόμσον και το χαμένο δισκοπότηρο του γυναικείου οργασμού στο «Καλή Τύχη Λίο Γκράντε»

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Η σπουδαία Βρετανή ηθοποιός στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της, υποδύεται μια χήρα η οποία ζητά τη βοήθεια ενός νεαρού σεξεργάτη για να φτάσει στον πρώτο της οργασμό.

Ταινία της Εβδομάδας (23/06/22)
Στον αστραφτερό και πυρετικό «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός

Από τον Λουκά Κατσίκα

Μια δεκαετία κοντεύει να περάσει από τον «Υπέροχο Γκάτσμπι» και είκοσι χρόνια από το «Moulin Rouge», όμως ο ανυποχώρητα μαξιμαλιστής δημιουργός τους εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το σινεμά ως ένα γλέντι, μετατρέποντας τώρα σε ξέφρενη φιέστα μια εκκωφαντική βιογραφία του Έλβις Πρίσλεϊ.

Ταινία της Εβδομάδας (30/06/22)
Ρόλοι, πόθοι, ήττες και συμφιλίωση στην «Χαμένη Κόρη» της Μάγκι Τζίλενχαλ

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Λεπτομερώς επιμελημένο ντεμπούτο της Μάγκι Τζίλενχαλ, βασισμένο στο βιβλίο της Έλενα Φεράντε, οπωσδήποτε για απαιτητικό κοινό, όχι όμως και ελεύθερο προβλημάτων που απορρέουν των μεγάλων φιλοδοξιών.

Ταινία της Εβδομάδας (07/07/22)
Είδαμε το αυτοπαρωδικής διάθεσης «Τhor:Love and Thunder» και περάσαμε καλά
Aπό τον Γιάννη Βασιλείου

Το «Τhor:Love and Thunder» κινείται κάπου ανάμεσα στον «Φλας Γκόρντον», τους «Απίθανους Ληστές και τα Κουλουβάχατα της Ιστορίας», το «Krull» και το «Clash of the Titans» και ψυχαγωγεί ανώδυνα, δίχως, βέβαια, να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα που μας έχει προσφέρει το κορεσμένο είδος της υπερηρωικής περιπέτειας.

Ταινία της Εβδομάδας (14/.07/22)
Ο «Χειρότερος Άνθρωπος στον Κόσμο» του Γιοακίμ Τρίερ είναι μία από τις ταινίες της χρονιάς

Από τον Θοδωρή Καραμανώλη

Ανακαλύπτοντας επιτέλους τη χρυσή τομή στις γνώμες κοινού και κριτικής κι ισορροπώντας πάνω της με χαρακτηριστική ευκολία, «Ο Χειρότερος Άνθρωπος στον Κόσμο» δικαιούται να συγκαταλέγεται στις ταινίες της χρονιάς. Οι δύο υποψηφιότητες για Oscar και το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στις Κάννες για την Ρενάτε Ρέινσβε, ξεχωρίζουν στη μέχρι τώρα πορεία του (που τον έφερε και από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας). Ακόμη πιο πολύ όμως μετράει η αυτόματη ανάδειξη του στα μοντέρνα κλασικά του ευρωπαϊκού σινεμά.

Ταινία της Εβδομάδας (21/07/22)
Αισθητισμός και διαλεκτικότητα ή πώς το «Spencer» ορίζει το χρειαζούμενο biopic

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Τα Χριστούγεννα του 1991 ο βρετανικός θρόνος γιορτάζει εθιμοτυπικά στο Κτήμα του Σάντρινγκχαμ και η Πριγκίπισσα Νταϊάνα έρχεται αντιμέτωπη με το Παλάτι, τον υπό κατάρρευση γάμο και την ψυχική της αστάθεια. Ανάμεσα στην μυθοπλασία και την πληροφορημένη βιο-ιστορική εικασία, ένα biopic «αλα Πάμπλο Λαραΐν», με μια μεταμορφωμένη Κρίστεν Στιούαρτ στον ρόλο της Νταϊάνα Σπένσερ.

