Oscars 2022: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (Ι) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
11:56
23/3

Oscars 2022: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (Ι)

Λίγες μέρες πριν την πιο αμφίρροπη Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, το cinemagazine τα βάζει κάτω και βγάζει νικητές, απωθημένα και μυστικά των υποψηφίων σε κάθε κατηγορία.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ

Το σινεμά είναι παγκόσμια γλώσσα και ως απόδειξη 93 χώρες (αριθμός ρεκόρ που ισοφαρίζει τον περσινό) υπέβαλαν ταινίες τους στην Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου για να ληφθούν υπόψη για τις υποψηφιότητες του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας. Με την σειρά της η Ακαδημία συνεχίζει να προσφέρει εκπλήξεις και να επισημαίνει ταινίες από χώρες που δεν γνωρίζουμε αρκετά τις φιλμογραφίες τους (η περίπτωση του Μπουτάν) ή να προτείνει διεθνείς παραγωγές σε περισσότερες - και σημαντικές - κατηγορίες.

Τρία χρόνια μετά την δίκαιη μετονομασία της κατηγορίας (την γνωρίζαμε ως Καλύτερη Ξενόγλωσση) και με πρόσφατο τον ιστορικό θρίαμβο του «Parasite», η πεντάδα φέτος έχει αξιόλογες προτάσεις και έναν ξεκάθαρο «οδηγό».

Το «Drive My Car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι (που έκανε διπλό, καλλιτεχνικό χτύπημα σκηνοθετώντας και το σαγηνευτικό «Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας» το 2021), είναι το αδιαφιλονίκητο και ανεπιτήδευτο φαβορί της κατηγορίας. Η ταινία του Χαμαγκούτσι, χαμηλόφωνη και ουσιώδης διασκευή του διηγήματος του Χαρούκι Μουρακάμι, ξεκίνησε το ταξίδι της από τις Κάννες, έχει κερδίσει την Καλύτερη Ταινία από τρεις σημαντικές Ενώσεις Κριτικών (Λος Άντζελες, Νέας Υόρκης, National Society), θριάμβευσε στα βραβεία της Ιαπωνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου με 8 νίκες και διεκδικεί την Κυριακή ως η πρώτη, ιαπωνική ταινία που έφτασε στην μεγάλη κατηγορία των Όσκαρ, τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου και Διεθνούς Ταινίας. Το τελευταίο, πείτε πως βρίσκεται ήδη στην θέση του συνοδηγού.

Η ταινία που ενδεχομένως κάνει την έκπληξη είναι το πνευματώδες «The Worst Person in the World» του Γιοακίμ Τρίερ από την Νορβηγία, η feelgood κωμωδία που τιμήθηκε στις Κάννες για την ερμηνεία-αποκάλυψη της Ρενάτε Ρέινσβε και στα Όσκαρ ενισχύεται από την υποψηφιότητα Πρωτότυπου Σεναρίου. Στις υπόλοιπες υποψηφιότητες, το βραβευμένο στο Sundance ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων «Flee» του Γιόνας Ποέρ Ράσμουσεν από την Δανία με θέμα τη ζωή ενός γκέι πρόσφυγα από το Αφγανιστάν (τρίτη συνεχόμενη χρονιά που ντοκιμαντέρ επιτυγχάνει διπλή παρουσία στις κατηγορίες Διεθνούς και Ντοκιμαντέρ), το φελινικών αποχρώσεων «The Hand of God» του ήδη βραβευμένου Πάολο Σορεντίνο («Η Τέλεια Ομορφιά») και η πρώτη υποψηφιότητα του Μπουτάν με το «Lunana: A Yak in the classroom» - λογικά η ταινία που εκτόπισε τον δις οσκαρούχο Ασγκάρ Φαρχαντί με το «Ένας Ήρωας» - συμπληρώνουν με αξιώσεις την πιο πολυφωνική πεντάδα της Ακαδημίας. Πάνος Γκένας

Θα νικήσει: «Drive my Car»
Θα θέλαμε να νικήσει: «Drive my Car»

