Αλλαγές στα Όσκαρ: Δεκτές οι online πρεμιέρες ταινιών, συγχώνευση στην κατηγορία Ήχου - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
15:54
29/4

Αλλαγές στα Όσκαρ: Δεκτές οι online πρεμιέρες ταινιών, συγχώνευση στην κατηγορία Ήχου

Έκτακτοι καιροί, έκτακτα μέτρα. Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοινώνει αλλαγές στα Όσκαρ 2021.

Από τον Πάνο Γκένα

Δέκα μήνες πριν την 93η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ (η ημερομηνία που έχει ανακοινωθεί είναι η 28η Φεβρουαρίου 2021), η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου προχωρά σε αλλαγές και σε νέους κανόνες επιλεξιμότητας των ταινιών, πρωτοβουλία που συνάδει με την πρωτοφανή κινηματογραφική σεζόν που διανύουμε στην σκιά του κορονοϊού.

Η πρώτη μεγάλη αλλαγή αφορά αυστηρά την χρονική περίοδο που παραμένουν κλειστές οι αίθουσες και δίνει το δικαίωμα σε ταινίες που έκαναν αναπόφευκτα online πρεμιέρα σε streaming πλατφόρμα (ενώ είχαν ημερομηνία εξόδου σε κινηματογραφική αίθουσα) να είναι επιλέξιμες για Όσκαρ. Οι ταινίες αυτές θα πρέπει παράλληλα να είναι διαθέσιμες στην ειδική streaming πλατφόρμα που εξυπηρετεί αποκλειστικά τα μέλη της Ακαδημίας μέσα σε 60 μέρες από την δημόσια προβολή τους.

Όταν οι κινηματογράφοι της Αμερικής (ή μήπως ειδικά του Λος Άντζελες; χρειάζεται να διευκρινιστεί) ανοίξουν πάλι, η Ακαδημία είναι πιθανό να επιστρέψει στους πρότερους κανόνες επιλεξιμότητας. Αν οι μεγάλες αγορές (Νέα Υόρκη, Σικάγο, Ατλάντα, Σαν Φρανσίσκο κ.α.) παραμένουν με κλειστό κύκλωμα αιθουσών, ίσως παραταθεί ο νέος κανόνας για όσο χρειαστεί.

«Η Ακαδημία πιστεύει ακράδαντα ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να βιώσεις την μαγεία των ταινιών από το να τις παρακολουθήσεις σε μία αίθουσα», δήλωσε ο Πρόεδρος της Ακαδημίας Ντέιβιντ Ρούμπιν και η Διευθύνουσα Σύμβουλος Ντον Χάντσον. «Η δέσμευσή μας σ' αυτό είναι αμετάβλητη και ακλόνητη. Ωστόσο, η ιστορικά τραγική πανδημία του COVID-19 απαιτεί αυτήν την προσωρινή εξαίρεση στους κανόνες επιλεξιμότητας των βραβείων μας. Η Ακαδημία υποστηρίζει τα μέλη και τους συναδέλφους σε αυτήν την περίοδο αβεβαιότητας. Αναγνωρίζουμε την σημασία της πρόσβασης στην δουλειά τους και την γιορτάζουμε, ειδικά τώρα, που το κοινό εκτιμά τις ταινίες περισσότερο από ποτέ».

Μία δεύτερη αλλαγή αφορά την συγχώνευση του Όσκαρ Ήχου (Sound Mixing) και Όσκαρ Μοντάζ Ηχητικών Εφέ (Sound Editing) σε μία κατηγορία. Η απόφαση προέκυψε μετά από από πρόταση του κλάδου των Ηχοληπτών - μελών της Ακαδημίας, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία δέκα χρόνια τα δυο βραβεία είχαν δοθεί στην ίδια ταινία έξι φορές.

Η τρίτη αλλαγή έρχεται λίγους μήνες μετά την ιστορική πρωτιά των «Παράσιτων» του Μπονγκ Τζουν-χο στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας. Η Ακαδημία αποφάσισε να προσκαλέσει το σύνολο των μελών της για την επιλογή των φιναλίστ του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας, αντί της μικρότερης επιτροπής που ίσχυε μέχρι τώρα. Δικαίωμα συμμετοχής στην ψηφοφορία θα έχουν τα μέλη που θα παρακολουθήσουν τις προβολές των ξενόγλωσσων ταινιών στα γραφεία της Ακαδημίας στο Μπέβερλι Χιλς.

Η επόμενη, τέταρτη, αλλαγή αποσαφηνίζει τον όρο «πρωτότυπη» στην κατηγορία Μουσικής με μαθηματική ακρίβεια. Οι ταινίες που θα προτείνονται πλέον για Όσκαρ Μουσικής οφείλουν να έχουν 60% πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης, ενώ το ποσοστό ανεβαίνει στο 80% για σίκουελ και ταινίες δημοφιλών franchises.

Τέλος η Ακαδημία καταργεί τα DVD screeners και προχωρά στην αποκλειστική διαδικτυακή υποβολή και θέαση ταινιών, υπηρεσία ομως που θα χρεώνεται με 12.500 δολάρια / ταινία.

Όσο για την ίδια την Τελετή, παρόλο που έχουμε ακόμα 10 μήνες μπροστά μας, ο Ρούμπιν δηλώσε πως «Θέλουμε σίγουρα να γιορτάσουμε τα Όσκαρ με μία μετάδοση. Όλα όμως είναι ρευστά. Υπάρχει αβεβαιότητα, δεν ξέρουμε τι θα φέρει η επόμενη εβδομάδα ή ο επόμενος μήνας».