Ταινία της Εβδομάδας (28/07/22)
Υπόγειες εντάσεις, ανεκπλήρωτες επιθυμίες και γονική καταπίεση στα ηλιόλουστα τοπία του «Τελευταίου Καλοκαιριού»

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Μετά το «Γεγονός» της Οντρέ Ντιγουάν, ακόμα μια ταινία πάνω στη γυναικεία αυτοδιάθεση που, παρά τις καταβολές της,σπάει τα δεσμά της φεστιβαλικής δημιουργίας κι απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό.

Ταινία της Εβδομάδας (25/08/22)
O Tζόρνταν Πιλ μας δίνει μια γερή δόση παλιομοδίτικου σασπένς με το «Ούτε Καν»

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Το δεύτερο τη τάξει κινηματογραφικό (υπερ)θέαμα του φετινού καλοκαιριού - το πρώτο ήταν το «Top Gun:Maverick» είναι μια ταινία που έχει μερικά πράγματα να πει για το ίδιο το θέαμα και τη σχέση μας μαζί του, ενώ σε ένα πρώτο επίπεδο λειτουργεί αποτελεσματικότατα σαν ψυχαγωγικό roller coaster αγωνίας και τρόμου, στην παράδοση σχετικών σπιλμπεργκικών καταθέσεων.

Ταινία της Εβδομάδας (01/09/22)
Το «Ένας Ήρωας» είναι ένα πανίσχυρο δράμα με την ένταση και το σασπένς γνήσιου θρίλερ

Από τον Λουκά Κατσίκα

Μεγάλο Βραβείο στο περσινό Φεστιβάλ Καννών και επίσημη έναρξη του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας τον περασμένο Σεπτέμβρη για την καλοδεχούμενη γεωγραφική επανατοποθέτηση του Ιρανού σκηνοθέτη στο σινεμά της πατρίδας του με ένα δυνατό δράμα.

Ταινία της Εβδομάδας (08/09/22)
Στα «Εγκλήματα του Μέλλοντος» ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ βρίσκει σε ελληνικό έδαφος τον παλιό, καλό εαυτό του

Από τον Λουκά Κατσίκα

Μετά από εφτά χρόνια απουσίας, ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς του παγκόσμιου σινεμά επιστρέφει με μια ταινία που αποτελεί ελληνική συμπαραγωγή, γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Αθήνα και επανασυνδέει τον βετεράνο Καναδό σκηνοθέτη με την προβληματική των καλύτερων ταινιών του.

Ταινία της Εβδομάδας (15/09/22)
Ο Έστλουντ στήνει το ναυάγιο του δυτικού πολιτισμού στο σπαρταριστό «Τρίγωνο της Θλίψης»

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Ο Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ Καννών, ο δεύτερος σε μια πενταετία για τον μοναδικό Σουηδό με την προβοκατόρικη κοινωνιολογική ματιά, είναι μια σάτιρα απανωτών ευτράπελων με ξεγυρισμένες δόσεις ανίερου χιούμορ, για ένα ζευγάρι ινφλουένσερ που μαζί με ένα τσούρμο δισεκατομμυριούχων ναυαγούν σε ερημονήσι.

Ταινία της Εβδομάδας (29/09/22)
Στο ανέλπιστα καλό «Χαμογέλα» ο τρόμος πηγάζει από τον «δαίμονα» της υποχρεωτικής θετικότητας και ευθυμίας

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Το έτσι κι αλλιώς αγριευτικό concept στέκεται αφορμή για μια σειρά από φοβερά εκτελεσμένα jump scares που θα κάνουν τη γαλαρία των multiplex να τσιρίζει, η υψηλή βιρτουοζιτέ και τα καλοχωνεμένα δάνεια θα ικανοποιήσουν τους πιο μυημένους φαν του είδους και, για όσους ενδιαφέρονται, υπάρχει και ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης που ανεβάζει την ταινία σε ψηλότερο σκαλί από τον μέσο εκπρόσωπο mainstream τρόμου. Πραγματικά, μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.