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Οι βραβεύσεις της Ένωσης Σεναριογράφων το περασμένο σαββατοκύριακο προκάλεσαν ένα πλήρες ανακάτεμα της οσκαρικής τράπουλας, αναγκάζοντας τις στοιχηματικές ιστοσελίδες να καταστήσουν μη διαθέσιμες για στοιχηματισμό όλες τις οσκαρικές επιλογές για αρκετές ώρες, προκειμένου να επαναπροσδιορίσουν τις αποδόσεις τους. Στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου το βραβείο της Ένωσης πήγε στα σατιρικά βέλη του «Μην Κοιτάτε Πάνω», μια ταινία που πήρε τα πάνω της με την προσθήκη της στην πλατφόρμα του Netflix. Εδώ, όμως, οφείλουμε να προβούμε σε μια επισήμανση. Λόγω των αυστηρών κανονισμών της Ένωσης Σεναριογράφων, το «Μπέλφαστ» του Κένεθ Μπράνα δεν μπορούσε να είναι υποψήφιο στην κατηγορία. 

Το αυτοβιογραφικών διαθέσεων σενάριο του Μπράνα διαθλά τα δρώμενα μέσα από τα μάτια ενός πιτσιρικά  - καθόλου απολιτική δεν είναι η στάση του Βρετανού δημιουργού, για εμάς- και παραμένει το φαβορί στην κατηγορία. Πρόκειται για τη δεύτερη υποψηφιότητα του Μπράνα για σενάριο μετά από εκείνη στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου για τον «Άμλετ». Η «Μέθοδος των Γουίλιαμς» έχει το μειονέκτημα να αφηγείται την ιστορία ενός άντρα που εμφανίζεται ως υπεύθυνος για την επιτυχία δυο γυναικών, έστω κι αν έχει την ευλογία των πραγματικών προσώπων, ενώ ο Γιοακίμ Τρίερ μάλλον θα πάρει τη χαρά της συμμετοχής και μαζί της κάποιες πιθανότητες  για την έκπληξη στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας.  

Όλα αυτά αφήνουν τον Πόλ Τόμας Άντερσον, ακόμα έναν δημιουργό που στράφηκε για έμπνευση στις «καλύτερες μέρες» - άραγε να οφείλεται στην  πανδημία αυτό;- ανατρέχοντας στα παιδικά του χρόνια, με σοβαρές πιθανότητες να φύγει ακόμα μια φορά από την απονομή χωρίς βραβείο. Οι ενδείξεις λένε ότι οι αιχμηρές αντεγκλήσεις, τα σπαρταριστά αστεία και ο ανεπιτήδευτος εφηβισμός του σεναρίου του «Πίτσα Γλυκόριζα» δεν συγκινούν τα μέλη της Ακαδημίας, όσο ο συναισθηματισμός (και η σινεφιλία) του Μπράνα. Εμείς, πάντως, ελπίζουμε ακόμα ότι η τοποθέτηση της δράσης του έργου στο Σαν Φερνάντο Βάλεϊ του L.A. θα ξυπνήσει μνήμες σε αρκετά μέλη της Ακαδημίας, ώστε να γίνει η ανατροπή. Γιάννης Βασιλείου 

Θα νικήσει: «Belfast» 
Θα θέλαμε να νικήσει: «Πίτσα Γλυκόριζα 

 

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Εξαιρουμένων των εκπλήξεων που σποραδικά κάνουν την εμφάνισή τους, ευτυχώς από μια πλευρά, αυτή είναι η μείζονα κατηγορία που μαζί με τον Α' Γυναικείο και την Καλύτερη Ταινία, θα κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των οσκαρικών φίλων στην φετινή τελετή. Στην πράξη δεν υπάρχει ακλόνητο φαβορί και αυτό που θα δείτε στο τέλος του κειμένου μπορεί κάλλιστα να εκτοπιστεί από οποιαδήποτε εκ των τριών από τις τέσσερεις συνυποψήφιές της.  

Πριν απ' όλα να επισημάνουμε ότι χάθηκε φέτος μια λαμπρή ευκαιρία για ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού: Αν έλειπε η εύλογη μία εκ των υποψηφιοτήτων, και έμπαινε η λαμπρή Ρεμπέκα Χολ του «Passing», θα είχαμε τέσσερεις γυναικείες υποψηφιότητες, όλες τους σε ταινίες σκηνοθετημένες από τις ίδιες τις σεναριογράφους. Κρίμα. 

Χλωμό φαβορί λοιπόν είναι η Σιαν Χέντερ για το «CODA» της, με όλη τη φόρα των πρόσφατων βραβεύσεών της. BAFTA και Ένωση Σεναριογράφων της έδωσαν το βραβείο, αν και μυστηριωδώς το πρώτο μετρά περισσότερο από το δεύτερο, αφού στην Ένωση δεν είναι μέλη τόσο η Τζέιν Κάμπιον της «Εξουσίας του Σκύλου» όσο και οι Μάγκι Τζίλενχααλ της «Χαμένης Κόρης» και Ριουσούκε Χαμαγκούτσι του «Drive My Car». 

