Όλος ο Μάρτιν Σκορσέζε σε μεγάλη έκθεση στο Βερολίνο - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
14:54
27/2

Όλος ο Μάρτιν Σκορσέζε σε μεγάλη έκθεση στο Βερολίνο

Θα περίμενε κανείς να ακούσει για μια έκθεση αφιερωμένη στον Μάρτιν Σκορσέζε στη Νέα Υόρκη, αλλά το Βερολίνο είναι η πόλη που θα φιλοξενήσει την πρώτη μεγάλη συλλογή εκθεμάτων για τη ζωή και το έργο του μεγάλου Αμερικανού σκηνοθέτη. Στην Ταινιοθήκη/ Μουσείο για την Τηλεόραση και τον Κινηματογράφο ξεκίνησε το αφιέρωμα στον «Μάρτι», που θα διαρκέσει ως τις 12 του επόμενου μήνα, ενώ ο δημιουργός παραμένει στη Νέα Υόρκη για το μοντάζ της τελευταίας του ταινίας «Ο Λύκος της Γουόλ Στριτ».

Από την Ανθή Νταουσάνη

Θα περίμενε κανείς να ακούσει για μια έκθεση αφιερωμένη στον Μάρτιν Σκορσέζε στη Νέα Υόρκη, αλλά το Βερολίνο είναι η πόλη που θα φιλοξενήσει την πρώτη μεγάλη συλλογή εκθεμάτων για τη ζωή και το έργο του μεγάλου Αμερικανού σκηνοθέτη. Στην Ταινιοθήκη/ Μουσείο για την Τηλεόραση και τον Κινηματογράφο ξεκίνησε το αφιέρωμα στον «Μάρτι», που θα διαρκέσει ως τις 12 του επόμενου μήνα, ενώ ο δημιουργός παραμένει στη Νέα Υόρκη για το μοντάζ της τελευταίας του ταινίας «Ο Λύκος της Γουόλ Στριτ».

Ο Σκορσέζε βοήθησε πέρα από κάθε προσδοκία των διοργανωτών για την πραγματοποίηση αυτής της έκθεσης, αφού παραχώρησε πάνω από 600 αντικείμενα του προσωπικού του αρχείου για να παρουσιαστούν στο μουσείο της γερμανικής πρωτεύουσας. Σε βίντεο που προβλήθηκε στα εγκαίνια ο Μάρτιν αναφέρει «Πολλά από αυτά που βλέπετε στην έκθεση ήταν στα δωμάτια του σπιτιού μου ή κρέμονταν στους τοίχους του γραφείου μου. Είναι τιμητικό για μένα να παρουσιάζονται στο μουσείο που διαχειρίζεται τα αρχεία καλλιτεχνών όπως ο Φριτς Λανγκ, ο Φρίντριχ Μουρνάου και η Μάρλεν Ντίντριχ».

Ο Σκορσέζε, παθιασμένος με τη συντήρηση παλιών ταινιών (-αυτό το πάθος του μοιράστηκε με το κοινό του στο «Hugo»-) εκτίμησε φαίνεται τη στάση του κινηματογραφικού μουσείου του Βερολίνου, που εδώ και χρόνια στηρίζει έμπρακτα την αποκατάσταση ιστορικών ή ανέκδοτων φιλμ. Ανάμεσα στα εκθέματα ου μπορεί κανείς να δει σε αυτό το αφιέρωμα είναι μάλιστα και τα γράμματα του Μάρτιν προς την Kodak με αίτημα τη βελτίωση των χρωμάτων, αλλά και προς συναδέλφους του όπως ο Χέρτσογκ, ο Κιούμπρικ, ο Κουροσάβα, ο Όσιμα, ο Μάλικ, αλλά και η διάσημη φωτογράφος Λένι Ρίφενσταλ, τους οποίους παρότρυνε να δίνουν σημασία στο θέμα της συντήρησης.

Απίθανα memorabilia από τις ταινίες του – ρούχα, παπούτσια, φετίχ και αξεσουάρ που χρησιμοποιήθηκαν από τους πρωταγωνιστές- μεταφέρθηκαν στο Βερολίνο, ενώ σε άλλο τμήμα της έκθεσης μια σειρά από μονταρισμένες προβολές, με σκηνές από τα φιλμ, ανακατεμένα πλάνα, οπτικά εφέ, μουσικές και διάσημα καρέ δημιουργούν ένα mash up του οπτικο-ακουστικού σκορσεζικού σύμπαντος, με έμφαση στο ίδιο το μέσο και στη χαρά του να κάνεις σινεμά.

Σενάρια με σημειώσεις, μουτζούρες, διορθώσεις και πειραματισμούς βάζουν το θεατή της έκθεσης μέσα στο μυαλό του δημιουργού την ώρα του γυρίσματος, ενώ παλιές κάμερες, φωτογραφίες και σινεφίλ «καλούδια» από εμβληματικές κινηματογραφικές επιτυχίες υπογραμμίζουν τη λατρεία του σκηνοθέτη για τα υλικά που δημιουργούν μια ταινία και τα οποία δεν αποχωρίζεται.

Η έκθεση θα ταξιδέψει στο Τορίνο και τη Γενεύη προτού καταλήξει στις ΗΠΑ για μια περιοδεία στην ήπειρο που ο Ιταλο-αμερικανός δημιουργός λατρεύτηκε περισσότερο από πουθενά αλλού.