62ο ΦΚΘ: Τα «Μαγνητικά Πεδία» του Γιώργου Γούση είναι μια ταινία για τους μοναχικούς ανθρώπους που δεν θέλουν να είναι μόνοι - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
12:02
11/11

62ο ΦΚΘ: Τα «Μαγνητικά Πεδία» του Γιώργου Γούση είναι μια ταινία για τους μοναχικούς ανθρώπους που δεν θέλουν να είναι μόνοι

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Γιώργου Γούση φέρει όλες εκείνες τις σωστές λεπτομέρειες που μπορούν να κάνουν ένα φιλμ, τόσο συγκινητικό, όσο και η ίδια η ζωή, αποτελώντας πραγματικά την ευχάριστη έκπληξη της φετινής διοργάνωσης. 

Από τον Χρήστο Πολίτη

Η Έλενα είναι χορεύτρια, παίρνει το πλοίο μόνη και ταξιδεύει για την Κεφαλονιά, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο σκοπό. Εκεί θα συναντήσει τυχαία τον Αντώνη και μαζί θα ψάξουν το καλύτερο σημείο του νησιού για να θάψουν την θεία του.

Όσο σουρεαλιστική ακούγεται η παραπάνω περιγραφή, άλλο τόσο αληθινή στον πυρήνα της είναι η ιστορία για τα «Μαγνητικά Πεδία» του Γιώργου Γούση, ένα ακατάτακτο, σχεδόν αυτοσχεδιαστικό και λυτρωτικό σύντομο φιλμ για τις συναντήσεις εκείνες που «πρέπει» να γίνοται για να πάρουν τη θέση τους μέσα στον χρόνο. 

Γυρισμένα με μια DV κάμερα, χωρίς νοιάξιμο στους κόκκους, μα με μεγάλη φροντίδα στην αισθητική τοποθέτηση, τα «Πεδία» του Γούση διαθέτουν κάτι πολύ περισσότερα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας «σωστής» ταινίας. Έχουν μεγάλη καρδιά. Εκεί όπου οι ήρωες το έχουν περισσότερο ανάγκη, ο σκηνοθέτης -και συνσεναριογράφος- τους δίνει χώρο, μα κυρίως τους δίνει την ελπίδα μιας επόμενης συνάντησης. Και αυτό φαίνεται στα καθαρά τους μάτια.

Σαν από αλλού φερμένοι, η Έλενα Τοπαλίδου και ο Αντώνης Τσιοτσιόπουλος, εξαιρετικό ερμηνευτικό ζευγάρι, λειτουργούν σαν αντίβαρο ο ένας του άλλου, αυτοσχεδιάζουν, γελούν και «ειρωνεύονται» την ίδια την σχέση τους, μα στ' αλήθεια την ίδια τη ζωή, κάνοντας το φιλμ να μοιάζει μια ιδανική εργασία πάνω στην αγάπη, αλλά κυρίως στη μοναξιά που προηγήθηκε.

Έχοντας λυμένους τους ενδοιασμούς τους, αφήνονται στις συζητήσεις τους και βρίσκουν τον χώρο τους μέσα σε ένα ξένο νησί που δεν γνωρίζουν, αλλά λίγο τους απασχολεί, αφού με αφορμή την ταφή της θείας του Αντώνη, χαρτογραφούν το νησί απ' άκρη σ' άκρη, μονάχα για να περάσουν τον νεκρό αυτό χρόνο, παρέα στο αυτοκίνητό της. 

Με συντονισμένους και σωστούς χρόνους, χωρίς βιασύνη στο «φτιάξιμο» του φιλμ, με αγαθές προθέσεις, έλεγχο και γνώση των στιγμών, τα «Μαγνητικά Πεδία» φτιάχνουν ένα σύμπαν, κοινωνό ενός άλλου ουρανού, εκείνου που χωράει τους μοναχικούς ανθρώπους που έχουν ανάγκη να βρουν έναν άνθρωπο για να τους ακούσει να τραγουδούν.

Και έχει κάτι πολύ συγκινητικό ο τρόπος του Γιώργου Γούση, όταν μιλάει για τους άλλους ανθρώπους. 

To 62o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται σε φυσικούς χώρους και online από τις 4 μέχρι και τις 14 Νοεμβρίου.

Κατεβάστε εδώ το ωρολόγιο πρόγραμμα φυσικών προβολών
Κατεβάστε εδώ το πρόγραμμα των online προβολών
Κατεβάστε εδώ τη λίστα με όλες τις ταινίες του προγράμματος του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Διαβάστε ακόμη:
62ο ΦΚΘ: Το «She Will» είναι ένα υπέροχο φιλμ τρόμου που θα μπορούσε να έχει σκηνοθετήσει ο Στρίκλαντ

62o ΦΚΘ: Η «Αγία Έμυ» είναι μια απόκοσμη προσευχή με θρησκευτικές προεκτάσεις
62ο ΦΚΘ: Το «C’ Mon C’ Mon» είναι όσο γλυκό(πικρο) του επιτρέψεις να είναι
62o ΦΚΘ: Πόσοι είναι εκείνοι που μπορούν να φτάσουν στα «Καλάβρυτα 1943» του Νικόλα Δημητρόπουλου;
62o ΦΚΘ: Το «Evolution» του Κορνέλ Μουντρουτσό είναι τρεις μικρού μήκους που θα ήθελαν να είναι μια κανονική ταινία
62ο ΦΚΘ: Είδαμε το «Social Hygiene» και... Ντενί Κοτέ, ξέρουμε τι έκανες πέρυσι στην καραντίνα
62ο ΦΚΘ: Το «Γεγονός» της Οντρέι Ντιγουάν είναι η ταινία που είχες ανάγκη και δεν το ήξερες
Το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ξεκινά! Διαβάστε το αναλυτικό πρόγραμμα

Ιδού οι ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
«Κόψε κάτι: Το μοντάζ και τα μυστικά του»: Αυτό είναι το αφιέρωμα του 62ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Δράσεις της αγοράς με πρέσβη τον Φώτη Σεργουλόπουλο στο 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Το αριστούργημα του Ζαν Ρενουάρ «Ο Κανόνας του Παιχνιδιού» εμπνέει το 62ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Οπτική ταυτότητα 62ου ΦΚΘ: Ο Κωνσταντίνος Κακανιάς φέρνει την κυρία Τεπενδρή στη Θεσσαλονίκη