Η Σιαν Χέντερ ξεκίνησε νωρίς την σεζόν σαν αουτσάιντερ, μετά έμεινε πίσω από τον «θόρυβο Κάμπιον», εν συνεχεία ήρθε ο Ιάπωνας με τις επίσης μείζονες οσκαρικές υποψηφιότητες, ενόσω όλοι τους είναι υπό την σκεπτική παρακολούθηση της ταινίας της Τζίλενχααλ που (και) σεναριακά είναι στην κουβέντα σαν «επιτήδεια ουδέτερη» και ευχάριστη έκπληξη. Όμως επί της παρούσης, η Χέντερ μπαίνει πλέον επικεφαλής στο παιχνίδι στην πρώτη της υποψηφιότητα στην, μόλις, δεύτερη κινηματογραφική της προσπάθεια. Το ενεχόμενο στην ταινία ρεύμα της συμπερίληψης, μάλλον θα παίξει κι έναν ρόλο παραπάνω. 

Η Τζέιν Κάμπιον έχει ήδη ένα Όσκαρ, Πρωτότυπου Σεναρίου, 28 χρόνια πριν για τα «Μαθήματα Πιάνου», και ενδεχόμενη νίκη της θα την κάνει την πρώτη γυναίκα που έχει και τα δύο Όσκαρ Σεναρίου. Στηρίζεται, οπωσδήποτε, από τις 11 ακόμα υποψηφιότητες της ταινίας της. 

H Μάγκι Τζίλενχααλ είναι επίσης στην πρώτη της υποψηφιότητα για Διασκευασμένο Σενάριο, έχει και μια υποστηρικτική ερμηνευτική για το «Crazy Heart» 12 χρόνια πριν. 

Ο Ριουσούκε Χαμαγκούτσι ντεμπουτάρει φέτος με την διπλή του υποψηφιότητα - η έτερη στην Σκηνοθεσία - ενώ την πεντάδα συμπληρώνει, εντελώς παράταιρα κατά τον υπογράφοντα, η ημιτελής ταινία με τις 10 οσκαρικές υποψηφιότητες, το δημοφιλές «Dune», που στο σενάριό του κομπάζει και την παρουσία ενός βετεράνου των Όσκαρ, του Έρικ Ροθ με τις 7 παρουσίες και το ένα βραβείο στην πρώτη του, το «Forrest Gump» του 1994. Ο Ντενί Βιλνέβ, που συνυπογράφει, βρίσκει εδώ την πρώτη του σεναριακή υποψηφιότητα, συνοδευόμενη φέτος και από μια για την Παραγωγή της ταινίας, έχει και μια σκηνοθετική από το «Arrival» του 2016. 

Μπορεί να κερδίσει το Διασκευασμένο Σενάριο μια ταινία με μόλις τρεις υποψηφιότητες; Αυτός είναι ίσως ο μεγαλύτερος εχθρός του «CODA». Θα πρέπει να γυρίσει κανείς στο 1998 και το «Θεοί και Δαίμονες» του Μπιλ Κόντον, που με μόλις τρεις υποψηφιότητες είχε βραβευθεί. Πιο πρόσφατα, αλλά με τέσσερεις υποψηφιότητες, συναντήσαμε το λαοπρόβλητο «Call Me By Your Name» που το επέδωσε, επιτέλους, στον Τζέιμς Άιβορι. Βραχεία κεφαλή λοιπόν λέμε ότι...: Ηλίας Δημόπουλος 

Θα νικήσει: Σιαν Χέντερ, «CODA» 
Θα θέλαμε να νικήσει: Μάγκι Τζίλενχααλ, «Η Χαμένη Κόρη» 

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Υποκειμενικά μιλώντας υπάρχει μια αμφίρροπη, θαυμάσια μάχη σε αυτή την κατηγορία. Κάπως πιο αντικειμενικά έχουμε μια πεντάδα που στα 4/5 της είναι αυτή της Ένωσης των Φωτογράφων και από τους τέσσερεις αυτούς οι δυο δίνουν μια δική τους μάχη για την επικράτηση. Θα κερδίσει ο πιο εμφανώς εντυπωσιακός. Ας τα πάρουμε από την αρχή. 

