Φωτιά και αίμα στο Γουέστερος: Είδαμε τα πρώτα επεισόδια του «House of the Dragon» - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
12:36
19/8

Φωτιά και αίμα στο Γουέστερος: Είδαμε τα πρώτα επεισόδια του «House of the Dragon»

Το HBO ρίχνει τα ζάρια σε ένα ακόμη «Παιχνίδι του Στέμματος» και στις 21 Αυγούστου κυκλοφορεί το πρίκουελ «House of the Dragon» που εστιάζει στον Οίκο των Ταργκάριεν. Το ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr παρακολούθησε τα πρώτα 6 επεισόδια της σειράς και στέλνει αναφορά από το μέτωπο του Γουέστερος (προσοχή για spoilers).

Από τον Πάνο Γκένα

«And all the dragons roared as one….»

Αν πιστεύετε πως η «βάρδιά» σας τελείωσε πριν τρία χρόνια με το (αμφιλεγόμενο) φινάλε του «Game of Thrones», ξανασκεφτείτε το. Το ΗΒΟ επιστρέφει στην μυθολογία του Τζ.Ρ.Ρ.Μάρτιν, διασκευάζει το δεύτερο κι ακυκλοφόρητο μέρος του βιβλίου «Fire and Blood» και μας ταξιδεύει 200 χρόνια πίσω στο Γουέστερος για να αφηγηθεί την αρχή (του τέλους) του Οίκου των Ταργκάριεν. Δράκοι και το επιβλητικό σκηνικό του Ντράγκονστοουν, ένας εμφύλιος που διέλυσε μία ολόκληρη Δυναστεία και τα νέα παιχνίδια του Σιδερένιου Θρόνου αναμένονται να απασχολήσουν εκ νέου τους φανατικούς της σειράς. 

Από τα πρώτα λεπτά του «House of the Dragon», οι νοσταλγοί του King’s Landing θα νιώσουν σαν στο σπίτι τους. H εντυπωσιακή πτήση ενός δράκου πάνω από την πρωτεύουσα του Γουέστερος ανακαλεί μνήμες του «Παιχνιδιού» και αποτελεί πρώτης τάξης καλωσόρισμα σε μία άλλη εποχή, ευμάρειας και ειρήνης, που απειλείται όμως από νέους μνηστήρες της εξουσίας. Ο κόσμος αυτός, άλλωστε, είναι σκληρός όσο ο Iron Throne και οι προσωπικές φιλοδοξίες των πρωταγωνιστών καθορίζουν μοιραία την παρτίδα του Παιχνιδιού. Κάτι που γνωρίζει καλά η Πριγκίπισσα Ρενίρα Ταργκάριεν (Μίλι Άλκοκ ως νεαρή, αργότερα την αντικαθιστά η Έμα Ντ' Άρσι) που είναι το πρωτότοκο παιδί του βασιλιά, δρακοκαβαλάρισσα με αγνό βαλυριανό αίμα. Πολλοί θα έλεγαν ότι η Ρενίρα γεννήθηκε με τα πάντα… αλλά δεν γεννήθηκε άντρας. Η ανάδειξή της ως επίσημη κληρονόμος του Στέμματος από τον Βασιλιά Βισέρις Α' (Πάντι Κόνσινταϊν), κόντρα στις προκαταλήψεις της ανδροκρατούμενης κοινωνίας, θα δρομολογήσει εξελίξεις και θα προσφέρει στο φινάλε του πρώτου επεισοδίου μία αποκάλυψη που συνδέει τον Οίκο των Ταργκάριεν με ένα εξαιρετικά, κομβικό στοιχείο της πλοκής του «Game of Thrones».

