Υποψηφιότητες σεναριογράφων 2021: Εκτός τα φαβορί - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
11:24
17/2

Υποψηφιότητες σεναριογράφων 2021: Εκτός τα φαβορί

Με ένα πιο αυστηρό καταστατικό από τα υπόλοιπα σωματεία, η Ένωση Σεναριογράφων δίνει μια κατεύθυνση κάθε χρόνο, μα αφήνει πολλά φαβορί που πρωταγωνιστούν και βραβεύονται στα Όσκαρ, εκτός. Κάτι που συνέβη και φέτος. 

Από τον Χρήστο Πολίτη

Το WGA (Writers Guild of America, η γνωστή αμερικανική Ένωση των Σεναριογράφων) το λέει ρητά. Τα σενάρια των ταινιών, που δικαιουνται να τεθούν υπ’όψιν στου σωματείου για τις υποψηφιότητες της χρονιάς, πρέπει να παράγονται βάσει συμβολαίου της Ένωσης και να γίνεται ξεκάθαρο ποιος πιστώνεται το credit. Με ένα τέτοιο σκεπτικό, πολλές ταινίες της Pixar μένουν κάθε χρόνο εκτός, όπως και φέτος με το «Soul».

Και δεν είναι μόνο οι ταινίες κινουμένων σχεδίων που εξαιρούνται, αλλά και πολλές indie και ευρωπαικές παραγωγές που έρχονται δαφνοστεφανωμένες από ξένα φεστιβάλ. Ωστόσο, η υποψηφιότητα, ή ακόμα και η βράβευση μιας ταινίας, δεν αποτελούν κριτήριο για να βρουν θέση στην πεντάδα των Όσκαρ, καθώς ταινίες όπως ο «Χωρισμός» του Ασγκάρ Φαραντί, η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, ή το «The Artist» και ο «Λόγος του Βασιλιά» απουσίαζαν από τις λίστες επιβεβαίωσαν την εξαίρεση.

Μετρήστε απουσίες: από ταινίες που έκαναν πρεμιέρα πολύ νωρίς για την οσκαρική κούρσα, όπως το «Σκέφτομαι να Βάλω ένα Τέλος» του Τσάρλι Κάουφμαν ή το «Da 5 Bloods» του Σπάικ Λι μέχρι το «Soul» του Πιτ Ντόκτερ,το «Μανκ» του Ντέιβιντ Φίντσερ, το «Nomadland» της Κλόε Τζιάο, «Ο Πατέρας» του Φλόριαν Ζέλερ, τα «Θραύσματα μιας Γυναίκας» του Κορνέλ Μουντρουτσό, ο «Αμμωνίτης» του Φράνσις Λι και το «Minari» του Λι Ίσαακ Τσανγκ, που σίγουρα θα πρωταγωνιστήσουν στα Όσκαρ.

Με τις φετινές υποψηφιότητες όμως, επιβεβαιώνεται η ανέλπιστη δυναμική του «Μπόρατ 2», και του «Ήχου από Μέταλλο», αλλά και η υπογραφή του Άαρον Σόρκιν στη «Δίκη των 7 του Σικάγο».

Για την ιστορία, ο πιο γνωστός σεναριογράφος, που έχει βραβευτεί δις για ταινίες του στα Όσκαρ, είναι ο Κουέντιν Ταραντίνο, αφού το 1994, η Ένωση δεν του έδωσε σημαίνον credit για το «Natural Born Killers» του Όλιβερ Στόουν, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γυρίσει την πλάτη του και να μη δεχτεί ποτέ να γίνει μέλος της. 

Αναλυτικά, οι κινηματογραφικές υποψηφιότητες για το καλύτερο σενάριο είναι οι εξής:

Διασκευασμένο Σενάριο
«Μπόρατ 2», Σάσα Μπάρον Κόεν, Άντονι Χάινς, Νταν Σουίμερ, Πίτερ Μπέινχαν, Έρικα Ριβίνοτζα, Νταν Μέιζερ, Τζένα Φρίντμαν, Λι Κερν, Νίνα Πέντραντ
«Ma Riney’s Black Bottom», Ρούμπερ Σαντιάγκο-Χάντσον, βασισμένο στο θεατρικό του Όγκοστ Γουίλσον
«News of the World», Πολ Γκρίνγκρας, Λουκ Ντέιβις, βασισμένο στη νουβέλα της Πολέτ Τζιλς
«Μια Νύχτα στο Μαιάμι», Κεμπ Πάουερς, βασισμένο στο ομότιτλο θεατρικό της
«Ο Λευκός Τίγρης», Ραμίν Μπαχρανί, βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Αραβίντ Αντίγκα

Πρωτότυπο Σενάριο
«Judas and the Black Messiah», Γουίλ Μπέρσον, Σάκα Κινγκ, Κέλι Λούκας, Κιθ Λούκας
«Palm Springs», Άντι Σιάρα, Μαξ Μπάρμπακοφ
«Promising Young Woman», Έμεραλντ Φένελ
«Ήχος από Μέταλλο», Ντάριους Μάρντερ, Άμπρααμ Μάρντερ, βασισμένο σε ιστορία του Ντέρεκ Σίανφρανς
«Η Δίκη των 7 του Σικάγο», Άαρον Σόρκιν

Σενάριο για Ντοκιμαντέρ
«All in: The Fight for Democracy», Τζακ Γιάνγκελσον
«The Dissident», Μαρκ Μονρόε, Μπράιαν Φόγκελ
«Herb Alpert Is…», Τζον Σάινφιλντ
«Red Penguins», Γκέιμπ Πόλσκι
«Totally Under Control», Άλεξ Γκίμπνει