Η πεντάδα αποτελείται από: Τον Δανό Νταν Λάουστσεν που παρέδωσε μια από τις εικαστικά θερμότερες και εντυπωσιακότερες διευθύνσεις φέτος για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» του ντελ Τόρο. Στην 2η του υποψηφιότητα (είχε και μία για τη «Μορφή του Νερού») είναι μαζί με τον Πολωνό Γιάνους Καμίνσκι (δύο βραβεία από επτά υποψηφιότητες) του επιτεύγματος του «West Side Story» οι δύο πιο απομακρυσμένοι από την πιθανότητα της νίκης. Ο Καμίνσκι απουσίαζε από την 5άδα των Φωτογράφων, την θέση του κατείχε ο Κύπριος Χάρης Ζαμπαρλούκος για το ασπρόμαυρο έργο του στο «Belfast». 

Την «ασπρόμαυρη» θέση κρατά φέτος ο Γάλλος Μπρουνό Ντελμπονέλ, των έξι υποψηφιοτήτων, για την «Τραγωδία του Μακμπέθ», σε μια χρονιά που είχε αξιολογότατα ασπρόμαυρα («Belfast», «Passing», «C' Mon C' Mon», «Gunda»). Ο «θεσμός» ενός ασπρόμαυρου, τουλάχιστον, στην οσκαρική πεντάδα, κρατά συστηματικά εδώ και μερικά χρόνια (αν δεν θέλουμε να το αναγάγουμε στον Καμίνσκι της «Λίστας του Σίντλερ») με ταινίες όπως τα «Καληνύχτα και Καλή Τύχη», «Λευκή Κορδέλα», «Ida», «Roma», «Ψυχρός Πόλεμος», «Nebraska», «Lighthouse» και βέβαια τον περσινό νικητή, το «Mank». 

Ένα από τα δύο φαβορί είναι η Αυστραλή Άρι Βέγκνερ, στην πρώτη της παρουσία στα Όσκαρ για την «Εξουσία του Σκύλου», που ήρθε σαν γυναίκα στο είδος και το φωτογράφησε όπως ποτέ δεν έχει ξαναφωτογραφηθεί το ερημικό western τοπίο. Δεν ευθύνεται μόνο που αντί της Μοντάνα είμαστε στην Νέα Ζηλανδία, είναι που το ύψος της μηχανής, τα τράβελινγκ και τα tracking shots δεν είχαν ποτέ πριν τις ενδείξεις που έφερε αυτή. Επίτευγμα, κυριολεκτικά, ανεπανάληπτο. 

Τώρα το ότι θα χάσει, μάλλον, από τον ομοεθνή της (στην κατηγορία οι Αμερικανοί σπανίζουν, γενικώς, όχι μόνο φέτος), Γκρεγκ Φρέιζερ, που είναι στην δεύτερή του υποψηφιότητα μετά το «Lion» (2016), για το σκοτεινό, αποχρωματισμένα μαυρογκριμπέζ (sic) σκηνογραφικό ντελίριο του Βιλνέβ στο «Dune» είναι κάτι με το οποίο θα πρέπει οι επικριτές να ζήσουμε και οι θαυμαστές να έχετε να λέτε. Ηλίας Δημόπουλος 

Θα νικήσει: Γκρεγκ Φρέιζερ για το «Dune» 
Θα θέλαμε να νικήσει: Άρι Βέγκνερ για την «Εξουσία του Σκύλου» 

 

ΜΟΝΤΑΖ

Το βασικό εργαλείο που κάνει το σινεμά αυτό που είναι –σινεμά, δηλαδή- και το διαχωρίζει από το θέατρο ας πούμε, θα είναι ένα από τα οκτώ βραβεία που θα απονεμηθούν πριν την έναρξη της κανονικής τελετής. Ου γαρ οίδασι.  

