Berlinale 2017: «Δεν θα χωρίζουν τους ανθρώπους τείχη» - cinemagazine.gr
14:50
10/2

Berlinale 2017: «Δεν θα χωρίζουν τους ανθρώπους τείχη»

Πραγματοποιήθηκε χθες με έντονο πολιτικό στίγμα η πρεμιέρα του 67ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.

Αποστολή στο Βερολίνο: Πάνος Γκένας

Το Φεστιβάλ Βερολίνου δεν ξεχνά να ορίζει την καλλιτεχνική του ταυτότητα με πολιτικό φίλτρο. Φτάνει να αναλογιστεί κανείς τα πρόσφατα παραδείγματα των Χρυσών Άρκτων του, που έδωσαν στίγμα βραβεύοντας το «Ταξι στην Τεχεράνη» του Τζαφάρ Παναχί και πέρσι το ντοκιμαντέρ «Φωτιά στη Θάλασσα» του Τζιανφράνκο Ρόσι.

Κρατώντας λοιπόν την παράδοση, η βραδιά της Πρεμιέρας του Φεστιβάλ που συνοδευόταν από την εξαιρετικά επίκαιρη προβολή της ταινίας «Django» του Ετιέν Κομάρ (διαβάστε την άποψή μας εδώ), δεν εξαντλήθηκε στα φωτογραφικά φλας του κόκκινου χαλιού. Η αντιπρόεδρος της γερμανικής Βουλής και πολιτικός των Πρασίνων, Κλόντια Ροθ εμφανίστηκε με ένα μαύρο φόρεμα διακοσμημένο με τη λέξη Unpresidented με μεγάλα γράμματα - καταδεικνύοντας προφανώς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, την επάρκεια, όσο και την συμπεριφορά του, που υποδαυλίζει πολιτικούς και καταφέρεται ενάντια στην ελευθερία του λόγου και την ελευθερία της τέχνης.

Στο ίδιο μήκος κύμματος, η οικοδέσποινα της βραδιάς, η κωμικός Ανκε Ενγκελκε που έχουμε ξαναδεί να παρουσιάζει την Τελετή Έναρξης του Φεστιβάλ, είχε μια ερώτηση στους διεθνείς επισκέπτες: «Είστε εδώ για το φεστιβάλ; Ή μήπως κάποιος σας κρατά από το να γυρίσετε πίσω στην πατρίδα σας;». Ενώ συνέχισε με μία αναφορά στην περσινή Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής Μέριλ Στριπ, με αφορμή τον λόγο της στις Χρυσές Σφαίρες: «Έκανε καλή δουλειά (σ.τ.σ. πέρσι), αλλά μάθαμε αργότερα στο Twitter πως υπήρξαμε θύματα της πιο υπερτιμημένης ηθοποιού στο Χόλιγουντ. Δεν μπορούμε να την ξαναφέρουμε».

Για τον φετινό Πρόεδρο της Επιτροπής, σκηνοθέτη και σεναριογράφο Πολ Βερχόφεν, η Ενγκελκε σχολίασε πως «είναι φεμινιστής γεμάτος ελπίδα και κουράγιο ... οι γυναίκες ανοίγουν τα πόδια τους γι' αυτόν ακόμα κι όταν έχουν πάρει το ρόλο!». Φυσικά η παρουσιάστρια δεν έλειψε να αναφερθεί και στη μεγαλύτερη γερμανική, κινηματογραφική επιτυχία της χρονιάς το «Τόνι Έρντμαν», λέγοντας πως «πρόκειται για έναν γέρο με περίεργη κόμμωση που έχει μια ανησυχητικά περίεργη σχέση με την κόρη του - ακριβώς ό, τι αγαπά η Αμερική».

Η Τελετή όμως δεν αναλώθηκε στη σάτιρα. Η Μόνικα Γκρίτερς, επίτροπος πολιτισμού και μέσων ενημέρωσης έκανε αναφορά στο θρυλικό «Ich bin ein Berliner» του Τζον Κένεντι, καλωσορίζοντας τους διεθνείς επισκέπτες του Φεστιβάλ, ενώ ο δήμαρχος του Βερολίνου Μίκαελ Μίλερ πρόσθεσε πως «μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, είπαμε πως οι τοίχοι δεν θα χωρίζουν τους ανθρώπους. Ποτέ ξανά. Το εννοούμε τώρα περισσότερο από ποτέ».

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ντίτερ Κόσλικ καλωσόρισε με τη σειρά του τους καλεσμένου που επέδειξαν γενναιότητα και αφήφησαν τους υπό του μηδενός θερμοκρασίες της πόληςκαι κύρηξε την έναρξη του Φεστιβάλ στο Berlinale Palast της πλατείας Πότσνταμ.