Όπως αναμένεται, τα πράγματα θα περιπλακούν με την εμφάνιση του μέχρι πρότινος κληρονόμου του Θρόνου, Ντίμον Ταργκάριεν (Ματ Σμιθ), θείου της Ρενίρα και αδίστακτου πολεμιστή που απολαμβάνει σαδιστικά κάθε έκφραση γκροτέσκ βιαιοπραγίας, αλλά και με την γέννηση του γιου του Βασιλιά από τη δεύτερη γυναίκα του, την Άλισεντ Χαϊτάουερ (Έμιλι Κάρεϊ, την αντικαθιστά η Ολίβια Κουκ ως ενήλικη), μιας νεαρής κοπέλας της Αυλής, κόρης του Ότο Χαϊτάουερ (Ρις Ίφανς) που είναι το Χέρι του Βασιλιά, και κολλητής φίλης της Ρενίρα με την οποία αποξενώνεται σταδιακά. Όπως καταλάβατε, τα «Παιχνίδια του Θρόνου» καλά κρατούν. 

Δεν είναι περίεργο που το HBO προσπάθησε άμεσα να καλύψει το fantasy τηλεοπτικό κενό, επενδύοντας άμεσα σε ένα (από τα τουλάχιστον πέντε που είχαν συζητηθεί) πρίκουελ του «Game of Thrones». Δεν είναι επίσης περίεργο που κεντρικές φιγούρες της νέας σειράς είναι τα μέλη των Ταργκάριεν, μιας οικογένειας που καθόρισε την ιστορία του Γουέστερος και που μπορεί να προσφέρει συναρπαστικό τηλεοπτικό θέαμα (κακά τα ψέματα, είναι asset να έχεις για κατοικίδια δράκους). Το περίεργο είναι πως οι δημιουργοί της σειράς Μιγκέλ Σαπότσνικ (υπεύθυνος για την σκηνοθεσία του πιλότου, αλλά και ο άνθρωπος που μας είχε χαρίσει επικές μάχες στο «GoT») και Ράιαν Κόνταλ (με παρελθόν στο «Colony»), εμμένουν εδώ σε θεματικές που έχει εξερευνήσει ήδη ο τηλεοπτικός τους προκάτοχός, με βασικότερο κοινό άξονα την διαφθορά της πατριαρχίας απέναντι στη φεμινιστική αναθεώρηση, αλλά παραμένουν άτολμοι στο πιο διαδεδομένο «μυστικό» του «Θρόνου»: την ανατροπή.

Οι νέοι χαρακτήρες της επαναστάτισσας Ρενίρα, της αποφασιστικής Άλισεντ, του αχαλίνωτου Ντίμον, έχουν ασφαλώς τις βάσεις για να εξελιχθούν και να εξελίξουν την πλοκή, αλλά στα έξι επεισόδια που παρακολουθήσαμε, παραμένουν λίγο-πολύ σε μία γραμμική ανάπτυξη που μπορείς εύκολα να προδιαγράψεις. Όλοι οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές κινούνται δορυφορικά, δεν έχουν την ίδια ποικιλία, ενώ αρκετές σκηνές στο σενάριο δίνουν το αίσθημα δράματος «δωματίων». Επιπλέον, οι δυο κύριοι της βρετανικής υποκριτικής σχολής που έχουν κληθεί να αναβαθμίσουν το καστ, ο Πάντι Κόνσινταϊν (Βασιλιάς Βισέρις Α’) και ο Ρις Ίφανς (Ότο Χαϊτάουερ), συγκρατούν περιέργως τις αποχρώσεις τους, με τον Ίφανς μάλιστα να προσφέρει ως Χέρι του Βασιλιά, μία αρκετά μονοκόμματη ερμηνεία που δεν «σπάει» ακόμα και όταν η πλοκή του το επιτρέπει. Στο κομμάτι των ερμηνειών, η κατάσταση ευτυχώς ζωηρεύει στο 6ο πια επεισόδιο, όταν πραγματοποιείται και ένα χρονικό άλμα δεκαετίας. Εκεί η Έμα Ντ’ Άρσι και η Ολίβια Κουκ (διαδέχεται την Έμιλι Κάρεϊ, αξιοσημείωτη παρουσία των πρώτων πέντε επεισοδίων), επιδεικνύουν μία άλλη ωριμότητα, ακρίβεια και ένταση, που συνάδει με την επικινδυνότητα και την ίντριγκα του κόσμου των Δράκων.