Τα τελευταία χρόνια η Ακαδημία δείχνει να προτιμά πιο φαντεζί δουλείες στην κατηγορία, βραβεύει μοντάζ που φαίνεται. Αυτό σημαίνει ότι η διακριτική δουλειά του οσκαρικού πρωτάρη Πίτερ Σκίμπερας στην «Εξουσία του Σκύλου» έχει τις λιγότερες πιθανότητες για βράβευση από τις υπόλοιπες ταινίες και θα το πάρει μόνο αν το φιλμ έχει ρεύμα και επικρατήσει σαρωτικά στα φετινά Όσκαρ. Το «Μην Κοιτάτε Πάνω» μοιάζει μονταρισμένο ήδη από το στάδιο της συγγραφής του σεναρίου – σε μεγάλο βαθμό το σενάριο υπαγορεύει το μοντάζ  της ταινίας- , η «Μέθοδος των Ουίλιαμς» βρίσκεται εδώ   για να επικυρώσει την εκτίμηση των μελών προς το έργο, με το σωματείο  των μοντέρ να την προτιμά στην κατηγορία του δραματικού φιλμ , ενώ το «Dune» ως ταινία δράσης, έστω και…ληθαργικής, είναι πάντα μέσα στις πιθανές επιλογές των ψηφοφόρων, αφήστε που δίνεται και φαβορί από μερικά στοιχηματικά πρακτορεία. 

 Περισσότερο από όλες τις υποψηφιότητες της κατηγορίας, όμως, στο προφίλ των βραβεύσεων της Ακαδημίας ταιριάζει το μοντάζ του «Tick,Tick…Boom!». Eίναι νευραλγικής σημασία το μοντάζ για το μιούζικαλ του Λιν Μανουέλ Μιράντα, είναι μοντάζ μιούζικαλ αλά Μπομπ Φόσι, είναι και μοντάζ συμβατό με την ιδιοσυγκρασία του κεντρικού χαρακτήρα. Πιστεύουμε ότι εκεί έχει γίνει η καλύτερη δουλειά από τις πέντε ταινίες της κατηγορίας. Το σωματείο των μοντέρ της έδωσε το βραβείο στην κατηγορία της καλύτερης κωμωδίας(;) και ανεβάζει τις πιθανότητες της για νίκη. Εκτιμούμε ότι την βραδιά της απονομής η ταινία θα κάνει την έκπληξη στην κατηγορία, αν και  καμία έκπληξη δεν θα μας προκαλέσει το ενδεχόμενο η «Μέθοδος των Γουίλιαμς» να ζευγαρώσει τη νίκη του Γουίλ Σμιθ με μια επικράτηση και εδώ. Γιάννης Βασιλείου 

Θα νικήσει: «Tick,Tick…Boom!» 
Θα θέλαμε να νικήσει: «Tick,Tick…Boom!»

 

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ & ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Στην κατηγορία ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ένα αναπάντεχο πορτρέτο της βιομηχανίας της Κίνας που αποκαλύπτει το χάσμα ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις («Ascension»), μία συγκλονιστική καταγραφή της αιματηρής εξέγερσης του 1971 στις φυλακές Άττικα της Νέας Υόρκης («Attica»), ένα ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων με βασικό πρωταγωνιστή τον γκέι Αμίν, ένα προσφυγόπουλο από το Αφγανιστάν («Flee»), μία από τις καλύτερες ταινίες συναυλίας όλων των εποχών που ανασύρει μία ολόκληρη εποχή («Summer of Soul») και μία ωδή στις Ινδές ρεπόρτερ που αψηφούν τις παραδόσεις οπλισμένες με smartphones («Writing with Fire»), αποτελούν τις πέντε αξιόλογες προτάσεις της Ακαδημίας. Όλες έχουν φεστιβαλικές περγαμηνές και κοινωνούν ενδιαφέρουσες ιστορίες, αλλά το φαβορί είναι το «Summer of Soul», μία ταινία σημαίνουσας κοινωνικής και πολιτιστικής καταγραφής που ξεσηκώνει με απαράμιλλο ρυθμό. Όσοι/-ες την παρακολουθήσατε στις πρόσφατες Νύχτες Πρεμιέρας, ξέρετε.

Στην κατηγορία ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, το συμπονετικό «Lead Me Home» για τους άστεγους της Δυτικής Ακτής και το «The Queen of Basketball» για την Λουσία Χάρις, την σπουδαιότερη παίκτρια μπάσκετ που δεν γνωρίζετε ακόμα, είναι τα δυο φαβορί της κατηγορίας που συμπληρώνεται από το ενδοσκοπικό πορτρέτο ενός κωφού μαθητή στο «Audible», τις συγκινητικές αντιθέσει ενός αγαπημένου ζευγαριού εν μέσω πολέμου στο «Three Songs for Benazir» και το εξομολογητικό «When We Were Bullies» για τον σχολικό εκφοβισμό. Πάνος Γκένας