Ταινία της Εβδομάδας (06/10/22)
Ο καθρέφτης της δύσβατης εποχής μας «Στην Αυλή του Σχολείου»

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Σχεδόν υποδειγματικό δράμα-ψυχογράφημα της παιδικής εμπειρίας στο σχολείο, μέσα από την ιστορία δύο μικρών αδελφών, της Νορά και του Αμπέλ. Πολυβραβευμένο ντεμπούτο της Λορά Γουαντέλ για την υποβολή του Βελγίου στα περσινά Όσκαρ.

Ταινία της Εβδομάδας (13/10/22)
Tο «Drive my Car» του Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι είναι μια από τις καλύτερες δημιουργίες των τελευταίων ετών

Από τον Λουκά Κατσίκα

Υποψήφιο για 4 Όσκαρ, και νικητής του χρυσού αγαλματιδίου για Καλύτερη Διεθνή Ταινία, κάτοχος βραβείου σεναρίου στις περσινές Κάννες, αυτό το θαυμάσιο φιλμ αποτελεί το αποφασιστικό πέρασμα στην ευρύτερη αναγνώριση για έναν από τους ταχύτερα ανερχόμενους και πιο ενδιαφέροντες δημιουργούς στο σινεμά ετούτη τη στιγμή. 

Ταινία της Εβδομάδας (20/10/22)
Στην «Απόφαση Φυγής» ο Παρκ Τσαν-Γουκ συναντά τον Χίτσκοκ, τον Σερκ και το νεο-νουάρ

Από τον Θοδωρή Καραμανώλη

Η ταινία που άνοιξε τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας και απέφερε στο δημιουργό της, έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους Κορεάτες auteur, το Βραβείο Σκηνοθεσίας των Καννών, είναι ένα γοητευτικό αλλά συνάμα υπέρκορο διάλυμα νουάρ, ρομάντζου και μελοδράματος.

Ταινία της Εβδομάδας (27/10/22)
Άσμα ηρωικό και εύθυμο για τη γενιά των 35αρηδων στο «Εκεί που Ζούμε»

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Το αγαπητικό πορτρέτο μιας γενιάς που ζει για να δουλεύει, στο όνομα των «καλύτερων ημερών» που κάποτε της υποσχέθηκαν, σε μια γλυκόπικρη κινηματογραφική διαδρομή σπαρταριστών στιγμιοτύπων και συγκινητικών στάσεων. Το «Εκεί που Ζούμε» ειναι αυτή η καλοστημένη αφηγηματική ταινία με αρχή, μέση και τέλος, που τόσο πολύ λείπει από την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγη.

Ταινία της Εβδομάδας (03/11/22)
Η σπουδαία «Φυγή» είναι το φιλμ για το προσφυγικό που πρέπει όλοι να δουν

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Πρώτη ταινία στην ιστορία των Όσκαρ που ήταν υποψήφια στις κατηγορίες Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας και Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, η «Φυγή» είναι ένα εξαίσιο animation ντοκιμαντέρ το οποίο επαναφέρει το προσφυγικό ζήτημα στις αντικειμενικές και προσωποπαγείς διαστάσεις του, μέσα από την δραματική πορεία ενός Αφγανού προσφυγόπουλου.

Ταινία της Εβδομάδας (10/11/22)
Η Πενέλοπε Κρουζ σκορπίζει «Απέραντη Αγάπη» στο φαντασμαγορικό δράμα του Εμανουέλε Κριαλέζε

Από τον Λουκά Κατσίκα

Έχοντας διεκδικήσει το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας και εισπράξει θερμότατα σχόλια από το κοινό των 28ων Νυχτών Πρεμιέρας στις οποίες προβλήθηκε πρόσφατα, το ολοκαίνουργιο φιλμ ενός από τους καλύτερους σκηνοθέτες του σύγχρονου ιταλικού σινεμά είναι ένα εγκάρδιο και λυτρωτικά αυτοβιογραφικό δράμα.

