Όλα ανοιχτά: Σαν Φρανσίσκο και Τορόντο επέλεξαν «The Master» - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
11:41
17/12

Όλα ανοιχτά: Σαν Φρανσίσκο και Τορόντο επέλεξαν «The Master»

Όλα ανοιχτά παραμένουν στην κούρσα των βραβείων κι εκεί που είχαμε αρχίσει να αποδεχόμαστε ότι το "The Master" δεν ήταν η οσκαρική ταινία που περιμέναμε, το εξαιρετικό φιλμ του Πολ Τόμας Άνερσον περνά στην αντεπίθεση στις τελευταίες απονομές των Ενώσεων Κριτικών.

Από την Ανθή Νταουσάνη

Όλα ανοιχτά παραμένουν στην κούρσα των βραβείων κι εκεί που είχαμε αρχίσει να αποδεχόμαστε ότι το "The Master" δεν ήταν η οσκαρική ταινία που περιμέναμε, το εξαιρετικό φιλμ του Πολ Τόμας Άνερσον περνά στην αντεπίθεση στις τελευταίες απονομές των Ενώσεων Κριτικών.

Η Ένωση Κριτικών του Σαν Φρανσίσκο έδωσε τα δικά της βραβεία στους καλύτερους της χρονιάς προκρίνοντας το «The Master» ως καλύτερη ταινία, αλλά την Κάθριν Μπίγκελοου ως καλύτερη σκηνοθέτη για το «Zero Dark Thirty». Μικρές ανατροπές επεφύλασσαν και τα βραβεία ερμηνειών. Εμανιουέλ Ριβά και Χοακίν Φίνιξ αναδείχτηκαν σε πρώτο γυναικείο και πρώτο ανδρικό ρόλο αντίστοιχα, ενώ Τόμι Λι Τζόουνς και Έλεν Χαντ βραβεύτηκαν για τις ερμηνείες τους στους β’ ρόλους («Λίνκολν» και «The Sessions»).

Σε μια ακόμα ακόμα απονομή το "The Master" αναδείχτηκε ως καλύτερη ταινία από τους κριτικούς του Τορόντο, μαζί και με το σκηνοθέτη Πολ Τόμας Άντερσον, αλλά και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν να βραβεύονται αντίστοιχα για τη σκηνοθεσία/σενάριο και το β' ανδρικό ρόλο. Ευχάριστες εκπλήξεις και οι επιλογές των Καναδών στους πρώτους ρόλους με τον Ντενί Λαβάν του "Holy Motors" και τη Ρέιτσελ Βάις του "Βαθύ Μπλε του Έρωτα". Από πλευράς απουσιών η πιο ηχηρή είναι φυσικά το "Zero Dark Thirty", ενώ η "Αγάπη" του Χάνεκε περιορίστηκε στο βραβείο της καλύτερης ξενόγλωσσης. Όσο για το άγνωστο όνομα Πάνος Κοσμάτος, που μοιράζεται με τον Μπεν Ζάιτλιν το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, πρόκειται για το γιο του Τζορτζ Κοσμάτος, του ελληνοϊταλού που σκηνοθετούσε τη δεκαετία του '80 τον Σταλόνε στο "Ράμπο 2".

Αυτή η επικράτηση του «The Master» είναι άλλη μια απόδειξη τού ότι η ταινία του Πολ Τόμας Άντερσον φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα στους κύκλους των κριτικών απ' ό,τι στις υπόλοιπες ενώσεις της βιομηχανίας, αφού πέρα από την ανάδειξή της ως καλύτερης του 2012 από την εφημερίδα Guardian, η ταινία απέσπασε συνολικά 10 υποψηφιότητες (το μεγαλύτερο αριθμό από κάθε άλλο τίτλο) για τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών του Σικάγο, ανάμεσα στις οποίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και ερμηνείας για τους δύο εξαιρετικούς πρωταγωνιστές του.

Δείτε τη λίστα του Σαν Φρανσίσκο – άλλο ένα εργαλείο στα στατιστικά της προ-οσκαρικής περιόδου.

Καλύτερη Ταινία: «The Master»

Σκηνοθεσία: Κάθριν Μπίγκελοου («Zero Dark Thirty»)

Α Ανδρικός Ρόλος: Χοακίν Φίνιξ («The Master»)

Α Γυναικείος Ρόλος: Εμανιουέλ Ριβά («Αγάπη»)

Β Ανδρικός Ρόλος: Τόμι Λι Τζόουνς («Lincoln»)

Β Γυναικείος Ρόλος: Ελεν Χαντ («The Sessions»)

Πρωτότυπο Σενάριο: «Zero Dark Thirty»

Διασκευασμένο Σενάριο: «Lincoln»  

Φωτογραφία: «Η Ζωή του Πι»

Μοντάζ: «Argo»

Σκηνογραφία: «Moonrise Kingdom»

Animation: «ParaNorman»

Ντοκιμαντέρ: «The Waiting Room»

 

Tα βραβεία της Ένωσης Κριτικών του Τορόντο

Καλύτερη Ταινία: «The Master»

Σκηνοθεσία: Πολ Τόμας Άντερσον («The Master»)

Σενάριο: Πολ Τόμας Άντερσον («The Master»)

Α Γυναικείος Ρόλος: Ρέιτσελ Βάις («To Βαθύ Μπλε του Έρωτα»)

Α Ανδρικός Ρόλος: Ντενί Λαβάν («Holy Motors»)

Β Ανδρικός Ρόλος: Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν («The Master»)

Β Γυναικείος Ρόλος: Τζίνα Γκέρσον («Killer Joe»)

Ντοκιμαντέρ: «Stories We Tell»

Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης: Μπεν Ζάιτλιν («Τα Μυθικά Πλάσματα του Νότου»), Πανος Κοσμάτος («Beyond the Black Rainbow»)

Animation: «ParaNorman»

Ξενόγλωσση Ταινία: «Αγάπη»

Υποψήφιοι για την καλύτερη καναδική ταινία της χρονιάς: «Bestiaire», «Goon» και «Stories We Tell»