Θα νικήσει (μεγάλου μήκους): «Summer of Soul (...Or, When the Revolution Could Not Be Televised)»
Θα νικήσει (μικρού μήκους): «The Queen of Basketball»

ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ & ANIMATION ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Στην κατηγορία ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ το «Ala Kachuu - Take and Run» της Αλίνα Τουρντουμαμάτοβα που φέρνει στο προσκήνιο την επονείδιστη παράδοση της απαγωγής νύφης στην Κιργιζία (δεν είναι η μόνη χώρα με το έθιμο) ξεχωρίζει και αναμένεται να κερδίσει το Όσκαρ. Πολύ κοντά το «The Long Goodbye» που έχει αναγνωρίσιμο πρωταγωνιστή τον περσινό υποψήφιο Α’ Αντρικού Ριζ Άχμεντ (εδώ εκτελεί και χρέη παραγωγού) με θέμα τον ρατσισμό και την ισλαμοφοβία στο Ην. Βασίλειο και το «The Dress» με την απίστευτη ερμηνεία της Άννα Τζιεντούσιτσκα στο ρόλο μιας καθαρίστριας σε ένα πολωνικό ξενοδοχείο. Την πεντάδα συμπληρώνουν το εσώκλειστο «Please Hold» με επιρροές από «Black Mirror» και το τρυφερό «On My Mind» του Μάρτιν Στρέιντζ-Χανσεν, που έχει κερδίσει ξανά το 2002 με το «This Charming Man». 

Στην κατηγορία ANIMATION ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ η Aardman με το «Robin Robin» φαίνεται πως θα επιστρέψει με ένα Όσκαρ 17 χρόνια μετά τη νίκη της (στο μεγάλου μήκους) με το «Γουάλας και Γκρόμιτ στον Τεράστιο Λαχανόκηπο». Το γλυκύτατο φιλμ, κι ενδεχομένως το μόνο που μπορεί να παρακολουθήσει ανήλικος από την κατηγορία, ηγείται της αξιόλογης πεντάδας που συμπληρώνουν το εκθαμβωτικό «The Windshield Wiper», το πολιτικό  και ιδιοσυγκρασιακό «Bestia», το «Affairs of the Art» με πρωταγωνίστρια την Μπέριλ της δημιουργού Τζοάνα Κουίν και το «BoxBallet» για τη σχέση (καλά καταλάβατε) ενός μποξέρ και μιας μπαλαρίνας. Πάνος Γκένας

Θα νικήσει (μικρού μήκους): «Ala Kachuu - Take and Run»
Θα νικήσει (μικρού μήκους animation): «Robin Robin»

Μείνετε συντονισμένοι στο ΣΙΝΕΜΑ! Την Κυριακή 27 Μαρτίου οι συντάκτες του cinemagazine.gr θα παρακολουθήσουν την 94η Τελετή Απονομής των Όσκαρ και θα ενημερώνουν διαρκώς σάιτ και σελίδες των social media με νέα και νικητές. Βάλτε κανάτες καφέ και ξενυχτίστε μαζί μας!

Διαβάστε ακόμη:
OSCARS 2022: Διαβάστε αναλυτικά τις φετινές υποψηφιότητες
Είδαμε το «CODA», το νέο οσκαρικό φαβορί, και γράφουμε γι’ αυτό
Οπτική πανδαισία! Όλες οι ταινίες που κέρδισαν Όσκαρ φωτογραφίας σε ένα βίντεο

Βίντεο: Ένα top-10 νικητών της ιστορίας των Όσκαρ
Νέα φαβορί; «CODA» και «Μην Κοιτάτε Πάνω» ψήφισε το Σωματείο Σεναριογράφων
Ανατροπή! Το «Coda» κέρδισε το βραβείο της Ένωσης Παραγωγών Αμερικής

Έτοιμη για κάτι πιο ποπ! Η Ακαδημία ανακοίνωσε «Όσκαρ κοινού» και τις παρουσιάστριες της φετινής Τελετής
BAFTA 2022: Ταινία και Σκηνοθεσία στην «Εξουσία του Σκύλου», 5 βραβεία για το «Dune»
Η Τζέιν Κάμπιον κέρδισε το μεγάλο βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών για την «Εξουσία του Σκύλου»
Η Τζέιν Κάμπιον εξουσίασε τους Κριτικούς: Τέσσερα βραβεία για την «Εξουσία του Σκύλου» στα Critics Choice