Ταινία της Εβδομάδας (17/11/22)
Στον «Κορσέ», η Βίκι Κριπς ηγεμονεύει μια μοντέρνα, φεμινιστική βιογράφηση της Πριγκίπισσας Σίσσι

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Σύγχρονη ανάγνωση μέρους της βιογραφίας της Αυτοκράτειρας Ελισάβετ της Αυστρίας, γνωστής και ως «Σίσσι». Φεμινιστικό πρίσμα-σφήνα στο σινεμά του Λάνθιμου και του Λαραΐν και κυριαρχική εμφάνιση της Βίκι Κριπς στο κεντρικό ρόλο.

Ταινία της Εβδομάδας (24/11/22)
Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ ξανασυναντά την παιδική ηλικία (και τους χαμένους γονείς) του στο γλυκύτατο «The Fabelmans»

Από τον Λουκά Κατσίκα

Πραγματικά σπουδαία ταινία από τον Σπίλμπεργκ ύστερα από πάρα πολύ καιρό; Όχι ακριβώς. Όμως η αυτοβιογραφική καινούργια δημιουργία την οποία ο σκηνοθέτης από καιρό προετοίμαζε στο μυαλό του αφηγείται με απρόσμενη συναισθηματική εγκράτεια μια συγκινησιακά φορτισμένη ιστορία που δεν είναι άλλη από τη δική του.

Ταινία της Εβδομάδας (01/12/22)
Η κινηματογραφική κλάση του γαλλικού αστυνομικού φιλμ ανανεώνεται στη «Νύχτα της 12ης»

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Σε μια μικρή κωμόπολη της νοτιοανατολικής Γαλλίας, μια νεαρή κοπέλα δολοφονείται με βάρβαρο τρόπο. Το αστυνομικό τμήμα της Γκρενόμπλ και ο νέος της επιθεωρητής αναλαμβάνουν την υπόθεση. Ο Ντομινίκ Μολ, τρία χρόνια μετά το στέρεο «Μόνο Αυτοί Είδαν τον Δολοφόνο», επιχειρεί εκ νέου στο εγκληματολογικό θρίλερ προεκτάσεων και τα καταφέρνει ξανά. Πανελλήνια πρώτη προβολή στο 28ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

Ταινία της Εβδομάδας (08/12/22)
Το «R.M.N.» είναι η πιο παράδοξη και μαζί μετέωρη ταινία του Κριστιάν Μουντζίου μέχρι σήμερα

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Ο πολυβραβευμένος Ρουμάνος δημιουργός, κάτοχος Χρυσού Φοίνικα με το «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Ημέρες», επιστρέφει με μια οικουμενική ιστορία για τον ρατσισμό και το φόβο του άλλου.

Ταινία της Εβδομάδας (15/12/22)
Χορεύοντας με τις sci-fi συναγρίδες στο «Avatar: The Way of Water»

Από τον Θοδωρή Καραμανώλη

Οι «Άνθρωποι του Ουρανού» ξαναγυρνούν στην Πανδώρα και ο Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στο στοιχείο του με την πρώτη από τις τέσσερις (!) συνέχειες του ψηφιακού εξωγήινου έπους του.

Ταινία της Εβδομάδας (22/12/22)
Το υπέροχο «Aftersun» είναι ο καλύτερος κινηματογραφικός αποχαιρετισμός στο 2022

Από τον Λουκά Κατσίκα

Ο ταλαντούχος Πολ Μέσκαλ του τηλεοπτικού «Normal People» και η (πολλά υποσχόμενη) πρωτοεμφανιζόμενη Φράνκι Κόριο υποδύονται θεσπέσια τον πατέρα και την κόρη στο αυτοβιογραφικό φιλμ της Σάρλοτ Γουέλς που διεκδίκησε τη Χρυσή Αθηνά στο 28ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας. Ένα από τα ωραιότερα ντεμπούτα των τελευταίων ετών στο σινεμά, μια κατάθεση μεγάλης συναισθηματικής αξίας και ενδεχομένως η καλύτερη ταινία της χρονιάς.