Τώρα όσον αφορά στον κατά-GoT «άρτο και θεάματα» ή για να ακριβολογούμε, το σεξ και την βία στο σύμπαν του Μάρτιν, το «House of the Dragon» δεν είναι όσο ερωτικά γλαφυρός υπήρξε ο «Θρόνος» (ειδικά στα πρώτα χρόνια), δεν είναι όμως φειδωλό στην απεικόνιση της βίας. Μία επίσκεψη σε ένα πορνείο της πρωτεύουσας υπενθυμίζει τις αιμομικτικές πρακτικές των Ταργκάριεν, η παραστατική βία στο φινάλε του πρώτου επεισοδίου, τα άγρια ξεσπάσματα των πολεμιστών και ένας γάμος στο πέμπτο επεισόδιο που «κοκκινίζει» επικίνδυνα (spoiler, αλλά πότε ένα γάμος στον κόσμο του «Στέμματος» πήγε καλά;) είναι εδώ για να θυμίσουν στους θεατές πως το Γουέστερος παραμένει μία αρένα εκτόνωσης του έντονου θυμικού.

Ίσως το πρώτο μισό της σεζόν (ο κύκλος αποτελείται συνολικά από 10 επεισόδια) να δίνει πάσα σε ένα δυνατό δεύτερο μέρος, που θα προσφέρει το αναπάντεχο, τηλεοπτικό σοκ. Όπως προείπαμε, ήδη από το 6ο επεισόδιο οι δυναμικές έχουν αλλάξει και - μην το ξεχνάτε - ο χαρακτήρας του Ματ Σμιθ έχει την ανεξέλεγκτη ποιότητα του «μπορώ να κάνω ο,τιδήποτε μου καπνίσει», χρήσιμο εργαλείο για κάθε σεναριογράφο. Η πλούσια παραγωγή υποστηρίζει άλλωστε την σειρά με θεαματικά σκηνικά του Τζιμ Κλέι («GoT»), πολύχρωμα κοστούμια της Τζάνι Τεμίμ (Χάρι Πότερ), την αυτοαναφορική (και τι πειράζει;) μουσική του Ραμίν Τζαγουάντι και δίνει μία υπόσχεση πως θα εγκολπώσει σταδιακά την γεωγραφική και πολιτική πολυσυλλεκτικότητα του Γουέστερος. Θυμηθείτε πως στον πρώτο κύκλο «GoT», το προτελευταίο επεισόδιο ήταν ικανό για να μεταμορφώσει ολιστικά την υποδοχή της σειράς. Ενδεχομένως κι εδώ, οι βρυχηθμοί των Δράκων να ακουστούν βροντερά στη συνέχεια. Μείνετε στην οθόνη, οι φλόγες (και όχι ο χειμώνας) πλησιάζουν και προσφέρουν τα εν οίκω των Ταργκάριεν… εν δήμω.

Το «House of the Dragon» κάνει πρεμιέρα στις  22 Αυγούστου στην Vodafone TV.

Το «House of Τhe Dragon», η πιο πολυαναμενόμενη σειρά των τελευταίων ετών έρχεται αποκλειστικά στο Vodafone TV στις 22 Αυγούστου 2022, λίγες ώρες μετά την Αμερική, ώστε όλοι να απολαύσουν πρώτοι τη μεγαλύτερη τηλεοπτική πρεμιέρα της σεζόν από την ΗΒΟ.

Το Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα, δίνει την δυνατότητα στους συνδρομητές του να απολαμβάνουν κάθε επεισόδιο οπότε αυτοί θέλουν, όπου και αν βρίσκονται μέσα από την ειδικά διαμορφωμένη House of The Dragon On Demand κατηγορία στην οποία θα μπορούν να βρουν, εκτός από τα επεισόδια, και επιπλέον πλούσιο υλικό (behind the scenes, συνεντεύξεις making of) για τους fans της σειράς.