Στη συνέχεια η φετινή κριτική επιτροπή, η οποία θα απονείμει οκτώ βραβεία μεταξύ των οποίων τη Χρυσή Άρκτο, ανέβηκε στη σκηνή. Μαζί με τον Πολ Βερχόφεν, τα μέλη της επιτροπής αποτελούν οι: παραγωγός Ντόρα Μπρουτσούκα Φουράτι (Τυνησία), ο καλλιτέχνης Όλαφουρ Έλιασον (Ισλανδία), η ηθοποιός Μάγκι Τζίλενχαλ (ΗΠΑ), η ηθοποιός Τζούλια Τζεντς (Γερμανία), ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Ντιέγκο Λούνα (Μεξικό) και ο σκηνοθέτης/σεναριογράφος Γουάνγκ Κουάν'αν (Κίνα). 

Το 67ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα διαρκέσει από τις 9-19 Φεβρουαρίου 2017 και το Περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ/cinemagazine.gr βρίσκεται ήδη εκεί και σας υπόσχεται καθημερινά τις πιο ζεστές ανταποκρίσεις!

photos Associated Press

Διαβάστε ακόμη:
Berlinale 2017: Φαίνεται ότι ο «Λόγκαν» φύλαγε το καλύτερο για το τέλος
Berlinale 2017: Στην «Άλλη Πλευρά της Ελπίδας», ο κόσμος μας χωράει όλους

Berlinale 2017: «Have a Nice Day» αν μπόρεις...
Berlinale 2017: To «Bar» του Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια είναι μια γκροτέσκα πρόποση

Berlinale 2017: Το «Ana, Mon Amour» είναι μια σπουδαία, μπεργκμανική ενδοσκόπηση στα ψυχοσυναισθηματικά αδιέξοδα
Berlinale 2017: Η Κατρίν Ντενέβ σε ερμηνευτική φόρμα για το «Sage Femme»

Berlinale 2017: Και τι έγινε που βρέθηκες «On the Beach at Night Alone»;
Berlinale 2017: «Επιστροφή στο Μόντοκ» για τον Φόλκερ Σλέντορφ, αλλά όχι για το κοινό

Berlinale 2017: «Χοακίμ» ή αλλιώς ανιαρά μαθήματα λατινοαμερικάνικης ιστορίας 
Berlinale 2017: Καλωσήρθατε στον κόσμο του ιδιοφυή Άλεξ Μακντάουελ
Berlinale 2017: «Δεν θέλω πολλά, απλά να αλλάξω τον κόσμο»

Berlinale 2017: Ο Γιόζεφ Μπόις μέσα απ’ τον ίδιο
Berlinale 2017: To «Lost City of Z» είναι μια θεαματική εξωτική περιπέτεια χωρίς... θέαμα
Berlinale 2017: «Wild Mouse», βόλτα σε λούνα παρκ με λίγο γέλιο

Berlinale 2017: Τραγουδώντας στα συντρίμμια και αναζητώντας την χαμένη «Ευτυχία»
Berlinale 2017: Τα σπάει το «Πάρτι» της Σάλι Πότερ
Berlinale 2017: «Θα πήγαινα στο κρεβάτι με όλους και όλες»
Berlinale 2017: «Call me by Your Name», το cinemag είδε πρώτο το μικρό αριστούργημα του Λούκα Γκουαντανίνο
Berlinale 2017: (Απλά) χαζεύοντας την off ομορφιά του «Pokot»

Berlinale 2017: Η «Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο είναι μία φανταστική ταινία
Berlinale 2017: Ο Τζέφρι Ρας ζωγραφίζει στο «Final Portrait»

Berlinale 2017: Τζίλιαν Άντερσον και Χιου Μπόνβιλ φέρνουν το «Downton Abbey» στην Ινδία
Berlinale 2017: Υποκύπτοντας στη γοητεία του «On Body and Soul»
Berlinale 2017: Choose a sequel? Είδαμε το «T2 Trainspotting»
Berlinale 2017: Προσκεκλημένοι σε ένα «Δείπνο» που μπουχτίζει
Berlinale 2017: «Ο Ντόναλντ Τραμπ έχει κάνει ένα τρομερό έγκλημα»
Berlinale 2017: «Δεν θα χωρίζουν τους ανθρώπους τείχη»
Berlinale 2017: Τα άναρχα blues του «Django» έτοιμα να ξεσηκώσουν το Βερολίνο
Berlinale 2017: Για ποιες ταινίες ανυπομονούμε!
Ο Πολ (Βερχόφεν) και... εκείνοι! Ανακοινώθηκε η Κριτική Επιτροπή της Berlinale 2017
Το «Hiwa» της Ζακλίν Λέντζου στο διαγωνιστικό τμήμα της φετινής Berlinale!
Η φετινή Berlinale ανοίγει μουσικά με «Django»